ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

Το καλοκαίρι αρχίζει και τελειώνει... με τις πιο ταξιδιάρικες ταινίες

Tweet
Share
Tweet
Share

Τα πιο σημαντικά πράγματα στη ζωή μας αρχίζουν και τελειώνουν το καλοκαίρι. Οι καλοκαιρινοί μήνες στη μεγάλη οθόνη είναι αφορμή για να ξεπεράσεις τα όρια σου, ένας λόγος για να ερωτευτείς. Κι όλα αυτά γιατί κάτω από το καυτό φως του ήλιου σε μια πόλη καμίνι, ένα νησί στις Κυκλάδες ή πάνω στο μεγαλύτερο κύμα του πλανήτη όλα είναι πιθανά… Οι ταινίες θα είναι πάντα μια συναρπαστική λύση για τις ζεστές νύχτες του καλοκαιριού. Ο Ιούλιος τρέχει και οι ταινίες που μας τον θυμίζουν υπόσχονται σασπένς, χιούμορ, δράση και συγκινήσεις. Συγκεντρώσαμε κάποιες από τις αγαπημένες μας και σας τις προτείνουμε.

The Great Outdoors

Ό,τι καλύτερο για το οικογενειακό καλοκαίρι με τους John Candy και Dan Aykroyd να μάχονται για τις καλύτερες διακοπές. Ο ένας είναι ο απόλυτος οικογενειάρχης, πρότυπο αμερικανού κινηματογραφικού μπαμπά και ο άλλος προγραμματιστής επαγγελματίας που αγαπά την οικογένειά του. Όταν οι δυο οικογένειες αναγκάζονται να μοιραστούν για το καλοκαίρι ένα σπίτι σε λίμνη, ο ανταγωνισμός ξεκινάει. Όπως και η μάχη εναντίον των ρακούν και των αρκούδων. Όλα όσα περιμένεις από μια ταινία με την υπογραφή του Jon Hughes.

Οι διακοπές του κυρίου Ιλό

Το καλοκαίρι του κυρίου Ιλό είναι ασπρόμαυρο. Με τον ίδιο τρόπο που η μνήμη προτιμά συχνά να αφαιρεί το χρώμα από ένα γεγονός προκειμένου να κρατήσει αυτούσια άλλα στοιχεία, πιο ισχυρά για τη διατήρηση μιας ανάμνησης, όπως για παράδειγμα τον ήχο. Το καλοκαίρι του κυρίου Ιλό είναι θορυβώδες, όπως όλα τα καλοκαίρια της παιδικής μας ηλικίας, αφού η αντήχηση από τις φωνές σε μια πολύβουη παραλία μοιάζει μέσα στα χρόνια να γιγαντώνεται σε ένα soundtrack που παίζει σε ανύποπτες στιγμές, θυμίζοντας όχι τις ίδιες τις λέξεις αλλά τον τρόπο που αυτές γίνονται ένα με τους φυσικούς ήχους της θάλασσας, του αέρα και της πατημένης άμμου.

The Endless Summer

Το surf είναι ο μόνος τρόπος για να καθηλώσεις το μεγαλύτερο κύμα στη ζωή σου. Αυτό θα συμβεί μόνο εάν ζήσεις τουλάχιστον για ένα χρόνο στη ζωή σου σε ένα μόνιμο καλοκαίρι. Αυτό έκανε το 1964 o Μπρους Μπράουν, ένας σέρφερ και ερασιτέχνης κινηματογραφιστής, χωρίς να γνωρίζει πως αυτό με το οποίο θα επέστρεφε θα ήταν η καλύτερη ταινία που γυρίστηκε ποτέ για το σερφ και ταυτόχρονα ένα φιλμικό ποίημα στη μορφή ενός action movie για το πόσο ελεύθερος μπορεί να νιώσει ένας άνθρωπος ζώντας έστω και για μια φορά το όνειρό του, είχε γράψει το flix.

A place in the sun

Η ταινία "A place in the sun" είναι μία από τις πιο διάσημες ταινίες της χρονιάς της, του 1951 δηλαδή, με έξι βραβεία όσκαρ (σκηνοθεσίας, σεναρίου, φωτογραφίας, κουστουμιών, μουσικής και μοντάζ) και πρωταγωνιστικό δίδυμο που κεντρίζει το ενδιαφέρον και μαγνητίζει το βλέμμα· Montgomery Clift και Elizabeth Taylor. Ο πρώτος υποδύεται έναν άντρα της εργατικής τάξης που αφήνει έγκυο την επίσης συναδέλφισσά του Shelley Winters. Ταυτόχρονα όμως ερωτεύεται μια πλούσια κληρονόμο (Taylor is her name). H έγκυος φίλη του αρχίζει να του γίνεται σιγά-σιγά στενός κορσές και αυτός βάζει στο μυαλό του να την σκοτώσει ώστε να ελευθερωθεί από το διπλό παιχνίδι που παίζει και να μείνει με την Taylor

Καλοκαίρι με τη Μόνικα

Μια ιδιαίτερη ταινία το «Καλοκαίρι με τη Μόνικα» (Summer with Monika / Sommaren med Monika - 1953), αναδύεται μέσα από την πλούσια φιλμογραφία του πολυτάλαντου και σπουδαίου σκηνοθέτη, Ίνγκμαρ Μπέργκμαν. Μία δημιουργία όπου μαζί με την βραβευμένη στις Κάννες το 1955 ταινία «Χαμόγελα Καλοκαιρινής Νύχτας» θεωρούνται ως οι ταινίες που έμελλε να κάνουν τον Σουηδό σκηνοθέτη γνωστό και πέρα από τα σύνορα της πατρίδας του.

Μία ταινία που στην εποχή της επικρίθηκε δριμύτατα - στις Ηνωμένες Πολιτείες κυκλοφόρησε με τον τίτλο: Monika, the Story of a Bad Girl - για την τολμηρότητα των σκηνών της. Υπέροχες σεκάνς, από έναν πραγματικό δεξιοτέχνη της κάμερας όπως ο Ίνγκμαρ Μπέργκμαν, όπου εδώ μεταξύ άλλων μας χαρίζει κι ένα πλάνο ανθολογίας που άφησε εποχή, αυτό όπου η Χάριετ Άντερσον, κλείνει το μάτι στους θεατές κοιτώντας κατάματα την κάμερα...

Knife in the water

Το "Μαχαίρι στο Νερό" (Knife in the Water - 1962) είναι η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Πολάνσκι και παράλληλα ένα υπέροχο μάθημα κινηματογραφικής λιτότητας και μινιμαλιστικής έκφρασης. Έχοντας ουσιαστικά ως χώρο δράσης ένα ιστιοφόρο στη θάλασσα, με μόλις τρεις ηθοποιούς στη διάθεσή του, αλλά και με τον σπουδαίο Γέρζι Σκολιμόφσκι να υπογράφει το σενάριο, ο Πολάνσκι από την πρώτη κιόλας μεγάλους μήκους ταινία του, μας παρουσιάζει απλόχερα ένα υπέροχο δείγμα γραφής της μοναδικής τέχνης του.

Η ταινία μας μεταφέρει στην Πολωνία της δεκαετίας του '60. Εκεί, ένα ζευγάρι οικονομικά ευκατάστατων αστών, συναντά στον δρόμο του έναν νεαρό φοιτητή που κάνει ωτοστόπ και τον παίρνουν μαζί τους για μία διήμερη βόλτα με το ιστιοφόρο τους. Μία σύγκρουση θα ξεκινήσει μεταξύ των δύο αντρών, με κλιμακούμενη ένταση και απρόσμενες εξελίξεις.

 L’Avventura

Μία παρέα μεγαλοαστών ξεκινά για κρουαζιέρα. Ανάμεσά τους και η Κλαούντια, που προέρχεται από κατώτερα κοινωνικά στρώματα. Στη διάρκεια της κρουαζιέρας η παρέα αποβιβάζεται σ’ ένα ξερονήσι - στην ηφαιστειογενή βραχονησίδα Lisca Bianca στο Αρχιπέλαγος των Αιολίδων νήσων, βόρεια της Σικελίας. Εκεί η Άννα (Λέα Μασάρι), φιλενάδα του αρχιτέκτονα Σάντρο (Γκαμπριέλε Φερτσέτι) και φίλη της Κλαούντια, ξαφνικά εξαφανίζεται.

Γυρισμένη κατά το ήμισυ σ' ένα ερημικό, ηφαιστειογενές νησί όπου βρίσκει καταφύγιο μια παρέα πλουσίων ενώ ταξιδεύει με ιστιοπλοϊκό, η ταινία «Η Περιπέτεια» (L' Avventura - 1960) είναι γεμάτη ήλιο, θάλασσα και φυσικά... μυστήριο. Μια εξαφάνιση, μια ιστορία αγάπης και το μεσογειακό θερμό καλοκαίρι συνθέτουν το τοπίο της "Περιπέτειας" μας. Μ' ένα υπέροχο καστ ηθοποιών, αποτελούμενο από τους: Μόνικα Βίτι, Γκαμπριέλε Φερτσέτι, Λέα Μασάρι, Ντομινίκ Μπλανσάρ και Ρέντζο Ρίτσι.

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: Προηγούμενο θέμα Επόμενο θέμα

Προσθήκη σχολίου

Premium Penna Reporter Mamamia CityWoman