ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

Το βάρος της... αγοράς εργασίας

Tweet
Share
Like
Tweet
Share
Like

του Πάνου Τσαγκαράκη

Τα καθοδηγούμενα, μακροχρόνια στερεότυπα που συνεχίζουν και συντηρούν τα media, για τα μεγέθη και το βάρος των γυναικών και των ανδρών, παίζουν σημαντικό ρόλο στην αγορά εργασίας και για τους δυο. Στο συμπέρασμα αυτό καταλήγουν σχετικές μελέτες, οι οποίες δείχνουν, ότι οι λεπτές γυναίκες πληρώνονται περισσότερα από τις μεσαίου βάρους και υπέρβαρες συναδέλφους τους, ενώ οι λεπτοί άνδρες, κανονικά «τιμωρούνται» γιατί είναι αδύνατοι.

botero 2

Λιγότερο βάρος, σημαίνει περισσότερα χρήματα για τις γυναίκες, αλλά όχι και για τους άνδρες που ζυγίζουν 25 κιλά λιγότερο από το κανονικό βάρος (ποιο είναι άραγε αυτό;), με αποτέλεσμα οι λεπτές γυναίκες να κερδίζουν παχύτερους μισθούς της τάξεως των16.000 δολαρίων ετησίως. Ενώ οι γυναίκες που ζυγίζουν 25 κιλά περισσότερο, κερδίζουν περίπου 14.000 δολάρια λιγότερα. Το να είσαι αδύνατος, για τους άνδρες, δεν πληρώνει. Και αυτό, διότι κερδίζουν περίπου 8.000 δολάρια - κατά μέσο όρο – λιγότερα, από τους συναδέλφους τους που ζυγίζουν περισσότερο. Οι μυώδεις, με γυμνασμένα σώματα άνδρες αμείβονται περισσότερο (βέβαια, μέχρι να φτάσουν στο σημείο να γίνουν τέρατα).

botero 3

Σήμερα είναι γεγονός, ότι από μωρά τα παιδιά –τα διδάγματα κουλτούρας, που παίρνουν από την τηλεόραση, τα περιοδικά κλπ. – εμφυτεύουν στα μυαλά τους πρότυπα, όπως η Barbie για τα κορίτσια ή οι Χ MEN - ρομποτάκια για τα αγόρια, με αποτέλεσμα, όσο μεγαλώνουν τα κορίτσια να μαθαίνουν πώς να είναι εξαιρετικά αδύνατα, και τα αγόρια, πώς να είναι μεγαλόσωμα και δυνατά.

Τα σημερινά παιδιά μεγαλώνοντας, διαβάζουν στα περιοδικά και βλέπουν στην τηλεόραση, πόσο αυτά τα στερεότυπα μετράνε στη ζωή και κατά συνέπεια έχουν σημασία στην μελλοντική εργασία τους. Για παράδειγμα, οι υπέρβαρες και παχύσαρκες γυναίκες, έχουν μεγάλη δυσκολία να ανεβούν τα σκαλιά της επιτυχίας στην εργασία τους, όπως δείχνει πρόσφατη μελέτη, στην οποία καταδεικνύεται η δυσκολία, όχι μόνο στο να βρουν εργασία, αλλά και στην περίπτωση που βρούν, το βάρος τους έχει αντίκτυπο στο μέγεθος της αμοιβής τους.

Οι ειδικοί λένε, ότι αυτό είναι άλλο ένα δείγμα – ότι σαν κοινωνία, έχουμε κατά κάποιον τρόπο αποδεχθεί, τη μη ρεαλιστικότατα που προωθούν τα media, όσον αφορά τα σωματικά ιδεώδη. Τα  αποτελέσματα των οποίων είναι εμφανή στην αγορά εργασίας  - και όχι μόνο – και κατά συνέπεια επιδρούν στις αμοιβές των γυναικών και ανδρών

botero 4

Οι εργοδότες, δεν σκέπτονται αυτά τα πράγματα, όταν αξιολογούν κάποιον δεν λένε, ότι εντάξει, αυτή η γυναίκα είναι αδύνατη, και για λόγο αυτό, θα της δώσουμε αύξηση. Αλλά, η έρευνα δείχνει, ότι αν οι εργοδότες έχουν να επιλέξουν μεταξύ δυο βιογραφικών – στα οποία ταιριάζουν σε όλες τις προϋποθέσεις οι υποψήφιοι – ο πιο ελκυστικός σωματικά, είτε είναι  γυναίκα, είτε ένας γεροδεμένος άντρας, θα έχουν προβάδισμα.

Γενικά, οι άνθρωποι έχουν μια σαφή, υποσυνείδητη αντίδραση απέναντι στα διάφορα είδη σωματότυπου μεταξύ γυναικών και ανδρών. Για παράδειγμα, θεωρούν ότι οι αδύνατοι – λεπτοί άνδρες, είναι λιγότερο άνδρες και gay, δυο ποιότητες, οι οποίες συγκρούονται με το όραμα των Αμερικανών, όσον αφορά το πρότυπο των ηγετών: δηλαδή ψηλό, δυνατό και ανέκφραστο συναισθηματικά. Για τις γυναίκες, θεωρούν ότι μια εξαιρετικά λεπτή φιγούρα, απλά σημαίνει επιτυχία, και συνθέτει την εικόνα μιας επιτυχημένης γυναίκας σε όλους τους τομείς.

Επιπροσθέτως, η έρευνα δείχνει, ότι οι υπέρβαροι άντρες, είναι γνωστοί. ως «απείθαρχοι, ανέντιμοι και λιγότερο παραγωγικοί». Οι ερευνητές επισημαίνουν, ότι οι εργοδότες και οι εργαζόμενοι συνδέουν τις αρχές με την αυτοπειθαρχία, την ικανότητα, τη σκληρή εργασία και τη θετικότητα με τους λεπτούς – αδύνατους εργαζομένους.

Τώρα, θα μου πείτε, ότι ζούμε σε ένα σκληρό και ακατανόητο κόσμο, και θα συμφωνήσω μαζί σας. Αυτό, όμως, που δεν αντιλαμβάνομαι είναι, τι σχέση έχουν με το βάρος, οι ανθρώπινες αξίες, η ικανότητα, η αποδοτικότητα, η παραγωγικότητα και η εντιμότητα των ανθρώπων.

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: Προηγούμενο θέμα Επόμενο θέμα

Προσθήκη σχολίου

Premium Penna Reporter Mamamia CityWoman
Copyrights © 2009-2020 Premium S.A. All Rights Reserved.