ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

Κάμερες-χαρταετοί: Οι πρόγονοι των drones

Tweet
Share
Like
Κάμερες-χαρταετοί: Οι πρόγονοι των drones O George R. Lawrence με την κατασκευή του
Tweet
Share
Like

Τη σήμερον, η λήψη πανοραμικών φωτογραφίων με τη βοήθεια των drones είναι πολύ εύκολη. Αρκεί ο απαραίτητος προυπολογισμός για την αγορά του drone, μία κάμερα, η εξοικείωση με τον τηλεχειρισμό και ένα κλικ.

To 1901 όμως, τα πράγματα δεν ήταν και τόσο απλά. Και πάλι όμως η λύση είχε βρεθεί, με τα διαθέσιμα μέσα της εποχής βέβαια. Και ποιά ήταν αυτά; Μία κάμερα τροποποιημένη για τη λήψη πανοραμικών φωτογραφιών, αρκετοί χαρταετοί και ένας φωτογράφος με αδυναμία στους πειραματισμούς που άκουγε στο όνομα George R. Lawrence και είχε ως ειδικότητα να κάνει το αδύνατο δυνατό για τις ανάγκες μίας φωτογραφίας. Το στούντιο που διατηρούσε διαφημιζόταν με την φράση: "Ότιδήποτε φαντάζει έως τώρα αδύνατο στη φωτογραφία, είναι η ειδικότητά μας".

Συνηθησμένος στις πανοραμικές λήψεις συγκεντρώσεων και δεξιώσεων, με την τροποποιημένη αυτοσχέδια κάμερά του, ο Lawrence θέλησε να πειραματιστεί ξανά και να ανέβει λίγο ή μάλλον πολύ πιο ψηλά. Οι διαθέσιμες - για την εποχή - επιλογές ήταν οι εξής: Αερόστατο, χαρταετός και περιστέρι. Ναι, περιστέρι.

Διεθνής διαγωνισμός αερόστατων, Aero Park, Chicago, Ιούλιος 4, 1908.l2

Όπως ήταν λογικό, αρχικά επέλεξε το αερόστατο. Όμως η αποκόλληση του μπαλονιού από το καλάθι που τον μετέφερε, τον προσγείωσε ανώμαλα από ύψος 60 μέτρων. Δεν έπεσε όμως και από τα σύννεφα.

Έχοντας επιβιώσει από την πτώση, συνέχισε την προσπάθεια με κάτι πιο ασφαλές, αλλά περισσότερο απαιτητικό από πλευράς χειρισμών, που τον ανέβασε όμως ψηλότερα από ότι αρχικά στόχευε.

Με τη χρήση περίπου 17 χαρταετών, ο Lawrence απογείωσε στα 2.000 πόδια την κάμερα του. Για να σταθεροποιήσει την αρθρωτή κατασκευή, χρησιμοποίησε ξύλα μπαμπού ως βραχίονες σύνδεσης, ενώ για την τροφοδοσία της κάμερας με την απαραίτητη ηλεκρική ενέργεια, μία χορδή πιάνου λειτούργησε ως καλωδίο τροφοδοσίας.

kites

Με την ολοκλήρωση της λήψης, ένα αλεξίπτωτο, προσγείωνε ομαλά τον εξοπλισμό στη γη.

Ήταν επόμενο η επιτυχία του Lawrence να αυξήσει τη ζήτηση των υπηρεσιών του. Πέτυχε συμβάσεις για την κάληψη διάφορων αγώνων, ερευνών και μεγάλων γεγονότων, ειδησεογρφικού ενδιαφέροντος.

Tα ερείπια του San Fransisco από τα 2.000 πόδια, 1906

l4

Όμως η φωτογραφία που εκτόξευσε πραγματικά τις μετοχές του ονόματός του, ήρθε το 1906, όταν απαθανάτισε το ισοπεδωμένο από τον σεισμό San Fransisco Κέρδισε περίπου 15.000 δολάρια από τις πωλήσεις και κέντρισε το ενδιαφέρον του στρατού.

H 22 κιλών, αυτοσχέδια κάμερα του Lawrence αποτύπωνε τις φωτογραφίες σε πλάκες των 50 έως 100 εκατοστών, κάτι που συνεπάγεται υψήλη ευκρίνεια και λεπτομέρεια.

Οι υψηλής ανάλυσης και ποιότηtας φωτογραφίες του Lawrence, αποτελούν ακόμη και σήμερα σημείο αναφοράς. Ο Phil Michel που μελέτησε εκτενώς το έργο του lawrence δουλεύοντας στη βιβλιοθήκη του Κογκρέσου, τόνισε πως δεν θα περίμενε ποτέ κανείς οι φωτογραφίες της εποχής εκείνης να είχαν τόση λεπτομέρεια και πρόσθεσε ότι κανείς άλλος δεν τόλμησε αυτό που κατάφερε ο Lawrence.

Akron, Ohio

l5

O πειραματιστής Lawrence, παρά την αναγνώριση που κέρδισε στον τομέα της φωτογραφίας δεν κράτησε τα πόδια στη γη και το 1910 μεταπήδησε στο σχεδιασμό αεροσκαφών.

Φωτογραφίες: George R. Lawrence/Library of Congress

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: Προηγούμενο θέμα Επόμενο θέμα

Προσθήκη σχολίου

Premium Penna Reporter Mamamia CityWoman
Copyrights © 2009-2021 Premium S.A. All Rights Reserved.