ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

Το “τεστ οδοντόβουρτσας” της Google

Tweet
Share
Tweet
Share

Υπάρχουν ηγέτες επιχειρήσεων που έχουν ένα μοναδικό, θα έλεγα και πρωτότυπο τρόπο, για να εξετάσουν αν η εξαγορά μιας άλλης επιχείρησης αξίζει τον κόπο. Ένας τέτοιος ηγέτης είναι και ο Larry Page της  Google, ο οποίος σύμφωνα με το «Business Insider» και τον David Gelles  των New York Times, χρησιμοποιεί το "τεστ της οδοντόβουρτσας" (“The toothbrush test”), για να καθορίσει εάν μια εταιρεία αξίζει να την αγοράσει, ρωτώντας ταυτόχρονα, "Το προϊόν που παράγει, είναι κάτι που θα χρησιμοποιηθεί μία ή δύο φορές την ημέρα και θα κάνει τη ζωή μας καλύτερη;" 

Μια απλή αλλά brilliant ερώτηση. Αλλά, αυτές είναι οι λεπτομέρειες που διακρίνουν τους μεγάλους ηγέτες από τους υπόλοιπους.  

Όπως φαίνεται, η Google δεν φοβάται να πληρώσει ένα καράβι γεμάτο μετρητά για να κάνει μια εξαγορά. Aυτό αποδεικνύεται από την αγορά της εταιρίας "έξυπνων θερμοστατών" (smart thermostats), της εταιρίας  Nest, την οποία αγόρασε νωρίτερα φέτος για 3,2 δις δολάρια.

Το 2014 μόνο, η Google έκανε πάνω από 20 εξαγορές επιχειρήσεων.

Αντί να φτάνει στην ουσία των ταμειακών ροών και κερδών, ο Page νοιάζεται για τη χρησιμότητα και τις μακροπρόθεσμες επενδύσεις και τα οφέλη που θα έχει η εταιρεία. Η Nest μπορεί να μην βγάζει έναν τόνο χρημάτων τώρα, αλλά η Google τη βλέπει ως ένα σημείο εισόδου σε μια δυνητικά νέα γιγαντιαία αγορά. Οι  Έξυπνοι θερμοστάτες Nest και οι ανιχνευτές καπνού που παράγει χρησιμοποιούν περίπλοκη τεχνολογία για να λύσει απλά προβλήματα που έχουν οι άνθρωποι σε καθημερινή βάση. Κατά συνέπεια η Nest, πέρασε το τεστ οδοντόβουρτσας της Google!:

smart

Όπως πολλές άλλες εταιρείες τεχνολογίας, έτσι και η Google, δεν εξαρτάται τόσο συχνά από τις μεγάλες τράπεζες για να αποφασίσει αν ένα μείζον θέμα συγχώνευσης ή εξαγοράς αξίζει τον κόπο.

“Ο Larry εξετάζει πιθανές συμφωνίες σε ένα πολύ πρώιμο στάδιο", αναφέρει ο Gelles. Ο  VP (αντιπρόεδρος) της Google για την εταιρική ανάπτυξη, Donald Harrison, είπε στον Gelles. "Οι τραπεζίτες μπορεί να είναι χρήσιμοι, αλλά δεν είναι κατ 'ανάγκην ο πυρήνας των συζητήσεων."

Όταν η Google αποκτήσει μια εταιρεία, εργάζεται σκληρά για να την ενσωματώσει στην κουλτούρα "Googley" αφήνοντας της περιθώρια για αυτονομία. Η Nest, για παράδειγμα, εξακολουθεί να έχει μια ανεξάρτητη ομάδα διαχείρισης και δεν μοιράζεται τα δεδομένα της με τη μητρική εταιρεία.



Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: Προηγούμενο θέμα Επόμενο θέμα

Προσθήκη σχολίου

Premium Penna Reporter Mamamia CityWoman