ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

Τι είναι το “Happy Hour”;

Tweet
Share
Like
Tweet
Share
Like

Happy hour είναι όρος του μάρκετινγκ για μια χρονική περίοδο κατά την οποία ένας δημόσιος χώρος, όπως ένα εστιατόριο, μπαρ, ακόμα και σουπερμάρκετ προσφέρει εκπτώσεις στα οινοπνευματώδη ποτά, όπως η μπύρα, το κρασί και κοκτέιλ.

Η πιθανή προέλευση του όρου είναι από το Ναυτικό των Ηνωμένων Πολιτειών. Όπου στη δεκαετία του 1920, "Happy Hour" ήταν μια αργκό έκφραση για μια προγραμματισμένη περίοδο ψυχαγωγίας στο πλοίο, κατά τη διάρκεια της οποίας πραγματοποιούνταν αγώνες πυγμαχίας και πάλης. Αυτή ήταν μια πολύτιμη ευκαιρία για τους ναυτικούς να ανακουφιστούν από το άγχος που είχε συσσωρευτεί κατά τη διάρκεια των μακρών περιόδων που πέρναγαν στη θάλασσα. Η ιδέα της κατανάλωσης αλκοόλ πριν από το δείπνο έχει τις ρίζες της στην εποχή της ποτοαπαγόρευσης. Όταν η 18η Τροποποίηση και ο νόμος Volstead επέβαλαν την απαγόρευση της κατανάλωσης αλκοόλ.

Αυτά για την ιστορία. Από την εποχή της άρσης της ποτοαπαγόρευσης, όμως, οι ιδιοκτήτες των bar-restaurant κλπ καταστημάτων κατανάλωσης αλκοόλ, στήριξαν – κατά ένα μεγάλο ποσοστό – την επιτυχία τους στην περίφημη αυτή ώρα!

happyhour

Ευρισκόμενος τις προάλλες στο bar-restaurant ενός φίλου στο κέντρο, και συζητώντας για την αναδουλειά που έχει πλήξει τον κλάδο, τον ρώτησα πως αντιλαμβάνεται αυτός την “Happy Hour”. Με έκπληξη, τον άκουσα να μου λέει ότι «αμερικανάκι, αυτά στην Ελλάδα δεν πιάνουν δεν έχει ιδέα ο Έλληνας από τέτοιες έννοιες». Κρίνοντας, ότι, πρώτος αυτός, δεν αντιλαμβανόταν τη σημασία αυτής της ώρας, αποφάσισα να αφιερώσω αρκετό από τον χρόνο μου και να τον ενημερώσω για το τι πραγματικά σημαίνει “ Happy Hour” και πως θα μπορούσε να την αξιοποιήσει σωστά, όπως τα «αμερικανάκια».

Υπάρχουν πολλοί διαφορετικοί τρόποι για να προωθήσει κάποιος ιδιοκτήτης το μπαρ – εστιατόριο του, συμπεριλαμβανομένων των αργιών, όπως την Ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου, με απογευματινές - νυχτερινές προσφορές, όπως αυτής της happy hour. Άλλες προσφορές περιλαμβάνουν εβδομάδα με δείπνα γευσιγνωσίας, και νυχτερινά αφιερώματα δείπνου με προσφορές και άλλες με τις εκτιμήσεις των πελατών για το σέρβις, το φαγητό και τη συνολική εικόνα του μαγαζιού.

Κατ’ αρχάς τα happy hours απευθύνονται στους ανθρώπους που εργάζονται, γραμματείς, στελέχη επιχειρήσεων, τραπεζίτες, δικηγόρους, δημοσιογράφους, κλπ, με σκοπό να τους δελεάσουν για να σταματήσουν για ένα ποτό ειδικά μετά τη δουλειά με στόχο να μείνουν ευχαριστημένοι.

happyhour bob b. brown

Μαζί με τα φθηνά specials ποτών ή τις προσφορές τύπου «πίνεις δύο πληρώνεις ένα» μπορείτε να προσφέρετε (ειδικά τα μπαρ-εστιατόρια) φθηνά ή δωρεάν ορεκτικά , όπως φτερούγες κοτόπουλου, taco μπαρ, ή οτιδήποτε άλλο η φαντασία του σεφ του μαγαζιού μπορεί να δημιουργήσει.

Η Γευσιγνωσία κρασιού είναι ιδιαίτερα δημοφιλής, επειδή οι άνθρωποι αγαπούν το καλό κρασί και το καλό φαγητό. Μια άλλη ιδέα είναι οι βραδιές δείπνου με δοκιμή μπύρας (Beer Tasting Nights) – δηλαδή κάτι παρόμοιο με τη γευσιγνωσία κρασιού. Η γευσιγνωσία μπύρας (ή δείπνο μπύρας), είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να προσκαλέσετε τους πελάτες κατά τη διάρκεια μιας αργής -από πλευράς κίνησης- εποχής στο εστιατόριο σας . Ένα δείπνο μπύρας συνδυάζοντάς το με εξαιρετικές γεύσεις, μπύρες ελληνικές ή εισαγωγής και με μενού prix fixe είναι έξυπνη και φθηνή ιδέα. Απλώς βεβαιωθείτε ότι η κουζίνα σας μπορεί να χειριστεί μεγάλο πλήθος ατόμων την ίδια στιγμή .

Οι διαγωνισμοί, είναι μια άλλη καλή ιδέα- ο καθένας αγαπά ένα διαγωνισμό και την ευκαιρία να κερδίσει ένα δώρο. ιδιαίτερα για εστιατόρια, παμπ ή μπαρ, δεν υπάρχει κανένας κανόνας ή εμπόδιο για να έχετε ένα διαγωνισμό στο μενού σας. Οι διαγωνισμοί μπορεί να κυμαίνονται από την ονοματοδοσία (δηλαδή να δώσουν οι πελάτες ένα όνομα σε κάποιο επιδόρπιο που έφτιαξε εδικά για τη βραδιά ο σεφ), για να κερδίσει με το καλύτερο όνομα που έδωσε ο πελάτης -  π.χ. τα εισιτήρια για ένα θεατρικό έργο. Άλλα βραβεία μπορεί να είναι κάτι τόσο απλό (και φθηνό) όπως για παράδειγμα κουπόνι για ένα δωρεάν γεύμα.

Οτιδήποτε και αν σκεφτείτε να κάνετε σχετικά με τη Happy Hour, αυτό που πρέπει να αντιληφθείτε πρωτίστως και κυρίως, είναι ότι η προσφορά πρέπει να έχει αντίκτυπο στην τσέπη του πελάτη. Κατά συνέπεια, μη περιμένετε να έρθουν οι πελάτες από μόνοι τους, ειδικά σ’ αυτές τις δύσκολες οικονομικά για όλους ώρες, εκτός κι αν νομίζετε ότι είσαστε τόσο «ωραίοι» που είστε ακαταμάχητοι για τα πορτοφόλια των πελατών σας.

Πάνος Τσαγκαράκης

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: Προηγούμενο θέμα Επόμενο θέμα

Προσθήκη σχολίου

Premium Penna Reporter Mamamia CityWoman
Copyrights © 2009-2021 Premium S.A. All Rights Reserved.