ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

Οδηγοί προσοχή στην αλλαγή της ώρας

Tweet
Share
Like
Διαφήμιση της WV για το συστήμα ανίχνευσης κόπωσης που αποτρέπει τον οδηγό να κοιμηθεί Διαφήμιση της WV για το συστήμα ανίχνευσης κόπωσης που αποτρέπει τον οδηγό να κοιμηθεί
Tweet
Share
Like

Για περισσότερη ώρα θα απολαμβάνουμε το φως της ημέρας από την Κυριακή, αφού τα ξημερώματα και συγκεκριμένα στις 3:00 π.μ., γυρνάμε τους δείκτες των ρολογιών μας μία ώρα μπροστά ώστε να δείχνουν 04:00 π.μ.

Τον κώδωνα του κινδύνου κρούει το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» για την ασφάλεια των οδηγών, καθώς όπως εξηγεί, οφείλουν να δείξουν ιδιαίτερη προσοχή, αφού πλέον προστίθεται μια ώρα παραπάνω πριν το φως του ήλιου να δύσει. Κι αυτό γιατί η αλλαγή της ώρας μπορεί να διαταράξει την μέχρι τώρα αρμονική λειτουργία του βιορυθμού του οργανισμού από τη χειμερινή ώρα.
 
Γιατί όμως συμβαίνει αυτό; Ο ανθρώπινος οργανισμός δεν μπορεί να προσαρμοστεί απότομα στη νέα αλλαγή της ώρας, με αποτέλεσμα να παρατηρείται αύξηση της υπνηλίας, κάτι το οποίο μπορεί να οδηγήσει σε τροχαία δυστυχήματα.

Όταν κάποιος οδηγεί νυσταγμένος έχει τις ίδιες ή ακόμα και περισσότερες πιθανότητες να εμπλακεί σε ατύχημα από κάποιον που οδηγεί υπό την επήρεια του αλκοόλ. Το 60% των οδηγών παραδέχονται ότι έχουν οδηγήσει κουρασμένοι, ιδιαίτερα μετά το πέρας του εργασιακού του ωραρίου και το 1/3 από αυτούς έχουν αποκοιμηθεί πίσω από το τιμόνι.

Προκειμένου να ανταπεξέλθει κατά την οδήγηση, ο εγκέφαλος επιτρέπει την καταστολή της λειτουργίας του με μερικά δευτερόλεπτα ύπνου (micro sleeps). Κατά τη διάρκεια λίγων δευτερολέπτων ύπνου σε έναν αυτοκινητόδρομο το όχημα μπορεί να διανύσει απόσταση ίση με ένα γήπεδο ποδοσφαίρου χωρίς να το αντιληφθούμε.

ypnos sto timoni

Τα σημάδια της κόπωσης είναι τα εξής:
* Δυσκολία εστίασης
* Συχνό άνοιγμα-κλείσιμο των ματιών
* Προσωρινή απώλεια μνήμης
* Επαναλαμβανόμενο χασμουρητό
* Το κεφάλι έχει την τάση να πέσει προς τα κάτω
* Αλλαγή λωρίδας και διόρθωση την τελευταία στιγμή

Σε περίπτωση που κατά την ώρα της οδήγησης, συνειδητοποιήσετε πως συμβαίνει κάτι από τα παραπάνω, αμέσως σταματήστε σε κάποιο ασφαλές σημείο.

Το 60% των οδηγών παραδέχονται ότι έχουν οδηγήσει κουρασμένοι

Ο καφές, το μάσημα τσίχλας, το φαγητό ή το ανοιχτό παράθυρο δεν είναι αποτελεσματικά ή έχουν περιορισμένη διάρκεια δράσης. Αυτό που προτείνεται είναι ένας σύντομος ύπνος 15-20 λεπτών σε συνδυασμό με ένα δυνατό καφέ, αφού αυτός θα αρχίσει να επενεργεί μετά τα πρώτα 30 λεπτά από την κατανάλωσή του.

sleepy page

Η κατανάλωση αλκοόλ μπορεί να επιφέρει δυσάρεστες συνέπειες σε συνδυασμό με την κόπωση και την υπνηλία. Τέλος, οι άνθρωποι που ακολουθούν φαρμακευτική αγωγή θα πρέπει να είναι σίγουροι ότι δεν δημιουργεί παρενέργειες κατά την οδήγηση.

Η ασφάλεια όλων στους δρόμους είναι προσωπική ευθύνη καθενός από εμάς. Ας μη θέτουμε σε κίνδυνο τον εαυτό μας και τους υπόλοιπους χρήστες των δρόμων. Είμαστε υπεύθυνοι πολίτες και αποτελούμε σωστό πρότυπο για τους υπόλοιπους γύρω μας.

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: Προηγούμενο θέμα Επόμενο θέμα

Προσθήκη σχολίου

Premium Penna Reporter Mamamia CityWoman
Copyrights © 2009-2020 Premium S.A. All Rights Reserved.
Διαβάστε ακόμα