ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

"Θεά" ή "βάτραχος", η Citroen DS έσωσε κάποτε τη Γαλλία

Tweet
Share
Image 1 All time classic…(προσέξτε την κεραία)
Image 2 ...το ίδιο σε λευκό cabrio
Image 3 …και σε γκρι - καφέ cabrio
Image 4 η διαφήμιση που πετούσε
Image 5 η διαφήμιση που αιωρείται
Image 6 λέτε;;;
Tweet
Share

Πρίν από κάποια (όχι και πολύ λίγα) χρόνια, βλέπαμε καμία σην Αθήνα, τώρα πιά είναι πολύ σπάνιο, αλλά που και που μπορέι να έχουμε την τύχη. Η «Θεά» Citroen DS ή «βάτραχος» όπως της λέγαμε εδώ, είναι η επιτομή του γαλλικού design στα αυτοκίνητα και ίσως όχι μόνο σε αυτά.

Η παραγωγή της ξεκίνησε το 1955 και σταμάτησε το 1975. Στα 20 αυτά χρόνια πουλήθηκαν σχεδόν 1,5 εκατομμύριο αυτοκίνητα. Στην εποχή του, εκτός από τον φουτουριστικό σχεδιασμό, είχε κερδίσει όλα τα βραβεία παθητικής ασφάλειας και στη διαφήμιση της προωθείτο το πλεονέκτημα του να συνεχίζει να προχωράει με τρείς ρόδες αν έχανε τη μία σε ατύχημα. Τόσο καλά ζυγισμένο ήταν το αυτοκίνητο, που πρώτο χρησιμοποίησε την υδροπνευματική ανάρτηση. Το κοινό υποδέχθηκε με ενθουσιασμό τη «θεά» και την πρώτη ημέρα παρουσίασης του, η Citroen είχε 12.000 παραγγελίες.

Ο σχεδιασμός της ήταν τόσο πρωτότυπος που ο Γάλλος φιλόσοφος Ρολάν Μπάρτ, είχε πεί πώς «είναι σαν να έπεσε από τον ουρανό». Και αυτό χρησιμοποιήθηκε στις διαφημίσεις της που την παρουσιάζουν να πετάει ή να αιωρείται. Η συμβολή της επιτυχίας της Citroen DS στην αναπτέρωση του ηθικού των Γάλλων μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο αλλά και η τεχνολογία της, η οποία ήταν το έναυσμα για άλλες τεχνολιγικές καινοτομίες από Γάλλους επιστήμονες, ήταν καθοριστική για την καθιέρωση της Γαλλίας ως μεγάλης τεχνολογικής δύναμης στην παγκόσμια οικονομία.

Σήμερα μπορείτε να τη βρείτε σε διεθνείς δημοπρασίες ή να την απολαύσετε σε παλιά γαλλικά film noire και σε κωμωδίες του Λουί Ντε Φινές (τις οποίες αν και ξεχασμένες, τις συνιστούμε ανεπιφύλακτα).

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: Προηγούμενο θέμα Επόμενο θέμα

Προσθήκη σχολίου

Premium Penna Reporter Mamamia CityWoman