ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

7 Δεκαετίες Βιτάμ

Tweet
Share
Tweet
Share

Μέσα σε 70 χρόνια πολλά πράγματα αλλάζουν αλλά είναι και κάποια που παραμένουν αναλλοίωτα, δημιουργώντας τις αξίες που αντέχουν στο χρόνο. Σκεφτείτε, λόγου χάρη, τη μυρωδιά που βγαίνει από τον φούρνο όταν ψήνεται το σπιτικό κέικ. Είναι πάντα η ίδια, απίθανη, λαχταριστή αρμονία από φρέσκα αυγά, αλεύρι, βανίλια, ζάχαρη, γάλα και, φυσικά, ΒΙΤΑΜ! 

Το ΒΙΤΑΜ μπήκε στη ζωή της ελληνικής οικογένειας το 1947 και η διατροφική αξία του ήταν αυτή που του έδωσε αρχικά το όνομά του: «ΒΙΤΑΜινούχος Μαργαρίνη». Ο λόγος ήταν ότι επρόκειτο για μια υγιεινή, δυναμωτική τροφή, ειδικά μελετημένη για τα παιδιά που, τη δεκαετία του ‘40, είχαν ιδιαίτερα αυξημένες διατροφικές ανάγκες. Από τότε πέρασαν 7 ολόκληρες δεκαετίες, γεμάτες συναρπαστικές αλλαγές για την ανθρωπότητα και εκπλήξεις από το ΒΙΤΑΜ.  Ας τις δούμε μία-μία… 


1951 755 x 1396

50’s

Είναι, μάλλον, κοινή πεποίθηση ότι η πιο σημαντική είδηση της συγκεκριμένης δεκαετίας είναι η εμφάνιση του ροκ ν’ ρολ, ίσως επειδή αποτελεί μια αυθόρμητη έκφραση χαράς ενός ολόκληρου κόσμου που, μετά τον Πόλεμο, διεκδικούσε το δικαίωμα να κοιτάζει μπροστά με αισιοδοξία. Η Ελλάδα ακολουθεί διστακτικά την τάση, γιατρεύοντας ακόμη ανοιχτά τραύματα. Η μόδα αποβάλλει την στρατιωτική αυστηρότητα και γίνεται απίστευτα θηλυκή, κολακευτική για τις καμπύλες του γυναικείου σώματος. Το ΒΙΤΑΜ, που έχει ήδη κερδίσει την αγάπη του κόσμου, κυκλοφορεί σε -αλησμόνητη για εκείνους που τη θυμούνται- συσκευασία από λευκό ριζόχαρτο. Όσο για τη γεύση, τις εντυπώσεις κερδίζει μια καταπληκτική λιχουδιά από τη Ρωσία -τότε Ε.Σ.Σ.Δ.: το περίφημο ΠΙΡΟΣΚΙ!

 1952 1240 x 1645

60’s

Μια δεκαετία που δεν την προλαβαίνεις από γεγονότα. Ξεκινούν όλα τα σημαντικά μουσικά ρεύματα και μεσουρανούν θρύλοι, όπως ο Έλβις Πρίσλεϊ και οι Μπήτλς. Στην Ελλάδα έρχεται, επιτέλους, μια πολιτιστική άνοιξη που γεμίζει τις καρδιές, μεταξύ άλλων, με τα τραγούδια των Θεοδωράκη και Χατζιδάκι. Κατά τα άλλα, οι εφημερίδες δεν προλαβαίνουν τα πρωτοσέλιδα: θάνατος της ανεπανάληπτης Μέριλιν Μονρό, δολοφονία του Τζον Κένεντι και, φυσικά, το πρώτο βήμα του ανθρώπου στο φεγγάρι. Τρελαμένη και η μόδα γίνεται πιο εκκεντρική, αποθεώνοντας τη μίνι φούστα και τα παντελόνια στις γυναίκες. Το ΒΙΤΑΜ επαναστατεί, κυκλοφορώντας σε πλαστικό κυπελάκι από PVC.  Μεταξύ άλλων, στην ιστορία μένει η θρυλική σκηνή του Γιώργου Κωνσταντίνου από τα «Χτυποκάρδια στα θρανία», όπου περιγράφει ένα λαχταριστό ΠΡΟΦΙΤΕΡΟΛ!

1952 Β 737 x 1326

70’s

Χίπις, Παιδιά των Λουλουδιών, ψυχεδέλεια, κίνημα των Πανκ, ροκ, ντίσκο και γκλίτερ όσο παίρνει! Βέβαια, δεν είναι όλα ρόδινα γιατί ο πόλεμος του Βιετνάμ μαίνεται, όπως και η πετρελαϊκή κρίση που έρχεται, φέρνοντας μια απρόσμενη λιτότητα. Η μόδα επιβάλλει πολύ καυτά σορτς, τεράστιες επικίνδυνες πλατφόρμες και παντελόνια καμπάνα που οι νέοι της εποχής εκείνης τα βλέπουν τώρα και καίνε τις φωτογραφίες τους! Από τις πιο εκρηκτικές γνωριμίες της χρονιάς είναι το έργο StarWars, αλλά και η πρώτη κονσόλα με βίντεο παιχνίδια. Το ΒΙΤΑΜ καθιερώνει την διαχρονική συσκευασία του σε χρυσό αλουμινόχαρτο. Γενικά, είναι μια εποχή αρκετά ανεμοδαρμένη και έτσι, φυσικά, κυριαρχεί το λίγο σοφιστικέ ΒΟΛ-Ο-ΒΑΝ (κοινώς, φτερό στον άνεμο!)

1954 797 x 1491

80’s

Είναι η σειρά των κοριτσιών της εποχής να καίνε μία-μία τις φωτογραφίες τους, καθώς επικρατεί η απόλυτη δικτατορία της βάτας, που κάνει τις γυναίκες να κυκλοφορούν σαν ανάποδα τρίγωνα. Η μόδα δημιουργεί το στυλ της γυναίκας που κάνει καριέρα, τη στέλνει στο γυμναστήριο να κάνει μπράτσα και της φοράει θηλυκές αλλά αυστηρές pencil φούστες. Σύμβολα αυτής της μάλλον αδιατάρακτης δεκαετίας, η Μαντόνα, το σήριαλ Τόλμη και Γοητεία, ο κύβος του Ρούμπικ και το fast food με τα γνωστά ταχυφαγεία. Το ΒΙΤΑΜ λανσάρει το νέο ΒΙΤΑΜ Soft -όπου το παλιό έχει κάνει την εμφάνισή του από το 1974- για να είναι ακόμη πιο μαλακό και εύκολο στην επάλειψη. Πάντως, μια από τις πιο σταθερές αξίες που κρατάμε από αυτή τη δεκαετία είναι το πολυαγαπημένο «μωσαϊκό» ή, πιο σωστά, ΚΟΡΜΟΣ σοκολάτας!

1967 1232 x 1758

90’s

Καταρχάς, δεν υπάρχει άνθρωπος –άντρας ή γυναίκα- που να μη φοράει τζιν! Εμφανίζεται το κίνημα Grunge ενώ, μέχρι τα μέσα της δεκαετίας, οι πασαρέλες γεμίζουν με ανορεκτικά κορίτσια που τολμούν να διαφημίσουν το στυλ heroin chic, αναδεικνύοντας τη χλωμή επιδερμίδα και τους μαύρους κύκλους κάτω από τα μάτια σε όπλα γοητείας! Ευτυχώς, μετά το ‘95, επανέρχεται θριαμβευτικά η τάση της καλής διατροφής και συνερχόμαστε. Κατά τα άλλα, σ’ αυτήν τη μάλλον ξέγνοιαστη δεκαετία κυριαρχούν δυο λέξεις-κλειδιά για το μέλλον: η πολυπολιτισμικότητα και ο παγκόσμιος ιστός -το περίφημο web. Το ΒΙΤΑΜ γιορτάζει μισό αιώνα ζωής με ένα βιβλίο γεμάτο λαχταριστές συνταγές αλλά και με μια μεγάλη καινοτομία: το ΒΙΤΑΜ light. Στα σπίτια και στα ζαχαροπλαστεία μικροί και μεγάλοι ξετρελαίνονται με το δίχρωμο ΚΕΪΚ ΜΑΡΜΠΡΕ. (Μεταξύ μας, η τρέλα του κρατάει ακόμα!)

 1974 1265 x 1805

00’s

Εδώ, μόνο μια λέξη ταιριάζει: φρενίτιδα! Η αλλαγή της χιλιετίας πυροδοτεί τα πιο ακραία χολιγουντιανά σενάρια καταστροφής του πλανήτη και η αντίστροφη μέτρηση γίνεται μόδα! Σε προσωπικό επίπεδο, θέλουμε να πιστέψουμε πως αυτή η αλλαγή θα πραγματοποιήσει, κάπως μαγικά, όλες τις μεγάλες προσδοκίες μας και τρέχουμε πίσω από τον άνεμο! Η Ελλάδα, πάντως, ζει τη δική της μαγεία το 2004 με έναν γύρο θριάμβου χωρίς προηγούμενο!  Ολυμπιακοί αγώνες, Euro, Eurobasket, Eurovision – τα πήραμε όλα! Κατά τα άλλα, λατρέψαμε τη Σακίρα και τον Χάρυ Πότερ και παραδώσαμε τη σκυτάλη στους millennials για να χαράξουν νέους ελπιδοφόρους δρόμους. Το ΒΙΤΑΜ, πάντως, υποδέχτηκε τη νέα χιλιετία με δυο ακόμη νόστιμες καινοτομίες που έσκισαν: το ΒΙΤΑΜ με γιαούρτι και το ΒΙΤΑΜ Culinesse. Είναι και τα δυο ιδανικά προκειμένου να πετύχει το μεγάλο hit της εποχής, που δεν είναι άλλο από τις ΑΛΜΥΡΕΣ ΤΑΡΤΕΣ!

LOGO 70XRONIA ΒITAM

10’s

Και φτάνουμε στο σήμερα, στα χρόνια της απόλυτης αυτοκρατορίας των Social Media και των σέλφι αλλά και των μεγάλων ανατροπών που η ανθρωπότητα παρακολουθεί με δέος και (λίγο) ανοιχτό στόμα. Αντίστοιχα, σε σύγχυση βρίσκεται και η μόδα, που συνδυάζει τάσεις από προηγούμενες δεκαετίες, σε ένα στυλ του «όλα παίζουν», με το vintage να παραμένει σταθερή αξία και σιγουράκι. Τα καλά νέα, βέβαια, είναι ότι μέσα από όλα αυτά και από την απότομη προσγείωση σε μια νέα πραγματικότητα, γεννιέται μια τάση για κάτι πιο αληθινό, παντού. Λιγότερο ρετούς στις φωτογραφίες, περισσότερες καμπύλες στις πασαρέλες, πιο ελεύθερες ιδέες, πιο μετρημένες πράξεις. Αυτά που, σίγουρα, μας… παρηγορούν, όχι μόνο με τη γεύση αλλά και με την παιδικότητά τους είναι τα τρο-με-ρά CUPCAKES! Για το ΒΙΤΑΜ βέβαια, δεν χωρά καμία συζήτηση και καμία αμφιβολία: συνεχίζει δυναμικά με νέες γεύσεις και πολλές καινοτομίες για να μεγαλώσει τις καινούργιες γενιές με την απίθανη νοστιμιά του.

 

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: Προηγούμενο θέμα Επόμενο θέμα

Προσθήκη σχολίου

Premium Penna Reporter Mamamia CityWoman