ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

Οι εξαγωγές πάνε καλά

Tweet
Share
Like
Tweet
Share
Like

Με βάση τα στοιχεία που επεξεργάστηκε ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Εξαγωγέων για το πρώτο τρίμηνο του έτους διαπιστώνεται ότι η σημαντικότερη εξαγωγική αγορά παραμένει η Ιταλία και μάλιστα με αυξητικές τάσεις αφού η αξία των εξαγωγών στο πρώτο τρίμηνο ήταν ανοδική κατά 9,8%,.

Σημαντικά αυξημένη ήταν η αγορά της Τουρκίας όπου βρέθηκε δεύτερη σε σειρά κατάταξης το 2018 με τις εξαγωγές να αυξάνονται κατά 29,1%.

Στην τρίτη θέση βρίσκεται η Γερμανία με μικρή κάμψη (-1%) των εξαγωγών και στην τέταρτη η Κύπρος με αύξηση κατά 3,8%,.

Η πρώτη δεκάδα των σημαντικότερων εξαγωγικών αγορών της Ελλάδας κατά το πρώτο τρίμηνο του 2018 συμπληρώνεται με τη Βουλγαρία, τον Λίβανο, τις ΗΠΑ, την Ισπανία, το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Ρουμανία.

Oι χώρες με τη μεγαλύτερη αύξηση

Ωστόσο υπάρχουν και κάποιες χώρες που η αξία των εξαγωγών αν και μικρή καταγράφει μεγάλα ποσοστά αύξησης και ειδικότερα:

  • Ινδία 418,5%
  • Βραζιλία 407,1%
  • Καζακστάν 114,1%
  • Σλοβενία 113,8%
  • Γεωργία 112,3%
  • Γιβραλτάρ 105,8%
  • Σιγκαπούρη 105,4%
  • Ουκρανία 64,6%
  • Λεττονία 63,3%
  • Λιβύη 62,7%
  • Νορβηγία 61,6%

Οι εξαγωγές προς την Ευρωπαϊκή Ένωση

Η αύξηση κατά 11% (από 2.593,2 εκ.€ σε 2.878,9 εκ.€) των εξαγωγών προς την Ευρωζώνη (18), που απορρόφησε το 37,2% των συνολικών εξαγωγών στο εξεταζόμενο τρίμηνο, προκύπτει από την ενίσχυση των αποστολών προς όλους (πλην τριών χωρών) τους προορισμούς της Ευρωζώνης.

Πιο συγκεκριμένα, για τους εννιά κυριότερους προορισμούς εντός Ευρωζώνης: οι εξαγωγές προς την Ιταλία -κυριότερη χώρα προορισμού ελληνικών εξαγωγών- εμφανίζουν αύξηση κατά 9,4% (από 756,4 εκ.€ σε 827,8 εκ.€), προς τη Γερμανία μείωση κατά -1,4% (από 499,2 εκ.€ σε 492,1 εκ.€), ενώ προς την Κύπρο σημειώνεται μικρή άνοδος κατά 1,4% (από 427,6 εκ.€ σε 433 εκ.).

Ακολουθούν στη σειρά -με κριτήριο την αξία εξαγωγών- η Ισπανία που εμφανίζει μεγάλη αύξηση στις αποστολές κατά 31,4% (από 203,5 εκ.€ σε 267,3 εκ.), η Γαλλία με σημαντική αύξηση εξαγωγών κατά 16,8% (από 191,3 εκ.€ σε 223,4 εκ.€), η Ολλανδία επίσης με αύξηση κατά 5,9% (από 147 εκ.€ σε 155,7 εκ.€) και το Βέλγιο προς το οποίο αυξάνονται οι εξαγωγές κατά 5,4 % (από 88,3 εκ.€ σε 93,1 εκ.€).

Τον κατάλογο με τις κυριότερες αγορές ελληνικών προϊόντων από τις χώρες της Ευρωζώνης, συμπληρώνουν δύο προορισμοί προς τους οποίους καταγράφονται πολύ μεγάλες αυξήσεις εξαγωγών. Συγκεκριμένα, οι ελληνικές εξαγωγές προς τη Μάλτα ενισχύθηκαν κατά 60,8% (από 56,2 εκ.€ σε 90,5 εκ.€), ενώ αυτές προς τη Σλοβενία υπερδιπλασιάστηκαν (από 33 εκ.€ σε 70,5 εκ.€).

Όσον αφορά στις χώρες-μέλη της Ε.Ε. που δεν ανήκουν στην Ευρωζώνη, οι εξαγωγές αυξήθηκαν προς αυτές κατά 9,7% και ανήλθαν στα 1.167,5 εκ.€ από 1.063,9 εκ.€. Η Βουλγαρία -κυριότερος πελάτης για τα ελληνικά προϊόντα στην εν λόγω κατηγορία χωρών- εμφανίζει άνοδο των εξαγωγών κατά 10,9% (από 300,7 εκ.€ σε 333,4 εκ.€) και ακολουθούν (με βάση το μέγεθος των εξαγωγών) με μείωση αποστολών, το Ην. Βασίλειο κατά -3,2% (από 257,8 εκ.€ σε 249,7 εκ.€) και με αυξήσεις εξαγωγών, η Ρουμανία κατά 10,7% (από 202,1 εκ.€ σε 223,6 εκ.€), η Πολωνία κατά 22,4% (από 102,3 εκ.€ σε 125,3 εκ.€), η Τσεχία με αύξηση 11,3% (από 53,7 εκ.€ σε 59,7 εκ.€) και η Σουηδία, οι εξαγωγές προς την οποία αυξήθηκαν πολύ, κατά 37,4% (από 41,2 εκ.€ σε 56,6 εκ.€).

Οι εξαγωγές προς Τρίτες Χώρες (εκτός ΕΕ)

Τα μεγαλύτερα μερίδια ελληνικών εξαγωγών εκτός προορισμών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αφορούν αποστολές προς τις Λοιπές Χώρες της Ευρώπης (πλην Ε.Ε.) με μερίδιο 17,5% (στο σύνολο των ελληνικών εξαγωγών) και προς την περιοχή της Μ. Ανατολής & Β. Αφρικής (μερίδιο 14,2%). Αξιοσημείωτα μερίδια έχουν και οι εξαγωγές προς τις Χώρες της Ασίας (πλην Μ.Ανατολής) (7,6%) και προς τη Β. Αμερική (4,4%).

Αναλυτικότερα, οι εξαγωγές προς τις Λοιπές Χώρες της Ευρώπης (πλην Ε.Ε.) καταγράφουν μεγάλη αύξηση για το πρώτο τρίμηνο του 2018, της τάξης του 32,5%. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι και προς τους 7 κυριότερους προορισμούς, παρατηρούνται ανοδικές τάσεις των ελληνικών εξαγωγών και μάλιστα ισχυρές. Ξεχωρίζει βέβαια το γεγονός ότι, οι εξαγωγές προς την Τουρκία αυξήθηκαν σημαντικά (29,1%), σε 579,9 εκ.€ από 449,3 εκ.€.

Αξιοσημείωτες επιδόσεις των εξαγωγών καταγράφονται προς το Γιβραλτάρ με υπερδιπλασιασμό (σε 225,1 εκ.€ από 109,3 εκ.€), προς την πΓΔΜ με αύξηση κατά 12,8% (σε 161,9 εκ.€ από 143,5 εκ.€), προς την Αλβανία αύξηση 15,9% (σε 106,1 εκ.€ από 91,5 εκ.€) και προς Σερβία κατά 9% (σε 63,3 εκ.€ από 58,1 εκ.€). Μεγάλες αυξήσεις παρουσιάζονται προς την Ουκρανία κατά 64,6% (σε 47,8 εκ.€ από 29 εκ.€) και προς τη Ρωσία κατά 29,5% (σε 44,7 εκ.€ από 34,6 εκ.€).

Οι ελληνικές εξαγωγές προς την περιοχή της Μ. Ανατολής & Β. Αφρικής καταγράφουν σημαντική μείωση κατά -10,2% (από 1.223,4 εκ.€ σε 1.098,3 εκ.€), κάτι που προφανώς οφείλεται στις γενικότερες εξελίξεις στην πολιτική και οικονομική κατάσταση αρκετών εκ των χωρών της εν λόγω περιοχής το τελευταίο χρονικό διάστημα.

Για την ακρίβεια, από τις 9 χώρες που αποτελούν τους κυριότερους πελάτες ελληνικών προϊόντων στην περιοχή, οι επτά εμφανίζουν πτωτικές τάσεις των εξαγωγών, κάποιες εξ αυτών σε σημαντικά ποσοστά. Προς δύο χώρες της περιοχής καταγράφεται άνοδος των ελληνικών αποστολών.

Πιο συγκεκριμένα, με κριτήριο την αξία των εξαγωγών κατά το διάστημα Ιανουάριος-Μάρτιος του 2018, πρώτος πελάτης ελληνικών προϊόντων για την περιοχή αναδεικνύεται ο Λίβανος παρά τη μείωση (-14,4%) των αποστολών (στα 313,2 εκ.€ από 365,8 εκ.€). Ακολουθεί η Αίγυπτος επίσης με μείωση -14% (στα 219,3 εκ.€ από 254,9 εκ.€), η Σ. Αραβία με μείωση -12,1% (στα 142,8 εκ.€ από 162,5 εκ.€). Στην 4η θέση της σχετικής λίστας ανέβηκε η Λιβύη, με μεγάλη αύξηση των εξαγωγών κατά 62,7% (στα 111,9 εκ.€ από 68,8 εκ.€) και ακουλουθούν με μειώσεις το Ισραήλ -24,1% (στα 99,4 εκ.€ από 131,1 εκ.€) και τα Ην. Αρ. Εμιράτα -6,6% (στα 47,5 εκ.€ από 50,9 εκ.€).

Το Μαρόκο είναι η δεύτερη χώρα του καταλόγου με ανοδικές τάσεις 8,2% (από τα 42,4 εκ.€ στα 45,9 εκ.€), ενώ τη λίστα των εννέα κυριότερων πελατών στην περιοχή της Μ. Ανατολής & Β. Αφρικής συμπληρώνουν η Τυνησία, προς την οποία οι εξαγωγές μειώνονται κατά πολύ -37,5% (από τα 61,9 εκ.€ στα 38,7 εκ.€ το πρώτο τρίμηνο του 2018 και η Αλγερία με αντίστοιχη πτώση -38,2% (στα 23,8 εκ.€ από 38,6 εκ.€).

Οι εξαγωγές προς τις Χώρες της Ασίας (πλην Μ.Ανατολής ) κατά το διάστημα Ιανουάριος-Μάρτιος του 2018 εμφάνισαν πολύ μεγάλη ποσοστιαία αύξηση της τάξης του 54% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό τρίμηνο. Ανήλθαν στα 589,2 εκ.€ από 382,7 εκ.€. Και οι 6 χώρες με αξιοσημείωτη αξία εξαγωγών, εμφανίζουν αύξηση με πάρα πολύ υψηλούς ρυθμούς.

Αναλυτικά, με σειρά βάσει αξίας εξαγωγών, πρώτος πελάτης ελληνικών προϊόντων στην εξεταζόμενη περιοχή αναδεικνύεται για το πρώτο τρίμηνο του 2018 η Κίνα με μεγάλη αύξηση 80% (από 87,3 εκ.€ σε 157,2 εκ.€) και ακολουθεί η Σιγκαπούρη, οι εξαγωγές προς την οποία διπλασιάστηκαν (από 74,1 εκ.€ σε 152,3 εκ.€).

Στη 3η θέση είναι οι εξαγωγές προς την Ινδία, οι εξαγωγές προς την οποία πενταπλασιάστηκαν (από 14,9 εκ.€ σε 77,2 εκ.€), ακολούθως η Γεωργία με υπερδιπλασιασμό εξαγωγών (από 21,6 εκ.€ σε 45,8 εκ.€), το Χονγκ Κονγκ με αύξηση 30% (από 22,1 εκ.€ σε 28,7 εκ.€) και οι Φιλιππίνες, οι εξαγωγές προς την οποία ήταν ελάχιστες (1,2 εκ.€) και έφτασαν στα 27,6 εκ.€ το εξεταζόμενο τρίμηνο.

Ειδική αναφορά, χρειάζεται να γίνει στη μεγάλη μείωση (-71%) των εξαγωγών προς τη Ν. Κορέα, η οποία στο αντίστοιχο περσινό τρίμηνο του 2017, αποτελούσε τον κυριότερο πελάτη ελληνικών προϊόντων στην περιοχή της Ασίας (πλην Μ.Ανατολής ). Συγκεκριμένα, οι εξαγωγές από 89 εκ.€, έφτασαν κατά το φετινό πρώτο τρίμηνο του έτους, στα 25,9 εκ.€.

Η ενίσχυση κατά 9,8% των εξαγωγών προς τη Β. Αμερική (από 309,5 εκ.€ σε 339,8 εκ.€), οφείλεται κυρίως στην άνοδο των αποστολών προς τον σημαντικότερο πελάτη ελληνικών προϊόντων στην εν λόγω περιοχή, τις ΗΠΑ, κατά ποσοστό 13,7% (από 240,1 εκ.€ σε 273 εκ.€). Οι εξαγωγές προς τον Καναδά ενισχύθηκαν κατά 12,3% (από 27,6 εκ.€ σε 31 εκ.€) ενώ προς το Μεξικό υποχώρησαν κατά -14,3% (από 41,7 εκ.€ σε 35,8 εκ.€).

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: Προηγούμενο θέμα Επόμενο θέμα

Προσθήκη σχολίου

Premium Penna Reporter Mamamia CityWoman
Copyrights © 2009-2021 Premium S.A. All Rights Reserved.