ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

Η σκοτεινή πλευρά της βιταμίνης του «ήλιου» D.

Tweet
Share
Like
Tweet
Share
Like

Η βιταμίνη D, γνωστή και ως βιταμίνη του «ήλιου», είναι απαραίτητη για πολλές λειτουργίες του οργανισμού, η περίπτωση όμως ενός 54χρονου Καναδού, ανέδειξε πρόσφατα την «σκοτεινή πλευρά» της.

Ομάδα γιατρών στο Τορόντο ανέφερε την περίπτωση του 54χρονου άνδρα, ο οποίος μετά από λήψη υψηλών δόσεων βιταμίνης D, παρουσίασε βλάβη στα νεφρά.

Οι ειδικοί υπογραμμίζουν ότι αυτή είναι μια περίπτωση που πρέπει να αφυπνίσει όσους λαμβάνουν μόνοι τους συμπληρώματα βιταμίνης D.

«Αν και η τοξικότητα της βιταμίνης D είναι σπάνια λόγω της μεγάλης θεραπευτικής της εμβέλειας, η ευρεία διαθεσιμότητα σε διάφορες φαρμακοτεχνικές μορφές μπορεί να αποτελέσει σοβαρό κίνδυνο για τους ασθενείς που δεν ενημερώνονται», δήλωσε ο συγγραφέας της μελέτης, Δρ Bourne Auguste και συνεργάτης στο τμήμα αιμοκάθαρσης του Γενικού Νοσοκομείου και του Πανεπιστημίου του Τορόντο.

Όπως αναφέρει η Επιθεώρηση της Καναδικής Ιατρικής Ένωσης, ο 54χρονος εξετάστηκε από τους γιατρούς, αφού επέστρεψε από διακοπές στη Νοτιοανατολική Ασία, όπου πέρασε μεγάλο μέρος του χρόνου του κάνοντας ηλιοθεραπεία. Η βιταμίνη D συντίθεται φυσικά από το δέρμα κατά την επαφή με την ηλιακή ακτινοβολία.

Οι εξετάσεις έδειξαν ότι ο άνδρας είχε αυξημένα επίπεδα κρεατινίνης στο αίμα, ένδειξη βλάβης ή δυσλειτουργίας των νεφρών. Ο ασθενής υποβλήθηκε στη συνέχεια σε περαιτέρω εξετάσεις.

Οι γιατροί πληροφορήθηκαν ότι ο άνδρας λάμβανε με συνταγή φυσιοπαθολόγου υψηλές δόσεις βιταμίνης D, παρόλο που δεν είχε ανεπάρκεια βιταμίνης D ούτε ιστορικό οστικής απώλειας.

Για πάνω από 30 μήνες, ο άνδρας λάμβανε 8-12 σταγόνες βιταμίνης D -συνολικά 8.000 έως 12.000 Διεθνείς Μονάδες (IU)- καθημερνά.

Η τυπική συνιστώμενη ημερήσια δόση βιταμίνης D είναι 400 έως 1.000 IU, ενώ μεγαλύτερη ποσότητα (800 έως 2.000 IU) συνταγογραφείται σε ενήλικες που αντιμετωπίζουν υψηλό κίνδυνο οστεοπόρωσης και ηλικιωμένους.

Ο άνδρας ξεπέρασε κατά πολύ αυτή τη δοσολογία με αποτέλεσμα να προκληθεί υπερβολική αύξηση των επιπέδων ασβεστίου στο αίμα του, γεγονός που προκάλεσε τη βλάβη στα νεφρά, ανέφερε η ομάδα του Auguste.

«Οι ασθενείς και οι γιατροί θα πρέπει να ενημερώνονται καλύτερα για τους κινδύνους που σχετίζονται με την απεριόριστη χρήση βιταμίνης D», είναι το συμπέρασμα των συντακτών.

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: Προηγούμενο θέμα Επόμενο θέμα

Προσθήκη σχολίου

Premium Penna Reporter Mamamia CityWoman