ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

Αγένεια... Η πιο μεταδοτική "ασθένεια"

Tweet
Share
Like
Tweet
Share
Like

Από τις δημόσιες υπηρεσίες μέχρι και το φανάρι… Από τη δουλειά μέχρι και το σχολείο… Η αγένεια είναι μια συνήθεια που αν μη τι άλλο δημιουργεί κακό κλίμα, ένταση και αρνητικότητα. Από απλές προσβολές και αυτοσχέδιες παρατηρήσεις σε συγκεκριμένα άτομα ή εσκεμμένα σχόλια, οι εν λόγω συμπεριφορές είναι η καθημερινότητα για πολλούς ανθρώπους. Ακόμα χειρότερη είναι η κατάσταση όταν το πρόβλημα αντιμετωπίζεται στον εργασιακό χώρο. Τι επίδραση έχουν οι συνήθειες αυτές στον ευρύτερο κύκλο μας; Προφανώς προκαλούν ζημιές οι οποίες δεν μπορούν να φανούν για γυμνού οφθαλμού.

Η αγένεια είναι μεταδοτική. Αυτό επισημαίνουν οι επιστήμονες, οι οποίοι εξηγούν πως ένα τέτοιο κλίμα ειδικά μέσα στην εργασία μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τη θετική πορεία σας μέσα στην εταιρεία. Νέα επιστημονική έρευνα η οποία ολοκληρώθηκε έπειτα από χρόνια πειραμάτων και ερευνητικών προγραμμάτων αποδεικνύει πως όσοι γίνονται αποδέκτες αγενούς συμπεριφοράς, ακόμη και όταν απλά την παρακολουθούν χωρίς να τη βιώνουν, μπορεί να παρουσιάσουν μείωση στις επιδόσεις, στη δημιουργικότητα ακόμη και την απόδοση τους.

 

Kαταστροφική για την υγεία η αγένεια στον εργασιακό χώρο  

Είναι λογικό όταν οι άνθρωποι γύρω σας αισθάνονται ευτυχείς να νιώθετε κι εσείς ευτυχισμένοι. Ομοίως, όταν κάποιοι γύρω σας κάνουν συγκεκριμένες κινήσεις, όπως για παράδειγμα να σταυρώνουν τα χέρια τους, έχετε πολλές πιθανότητες να κάνετε κι εσείς το ίδιο. Με δεδομένο ότι όλα αυτά λειτουργούν υποσυνείδητα και βασίζονται στην τακτική της μίμησης, το ίδιο κολλητικές μπορούν να γίνουν και οι κακές συμπεριφορές, πέρα από τις θετικές.

ag

Μέσα από ειδικά πειράματα οι επιστήμονες κατέληξαν στο συμπέρασμα πως η αγένεια είναι μεταδοτική και οι άνθρωποι τη μιμούνται. Εκείνοι που έχουν βιώσει αγενή συμπεριφορά από τους άλλους σύμφωνα με την έρευνα έχουν πλέον «μολυνθεί» με αγένεια και έχουν μεγάλες πιθανότητες να είναι αγενείς προς τους ανθρώπους με τους οποίους συνυπάρχουν εργασιακά.

Ο Trevor Foulk, ένας διδακτορικός φοιτητής στο πανεπιστήμιο της Φλόριντα, μελέτησε την αντίδραση των προπτυχιακών φοιτητών οι οποίοι υπήρξαν μάρτυρες της σύγκρουσης μεταξύ ενός φοιτητή που μπήκε στην αίθουσα με καθυστέρηση και ενός καθηγητή. Ο ίδιος συμπέρανε πως όσο πιο επιθετικός ήταν ο τρόπος του καθηγητή προς τον καθυστερημένο σπουδαστή τόσο περισσότερες πιθανότητες είχαν οι υπόλοιποι φοιτητές να απαντήσουν με αγένεια στο email ενός πελάτη που αργότερα κλήθηκαν να τσεκάρουν.

Η συμβουλή των ερευνητών; Να προσπαθούμε να είμαστε όσο πιο ευγενείς μπορούμε στο εργασιακό περιβάλλον προκειμένου να μην διαιωνίζουμε κακές συμπεριφορές.

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: Προηγούμενο θέμα Επόμενο θέμα

Προσθήκη σχολίου

Premium Penna Reporter Mamamia CityWoman
Copyrights © 2009-2020 Premium S.A. All Rights Reserved.