ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

Μερικά «μυστικά» που ίσως δεν γνωρίζατε για τον Ίνγκμαρ Μπέργκμαν

Tweet
Share
Like
Tweet
Share
Like

Ο Ίνγκμαρ Μπέργκμαν ήταν ένας από τους σημαντικότερους σκηνοθέτες του 20ού αιώνα που ξεχώρισε για την οξυδέρκεια της ανθρώπινης ψυχής του. Ξεκίνησε  να γράψει ο ίδιος την αυτοβιογραφία του γύρω στα εβδομήντα, πάντα στοιχειωμένος από ερωτήματα... Τι τον οδήγησε στο καταφύγιο της τέχνης; Γιατί δυσκολεύτηκε να αγαπήσει, να δοθεί και να εμπιστευτεί; Ποιος ο λόγος που αποξενώθηκε από τα ίδια του τα παιδιά;

Tο Penna σας παραθέτει μερικά «μυστικά» που ίσως δεν γνωρίζατε για την «Persona» του.

-Ο Μπέργκμαν έγραψε το σενάριο της Περσόνα σε 14 ημέρες, ενώ βρισκόταν στο νοσοκομείο. Προηγούμενοι τίτλοι για την ταινία ήταν οι «κινηματογράφιση», «σονάτα για δύο γυναίκες», «ενα κομμάτι σινεμά» και «Opus 27».

sdasds

 -Το παιδί που παίζει στην έναρξη της ταινίας, ο Jörgen Lindström, παίζει και στην ταινία «Η σιωπή», πάλι του Ίνγκμαρ Μπέργκμαν.

-Όλες οι σκηνές που αφορούν την Ελισάβετ στη θάλασσα, έχουν γυριστεί στο νησί Fårö, δίπλα σχεδόν στην ακτή που γυρίστηκε 5 χρόνια νωρίτερα το «μέσα από τον σπασμένο καθρέφτη.

-Για όσους δεν γνωρίζουν, αρχικά ο Μπέργκμαν σχεδίαζε να αφαιρέσει από το σενάριο τη σκηνή  όπου η νοσοκόμα Άλμα (Άντερσον) περιγράφει στην Ελισάβετ μια ερωτική εμπειρία μεταξύ μιας φίλης και δύο αγοριών. Η Άντερσον έπεισε τον Μπέργκμαν να γυρίσουν την σκηνή, αλλά μόνο αφού ξαναγράψει κάποιες φράσεις που εκείνη πίστευε ότι καμία γυναίκα δεν θα μπορούσε να πει. Την γύρισαν, ενώ ο Μπέργκμαν έμεινε ικανοποιημένος και την κράτησε στην ταινία. Παρόλα αυτά, όπως φαίνεται, κάτι δεν του άρεσε στο voiceoverτης Άντερσον. Τελικά γύρισαν όλο το μονόλογο στο μιξάζ.

81D2xU2GiL. SL1500

-Η Λιβ Ούλμαν φοβάται έντονα τα σπασμένα γυαλιά. Ο Μπέργκμαν δούλεψε το σενάριο με αυτό το φόβο, κάτι το οποίο φαίνεται καθαρά στη σκηνή όπου η Άλμα κάθεται έξω στον ήλιο, πικραμένη από την συμπεριφορά της Ελισάβετ και για όσα έγραψε στον γιατρό για την ίδια. Η Άλμα σπάει κατά λάθος ένα ποτήρι στο μονοπάτι και επίτηδες το αφήνει εκεί.

maxresdefault

- Ο Μπέργκμαν συνέλαβε την ιδέα της «συγχώνευσης» των δύο προσώπων στο μοντάζ. Το έδειξε μετά στις Άντερσον και Ούλμαν και καμία από τις δύο δεν αναγνώριζε τον εαυτό της στην τελική εικόνα.

persona

-Κατά τη διάρκεια του επτάλεπτου «προλόγου» της Personaεμφανίζονται τρία καρέ ενός πλάνου από ένα ερεθισμένο πέος. Ο Μπέργκμαν αναγκάστηκε να κόψει το συγκεκριμένο πλάνο από την ταινία για την διανομή στις Ηνωμένες Πολιτείες και τη Μεγάλη Βρετανία.

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: Προηγούμενο θέμα Επόμενο θέμα

Προσθήκη σχολίου

Premium Penna Reporter Mamamia CityWoman