ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

Αυτοσχεδιάστε!

Tweet
Share
Tweet
Share

Του Πάνου Τσαγκαράκη

Όσο περισσότερο διαρκεί η οικονομική κρίση, τόσο περισσότερο οι καταναλωτές θα αλλάζουν συμπεριφορές προς μια διαφορετική κατεύθυνση, από αυτή που είχαν πριν την κρίση. Η προσαρμογή της συμπεριφοράς τους στα νέα δεδομένα μπορεί να έχει άλλο χαρακτήρα που προδικάζει μια νέα κατάσταση. Ενώ η ανακατάταξη του ανταγωνισμού και η εισαγωγή νέων προϊόντων στην αγορά αρχίζει να δίνει μια νέα διάσταση στον τρόπο που τελικά οι καταναλωτές αντιμετωπίζουν την κατάσταση. Είναι πολύ πιθανό να βλέπουν τα προϊόντα υπό άλλη οπτική γωνία.

Αν καταφέρατε να επιβιώσετε μέχρι στιγμής από την κρίση, αν πήρατε όλα τα απαραίτητα μέτρα για να μειώσετε το λειτουργικό κόστος της εταιρίας σας, αν απομακρύνατε τους επισφαλείς πελάτες, αν αποσύρατε τα μη κερδοφόρα προϊόντα σας από την αγορά και συγκεντρώσατε τα κονδύλια μάρκετινγκ σε πιο αποτελεσματικά μέσα επικοινωνίας περιμένοντας την ανάκαμψη, τότε έφθασε η ώρα να κινητοποιηθείτε δημιουργικά, σχεδιάζοντας εκ νέου και τη στρατηγική σας για την ανάκαμψη.

Στην περίπτωση αυτή πρέπει να ακούσετε τους πελάτες σας και να αναθεωρήσετε τη μέχρι σήμερα τμηματοποίησή τους (segmentation).

Προσδιορίστε το βαθμό εμπιστοσύνης του στοχευμένου στα προϊόντα σας πελάτη. Είναι ξεκάθαρο, ιδιαίτερα υπό το φως των πρόσφατων εξελίξεων στον χρηματοπιστωτικό τομέα και την έλλειψη της ρευστοτητας, ότι η εμπιστοσύνη των πελατών σε προϊόντα οικονομικών υπηρεσιών έχει πληγεί. Όμως, η κακή συμπεριφορά των επιχειρήσεων του οικονομικού τομέα έχει πλήξει την εμπιστοσύνη των πελατών και στην αγορά άλλων brands γενικότερα.

Επαληθεύστε την εμπιστοσύνη των πελατών σας στα προϊόντα σας και προσθέστε αξία στο service σας «κρατώντας τους από το χέρι», ακόμα και όταν έχετε μετρήσει το επίπεδο του service που παρέχετε ως ικανοποιητικό και σταθερό.

Παραμείνετε συγκεντρωμένοι στο κόστος. Πολλές βιομηχανικές επιχειρήσεις (σε αντίθεση με τις επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών), βρίσκονται σε πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα σε συνδυασμό με μια πληθώρα αποθεμάτων παγκοσμίως στην αλυσίδα καταναλωτικών προϊόντων και ιδιαίτερα των διαρκών αγαθών, που έχει σαν αποτέλεσμα τη συνεχή πίεση για μείωση των τιμών τους.

Γνωρίστε που σας οδηγούν οι δείκτες. Κάθε σωστός marketer, γνωρίζει τους συγκεκριμένους macro ή micro δείκτες, που προβλέπουν τη ζήτηση των προϊόντων για την επόμενη περίοδο. Χρησιμοποιήστε την κοινή λογική, αν μια αλυσίδα πολυκαταστημάτων έχει λιγότερη πελατεία αυτό σημαίνει ότι κάποια άλλη έχει περισσότερη.

Αναπτύξτε σενάρια. Πόσο θα διαρκέσει η οικονομική κρίση; Οι απόψεις διίστανται. Κατά πόσο η ανάκαμψη θα είναι γρήγορη ή σταδιακή; Αυτό δεν το γνωρίζει κανείς. Καταστρώστε στρατηγικές για όλα τα ενδεχόμενα, ανάλογα με την κατεύθυνση που προκύπτει από τα σενάρια που κάνετε. Οι marketers που θέτουν στόχους για το μέλλον, καλύτερα να έχουν στο μυαλό τους τη σοφή φράση του Peter Drunker «a strategy is a sense of direction around which to improvise».

Αυτοσχεδιάστε λοιπόν! Να είστε έτοιμοι όταν αλλάξει η παρούσα κατάσταση. Μη περιμένετε να σας «δώσουν την άδεια» για να ξεκινήσετε. Οι περισσότερες επιχειρήσεις δεν πρόκειται να αρχίσουν να επανεπενδύουν μέχρι του σημείου που η ανάκαμψη θα είναι ορατή. Προηγηθείτε, δημιουργήστε τώρα το δικό σας πλάνο ανάκαμψης και ξεκινήστε όταν οι δείκτες της αγοράς σας το επιτρέψουν.

a strategy is a sense of direction around which to improvise

Η οικονομική κρίση δεν είναι «δίκαιη» για πολλούς ανθρώπους του μάρκετινγκ. Σίγουρα, όμως, όταν ξεπερασθεί, το μάρκετινγκ θα είναι και πάλι το διαφοροποιό στοιχείο των επιχειρήσεων που θέλουν να ηγούνται στις αγορές τους σε σχέση με αυτές που τις ακολουθούν.

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: Προηγούμενο θέμα Επόμενο θέμα

Προσθήκη σχολίου

Premium Penna Reporter Mamamia CityWoman