ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

Στρατηγική σκέψη με «άστατο καιρό»

Tweet
Share
Tweet
Share

Του Πάνου Τσαγκαράκη

Όποιο έντυπο και να διαβάσεις, οποιοδήποτε οικονομικό ρεπορτάζ, ανάλυση, ακόμα και πρόβλεψη για ανάκαμψη της οικονομικής κατάστασης, είναι, από απογοητευτικό μέχρι απαισιόδοξο. Ωστόσο, πάντα υπάρχουν και οι αισιόδοξοι, οι οποίοι πιστεύουν ότι ανεξάρτητα το μέγεθος μιας κρίσης υπάρχει τρόπος για τους ψύχραιμους και διορατικούς marketers, να βγουν από αυτήν με την μικρότερη ζημία.

Οι περισσότεροι επιχειρηματίες, είναι γεγονός, ότι κακόμαθαν τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια  με την ραγδαία ανάπτυξη της αγοράς, από τις υπερτιμημένες τιμές των ακινήτων, την ελεύθερη σε διάθεση στο καταναλωτικό κοινό πίστωση (πιστωτικές κάρτες, προσωπικά και στεγαστικά δάνεια), με ένα άνευ προηγούμενου ρεκόρ καταναλωτικών αγορών ποσοτικά αλλά και ποιοτικά. Αυτό, είχε σαν αποτέλεσμα τη δημιουργία ενός κύματος  νέων επιχειρηματιών και επιχειρήσεων ιδιαίτερα στο χώρο της εστίασης, το όποιο είναι αυτό, που αφενός, σε μεγάλο ποσοστό, δεν εκδίδει αποδείξεις και αφετέρου, σε μεγάλο βαθμό, αδυνατεί να αντιμετωπίσει τη σημερινή δύσκολη οικονομική κατάσταση.

Το θέμα, είναι τι μπορούν να κάνουν σήμερα οι επιχειρήσεις λιανικής πώλησης έτσι ώστε πρώτα να επιβιώσουν  της κρίσης και συνάμα να σκεφτούν στρατηγικές λύσεις για το μέλλον. Στο πλαίσιο αυτό, οτιδήποτε κάνει μια επιχείρηση από την μείωση ή αλλαγή ωραρίου του προσωπικού μέχρι την ενδυνάμωση του στοκ των προϊόντων με ποιοτικά χαρακτηριστικά σε συνδυασμό με την τιμή είναι στα πλαίσια της λογικής. Όπως επίσης, διάφορες προσφορές που θα εστιάζουν όχι στο ξεφόρτωμα παλιών κωδικών προϊόντων αλλά με επίκεντρο τι ζητά ο καταναλωτής να βρει στο κατάστημα τους. Αυτό, επιτυγχάνεται με την συνεχή επαφή και διάλογο με τον πελάτη έτσι ώστε να αναγνωρίσει τις πραγματικές ανάγκες του.

Είναι ενθαρρυντικό, να βλέπεις μικρές επιχειρήσεις και επιχειρηματίες με έμπνευση, όπως ένα μικρό καφέ στη γειτονιά μου (το οποίο επισκέπτομαι κάθε πρωί για να πιω τον καφέ μου), να έχει εγκαινιάσει μια διαφορετική τιμολογιακή πολιτική από τον ανταγωνισμό του, για τις πρωινές ώρες μεταξύ 8-10, παρά την αύξηση του ΦΠΑ, στο 23%  πωλεί τον εσπρέσο προς 1 ευρώ με ένα κρουασάν, προσφορά του καταστήματος. Όπως λέει ο ίδιος διπλασίασε την πελατεία του στο διάστημα των δυο ωρών από πέρυσι.

Τα στρατηγικά πλάνα με αίθριο καιρό είναι εύκολα, το δύσκολο είναι σήμερα, πως σχεδιάζεις στρατηγικά να αντιμετωπίσεις μια κρίση σαν αυτή που βιώνουμε; Όπως λέει και ο Peter Drunker στο βιβλίο του “A Strategy is a sense of direction around which to improvise””

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: Προηγούμενο θέμα Επόμενο θέμα

Προσθήκη σχολίου

Premium Penna Reporter Mamamia CityWoman