ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

Αλκοόλ και οδήγηση: Νομίζεις πως ξέρεις;

Tweet
Share
Like
Tweet
Share
Like

Όλοι ξέρουμε ότι η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ μπορεί να προκαλέσει προβλήματα σ’ εμάς και στους γύρω μας. Όπως και όλοι γνωρίζουμε, ότι κατά την περίοδο των εορτών ορισμένοι πίνουν ένα ποτήρι παραπάνω, έχοντας την εντύπωση, ότι δεν θα επηρεάσει την προσοχή τους και τις αντιδράσεις τους κατά την οδήγηση. Λάθος, μέγα λάθος και εγκληματικό, θα πρόσθετα. Γι’ αυτό, σας προτείνουμε απλές και έξυπνες συμβουλές για τη σωστή κατανάλωση κάθε ποτού, σε κάθε περίσταση:

Αλκοόλ και οδήγηση

  • Για την ασφάλειά σου, μην βγαίνεις για διασκέδαση με το αυτοκίνητο, εάν προβλέπεις ότι θα πιεις. Κάλεσε ταξί ή χρησιμοποίησε τα Mέσα Mαζικής Mεταφοράς.
  • Εναλλακτικά, όρισε μαζί με τους φίλους σου τον «Οδηγό της Παρέας» πριν από κάθε έξοδο για διασκέδαση. Ένας από εσάς, διαφορετικός κάθε φορά, αναλαμβάνει να επιστρέψει με ασφάλεια τους φίλους του στο σπίτι και δεν πίνει!

Αλκοόλ και ανήλικοι

  • Οι γονείς είναι πρότυπα υπεύθυνης κατανάλωσης για τα παιδιά τους. Οφείλουν να είναι ενημερωμένοι και να συζητούν το θέμα.
  • Τα εκπαιδευτικά ιδρύματα και οι εκπαιδευτικοί πρέπει να αναζητούν πληροφόρηση από κυβερνητικούς ή μη οργανισμούς και να ενημερώνουν υπεύθυνα τους ανηλίκους.
  • Οι εταιρείες παραγωγής και εμπορίας ποτών έχουν υποχρέωση να προωθούν τα προϊόντα τους μόνο σε ενήλικες και με υπευθυνότητα, στηρίζοντας τη δράση και την ενημέρωση γύρω από την υπεύθυνη κατανάλωση αλκοόλ.
  • Οι επιχειρήσεις ψυχαγωγίας και εστίασης καλούνται να εκπαιδεύουν σωστά τους ανθρώπους τους ώστε να αποτρέπουν την υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ, να μη σερβίρουν ανηλίκους και να εξυπηρετούν υπεύθυνα κάθε πελάτη.
  • Οι αρχές πρέπει να ενισχύουν τη συνεργασία όλων των φορέων και κάθε πρωτοβουλία.

Πότε δεν πρέπει να πίνεις καθόλου

  • Στην εγκυμοσύνη: Καθώς δεν υπάρχει αποδεκτό όριο, απόφυγε το ποτό αν εγκυμονείς ή θέλεις να συλλάβεις. Η υπερβολική κατανάλωση μπορεί να μειώσει το βάρος του μωρού ή να βλάψει τον εγκέφαλο και το νευρικό σύστημα.
  • Στην οδήγηση και το χειρισμό μηχανημάτων: Το αλκοόλ επηρεάζει την κρίση και αυξάνει το χρόνο αντίδρασης. Έστω κι αν νιώθεις καλά, μην ξεπερνάς τα επιτρεπτά όρια που ποικίλουν ανά χώρα, συνήθως μεταξύ 0,05-0,08g.
  • Με τη λήψη φαρμάκων: Το αλκοόλ ίσως αυξήσει τις ανεπιθύμητες ενέργειες ή μειώσει τη δράση τους. Συχνά, ο συνδυασμός επηρεάζει την ικανότητα χειρισμού μηχανημάτων. Διάβαζε προσεκτικά τις οδηγίες, ιδίως αν έχεις ηπατικά προβλήματα.
  • Σε περίοδο κατάθλιψης: Λένε ότι το αλκοόλ βοηθά για λίγο να ξεχνάς τα προβλήματα, να μη νιώθεις ντροπαλός, να έχεις κέφι. Αν νιώθεις υποτονικός ή θλιμμένος και πιεις, ίσως θες μετά να πίνεις περισσότερο, συχνότερα. Όταν το αλκοόλ γίνει συνήθεια, τα πλεονεκτήματά του χάνονται. Πρέπει να πίνεις όλο και πιο πολύ. Γι’ αυτό, ψάξε ουσιαστικές λύσεις.
  • Σε φάση εξάρτησης από το αλκοόλ: Αν έχεις εξάρτηση ή αδυνατείς να ελέγξεις την ποσότητα που πίνεις, μην πίνεις. Μίλα με το γιατρό σου.

Πρακτικές συμβουλές

  • Παρακολούθησε πόσο πίνεις! Μέτρα και υπολόγισε:
  • Μάθε τα μεγέθη της συνήθους μερίδας σερβιρίσματος ποτού στην Ελλάδα.
  • Φρόντισε να έχεις συναίσθηση της ποσότητας που σου σερβίρουν και πρόσεχε πάντα τις γενναιόδωρες δόσεις!
  • Απόφυγε τα ξαναγεμίσματα ή την ανανέωση του ποτού σου, έτσι ώστε να μπορείς να παρακολουθείς πόσο αλκοόλ καταναλώνεις.
  • Μια στάλα σοφίας: Εάν δεχθείς ένα ποτό από κάποιον που δεν γνωρίζεις, σκέψου: όσο ξέρεις το άτομο που σου έδωσε το ποτό, τόσο θα ξέρεις και τι έχει μέσα αυτό το ποτό!
  • Ρυθμός και παύσεις: Όταν πίνεις, καλό είναι να πίνεις με ρυθμό και με μικρές γουλιές. Μην καταναλώνεις πάνω από ένα αλκοολούχο ποτό την ώρα. Κάνε, επίσης, εναλλαγές: πιες μη αλκοολούχα ποτά – όπως νερό, αναψυκτικά ή χυμούς – ανάμεσα στα αλκοολούχα.
  • Μια μπουκιά φαΐ: Η κατανάλωση φαγητού πριν ή παράλληλα με την κατανάλωση αλκοόλ, επιβραδύνει την απορρόφηση του αλκοόλ.

Υπεύθυνος οικοδεσπότης

  • Εάν πρόκειται να έχεις μπάρμαν ή υπεύθυνους σερβιρίσματος, Μίλησε μαζί τους προτού ξεκινήσει το πάρτι. Θύμισέ τους να σερβίρουν υπεύθυνα και να μη γεμίζουν υπερβολικά τα ποτήρια.
  • Φρόντισε να έχεις πολλά σνακ, μη αλκοολούχα ποτά, νερό και αναψυκτικά. Έτσι  ικανοποιείς όσους δεν επιθυμούν να πιούν αλκοόλ και βοηθάς τους καλεσμένους σου να κάνουν εναλλαγές μεταξύ των ποτών κατά τη διάρκεια της βραδιάς.
  • Εάν σερβίρεις εσύ τα ποτά, μη γεμίζεις μέχρι πάνω τα ποτήρια των καλεσμένων σου. Και εσύ θα δυσκολεύεσαι να παρακολουθείς την ποσότητα που καταναλώνουν και εκείνοι θα δυσκολεύονται να λάβουν υπεύθυνες αποφάσεις.
  • Σκέψου το ενδεχόμενο να σερβίρεις κοκτέιλ που έχεις φτιάξει από πριν, χρησιμοποιώντας τη συνήθη μερίδα σερβιρίσματος ποτού.

Η γνώση και η τήρηση των παραπάνω συμβουλών, μπορεί να σας σώσει τη ζωή, αλλά και των άλλων.

Καλή χρονιά!

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: Προηγούμενο θέμα Επόμενο θέμα

Προσθήκη σχολίου

Premium Penna Reporter Mamamia CityWoman
Copyrights © 2009-2020 Premium S.A. All Rights Reserved.
Διαβάστε ακόμα