ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

Πώς διαμορφώνεται η κίνηση στους δρόμους; Η Uber το γνωρίζει... Και αυτό!

Tweet
Share
Tweet
Share

Αυτό που είναι γνωστό για την Uber, η οποία ως εφαρμογή και ως εταιρεία διασυνδέει οδηγούς ταξί με πελάτες σε όλον τον κόσμο, είναι πως έχει φέρει τα πάνω κάτω στην αγορά, έχει διευκολύνει το καταναλωτικό κοινό και έχει μπερδέψει τις ρυθμιστικές αρχές – οι τελευταίες προσπαθούν ασθμαίνοντας να συμβαδίσουν με τα νέα δεδομένα και να νομοθετήσουν.

 

Πρόσφατα η εταιρεία παρουσίασε τη Movement, μια νέα ιστοσελίδα με πρόσβαση στα δεδομένα των δρόμων. Tα δεδομένα αυτά προορίζονται για χρήση από τους αστικούς σχεδιαστές και τους ερευνητές που αναζητούν τρόπους για τη βελτίωση της κινητικότητας στην πόλη.

Η διάσημη εταιρεία εκμεταλλεύεται το γεγονός πως γνωρίζει πολλά για τον τρόπο που λειτουργεί η κυκλοφορία μέσα στην πόλη κι έτσι ξεκινά την κοινή χρήση αυτών των δεδομένων, πρώτα σε συγκεκριμένους οργανισμούς οι οποίοι θα αιτηθούν πρώιμης πρόσβασης, και στη συνέχεια στο ευρύ κοινό.

Η Uber συγκέντρωσε τα στοιχεία που είχε στη διάθεσή της σκεπτόμενη πως θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για κοινό σκοπό. Το αποτέλεσμα ήταν η Μοvement, η οποία αποσκοπεί στην αντιμετώπιση των προβλημάτων που οι δημοτικοί υπάλληλοι και οι πολεοδόμοι αντιμετωπίζουν όταν είναι αναγκασμένοι να λάβουν κρίσιμες αποφάσεις σχετικά με τις υποδομές χωρίς πρόσβαση σε όλες τις κατάλληλες πληροφορίες σχετικά με τις πραγματικές συνθήκες και τις αιτίες.

Στην πραγματικότητα η Uber δημοσιοποιεί τα δεδομένα οργανώνοντάς τα γύρω από ζώνες ανάλυσης κυκλοφορίας μέσα στις πόλεις, οι οποίες είναι προσυμφωνημένες γεωγραφικές οριοθετήσεις που βοηθούν με τον υπάρχοντα αστικό σχεδιασμό και τη διαχείριση της κυκλοφορίας.

Οι χρήστες της ιστοσελίδας μπορούν να προσαρμόσουν πράγματα όπως η ώρα της ημέρας, η ημέρα της εβδομάδας, και ζώνες για να εντοπίσουν τα δεδομένα της Uber για το συγκεκριμένο σημείο ή εύρος, και μπορούν επίσης να κατεβάσουν τα δεδομένα, τόσο με τα υπάρχοντα γραφήματα χρονοσειρών όσο και στην ακατέργαστη μορφή τους για εισαγωγή στα δικά τους μοντέλα.

Την ίδια στιγμή, η εταιρεία μελετά την απελευθέρωση της πρόσβασης στα δεδομένα ως API, αλλά «προσπαθεί να προσδιορίσει πώς να το κάνει με αποδοτικό τρόπο» σε αυτό το στάδιο. Φυσικά κάτι τέτοιο αναμένεται να προκαλέσει τις ενστάσεις των υποστηρικτών της ιδιωτικότητας, κάτι το οποίο έχει ήδη προβλέψει η Uber η οποία τονίζει πως η ιδιωτικότητα των χρηστών είναι διασφαλισμένη. Για τα μέρη μιας πόλης για τα οποία η πλατφόρμα προσδιορίζει ότι δεν υπάρχουν αρκετά δεδομένα για να προστατευθεί σωστά η ταυτότητα του οδηγού και των επιβατών, απλώς δεν θα επιστρέφει αποτελέσματα στα σχετικά ερωτήματα, λέει η Uber.

Ένα ακόμα ερώτημα που προκύπτει είναι γιατί η εταιρεία απλώνει τα δίχτυα της και σ’ αυτό το κομμάτι, αφού η ικανότητά της να χαρτογραφεί με ακρίβεια τη ζήτηση για κυκλοφορία είναι ένα βασικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για αυτήν.

«Εμείς δεν σχεδιάζουμε υποδομές, δεν σχεδιάζουμε πόλεις, και δεν πρόκειται ποτέ να το κάνουμε αυτό», εξήγησε ο διευθυντής προϊόντος της Uber, Τζόρνταν Γκίλμπερτσον. Η αδυναμία ελέγχου αυτών των πτυχών της επιχειρηματικής δράσης της Uber σημαίνει ότι η εταιρεία πρέπει να κάνει ό, τι είναι δυνατόν για να επηρεάσει τη βελτίωσή τους έμμεσα, και η Movement μπορεί σίγουρα να βοηθήσει σ’ αυτό.

Ας μην ξεχνάμε πως με τη νέα υπηρεσία θα μπορούσαν να γίνουν στενότερες οι σχέσεις μεταξύ Uber και των δημοτικών αρχών στις πόλεις όπου δραστηριοποιείται, γεγονός το οποίο θα είναι χρήσιμο καθώς η επιχειρηματική δράση της δυναμώνει.

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: Προηγούμενο θέμα Επόμενο θέμα

Προσθήκη σχολίου

Premium Penna Reporter Mamamia CityWoman