ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

Nasa: Ίσως τελικά να μην είμαστε μόνοι

Επτά ισομεγέθεις της Γης εξωπλανήτες σε τροχιά γύρω από ένα μικροσκοπικό αστέρι, σε απόσταση 40 ετών φωτός από τη Γη μας, ανακάλυψε το διαστημικό τηλεσκόπιο της NASA Spitzer.

Όλοι τους πιθανόν ικανοί να υποστηρίξουν τη ζωή όπως τη γνωρίζουμε, σύμφωνα με τις μελέτες.

«Η ανακάλυψη αυτού του πλανητικού σύστηματος, είναι πιθανώς η μεγαλύτερη επιτυχία  μας μέχρι σήμερα», ανέφερε ο καθηγητής του Center for Space and Habitability στο Πανεπιστήμιο της Βέρνης, στην Ελβετία και ένας από τους συντάκτες της μελέτης Μπράις Ολιβιέ Ντεμορί, κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου που παραχωρήθηκε χθες Τετάρτη 22 Φεβρουαρίου, από τη NASA.

Οι εξωπλανήτες βρίσκονται σε τροχιά γύρω από  το αστέρι TRAPPIST-1, το οποίο βρίσκεται σε απόσταση 40 ετών φωτός από τη Γη, στον Αστερισμό του Υδροχόου, απόσταση αναπνοής -όπως χαρακτηρίστηκε- μέσα στον χάρτη του σύμπαντος. Για έναν συμβατικό γήινο πύραυλο η διαδρομή ως εκεί θα διαρκούσε περίπου 44 εκατομμύρια χρόνια, κάτι που αποκλείει οποιαδήποτε επίσκεψη στο άμεσο μέλλον. Οι εικασίες για το εάν μπορεί να υποστηριχθεί ζωή σε αυτόν τον εξωγήινο κόσμο, αναμένεται να εξακριβωθούν, λένε οι επιστήμονες, μέλη της ομάδας που συνέταξε τη μελέτη.

Τουλάχιστον τρεις από αυτούς τους εξωπλανήτες μπορεί να διαθέτουν ωκεανούς νερού στην επιφάνειά τους, συνεπώς θεωρούνται ιδανικοί «στόχοι» για την αναζήτηση εξωγήινης ζωής στο μέλλον. Ήδη το διαστημικό τηλεσκόπιο Hubble ερευνά τις ατμόσφαιρες γύρω από αυτούς τους πλανήτες.

«Μέσα σε λίγα χρόνια, θα γνωρίζουμε πολλά περισσότερα γι αυτούς τους πλανήτες.Ελπίζουμε ότι αν υπάρχει ζωή εκεί, θα το μάθουμε μέσα μια δεκαετία», δήλωσε ο Έιμορι Τριό, από το Ινστιτούτο Αστρονομίας στο Πανεπιστήμιο του Κέμπριτζ στην Αγγλία.

Το τηλεσκόπιο Hubble αναλαμβάνει δράση ώστε να μελετήσει τις ατμόσφαιρες των πλανητών του TRAPPIST-1 και ήδη ξεκίνησε προκαταρκτικές έρευνες.

Η NASA δηλώνει πως το εν λόγω σύστημα εξωπλανητών θα αποτελέσει τον κατ' εξοχήν στόχο του υπό κατασκευή νέου διαστημικού τηλεσκοπίου της «Τζέημς Γουέμπ» και η Google γιορτάζει την ανακάλυψη με ένα doodle στο οποίο Γη και σελήνη ανακαλύπτουν ξαφνικά τους 7 νέους εξωπλανήτες και πανηγυρίζουν χαιρετώντας τα αδελφάκια τους!

GOOGLEDOODLE2