ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

Τι απέγιναν τα μαγικά σκηνικά των Ολυμπιακών Αγώνων;

Tweet
Share
Like
Image 1
Image 2
Image 3
Image 4
Image 5
Image 6
Image 7
Image 8
Image 9
Image 10
Image 11
Image 12
Tweet
Share
Like

Εκείνες τις φωτεινές μέρες του Αυγούστου, πίσω στο 2004, το ένοιωθε κανείς πως ακόμα κι ο άνεμος κουβαλούσε ευχές…

Οι άνθρωποι, σαν ξαφνικά να έγιναν πιο επιεικείς και η ευγένεια εγκαταστάθηκε για λίγο στη ζωή μας, δίνοντας ύψος στα πράγματα κι απλώνοντας μιαν ατμόσφαιρα ευφορίας και υπερηφάνειας πάνω από τη χώρα.

Σε κλίμα μυσταγωγίας και κατάνυξης, η τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας, αποκάλυψε μπρος στα έκθαμβα και υγρά μάτια μας, ο,τι μας συνέχει με τούτη την πατρίδα και τον κόσμο κι ήταν σαν να επαναβεβαιώναμε τις παλιές αξίες και τις αρχές μας, δείχνοντας ότι αυτή η όμορφη γωνιά του πλανήτη, δεν είναι ένας αξιολύπητος παρίας, αλλά, συνδημιουργός του ιστορικού χρόνου.

Ένδεκα χρόνια μετά, όλες οι βεβαιότητες έχουν ανατραπεί. Για πολλούς ανθρώπους, οι μέρες περνάνε σαν ποινές, η εύνοια του καιρού χάθηκε κι απόμειναν τα ογκώδη κουφάρια των Αγώνων, να θυμίζουν μιαν απόπειρα ημιτελή, να μεταποιήσουμε την καχεξία μας σε απτές προσδοκίες από το μέλλον.

newego LARGE t 1101 53719875

Οι Ολύμπιοι Θεοί, ο Απόλλων, η Αθηνά, οι πανοπλίες των Δένδρων, η Επίδαυρος, οι Αρχαίοι Πολεμιστές, τα Μάρμαρα, η Ακρόπολη, οι Καρυάτιδες, η Νίκη, ο Μέγας Αλέξανδρος, ο Έρως, οι Αρχάγγελοι, το Βυζάντιο, ο Αη- Γιώργης, η Ορθοδοξία, ο Κολοκοτρώνης, ο Πόντος. Ο Καραγκιόζης, τα Ρεμπέτικα και η Μαρία Κάλλας, όλα όσα είμαστε, όταν, ενόσω με το ένα χέρι ανακατεύουμε τη λάσπη με το άλλο χαϊδεύουμε τ΄ άστρα. Που έδυσε αυτό το κάλλος; Και για να γίνουμε λιγάκι πιο πεζοί, τι απέγιναν αυτά τα φαντασμαγορικά σκηνικά των Ολυμπιακών Αγώνων;

Ξεκινώντας με αυτήν τη βασική απορία, ο βουλευτής των Ανεξάρτητων Ελλήνων Κωνσταντίνος Δαμαβολίτης, διαπίστωσε οδυνηρά έκπληκτος, ότι σαπίζουν εκτεθειμένα στο έλεος της φύσης στο Ολυμπιακό Κέντρο των Άνω Λιοσίων.

entertainment capital

Όταν επισκέφτηκε πριν από λίγους μήνες για πρώτη φορά το χώρο, έμεινε να παρακολουθεί άφωνος. «Όλα τα σκηνικά που πέρασαν με κυκλική ροή μπροστά από τα μάτια εκατομμυρίων ανθρώπων τη βραδιά της έναρξης και πάνω τους είχε αντικατοπτρίσει η Ιστορία μας όλο το φώς και το μεγαλείο της, βρίσκονται τώρα παρατημένα στο έλεος των κάθε είδους τρωκτικών και των καιρικών συνθηκών» λέει σαν να μονολογεί.

ΟΚέντρο Ανω Λιοσίων

«Σε έναν χώρο στεγασμένο αλλά, ανοιχτό βρίσκονται όλα, κακοστιβαγμένα και διαλυμένα από την τελετή λήξης των αγώνων. Τα πολύ μεγάλα σκηνικά είναι πεταμένα κάπου στο χώρο και βρέχονται με αποτέλεσμα να έχουν υποστεί μεγάλες φθορές» προσθέτει ο ίδιος.

Προφανώς η θέση αυτού του πολιτιστικού πλούτου θα ήταν σε κάποιον μουσειακό - εκθεσιακό χώρο, προσβάσιμο σε μαθητές, ενδιαφερόμενους πολίτες και τουρίστες, που θα εξασφάλιζαν και τα έξοδα λειτουργίας του.

Μια επίμονη σειρά διαδοχικών ερωτήσεων στην προηγούμενη Βουλή, ωστόσο, περισσότερο μπέρδεψαν τον φίλεργο βουλευτή, παρά διαφώτισαν την κατάσταση, αφού κανείς δεν αναλαμβάνει την ευθύνη γι΄ αυτά τα πολύτιμα αντικείμενα, μέρος των οποίων εκτέθηκαν στο CapitalMuseum του Πεκίνου το 2007 από τους φιλίστορες Κινέζους, που τα εκτίμησαν δεόντως…

Beijing Capital Museum

Το υπουργείο Πολιτισμού παρέπεμψε τον βουλευτή στην Εταιρία Ακινήτων Δημοσίου (ΕΤΑΔ ΑΕ), που υπάγεται στο Υπουργείο Οικονομικών. Με τη σειρά του και ο πρώην υπουργός Γκίκας Χαρδούβελης, του υπέδειξε την ΕΤΑΔ ως αποκλειστική αρμόδια αρχή. Τι απάντησε η… καλή εταιρεία; Ότι «ουδέποτε είχε την οποιαδήποτε αρμοδιότητα σχετικά με τα σκηνικά και συνεπώς καμία ευθύνη για τη συντήρησή τους. Η συντήρηση των ολυμπιακών σκηνικών ανέκαθεν βρισκόταν υπό την αρμοδιότητα και ευθύνη της Γενικής Γραμματείας Ολυμπιακής Αξιοποίησης του Υπουργείου Πολιτισμού».

Ποια είναι η μοναδική βεβαιότητα; Ότι μέχρι να βρεθεί η αρμόδια διαχειριστική αρχή, τα ολυμπιακά σκηνικά παραμένουν εγκαταλελειμμένα και εκτεθειμένα στο έλεος των καιρικών συνθηκών και της φυσιολογικής φθοράς του ανελέητου χρόνου…

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: Προηγούμενο θέμα Επόμενο θέμα

Προσθήκη σχολίου

Premium Penna Reporter Mamamia CityWoman
Copyrights © 2009-2020 Premium S.A. All Rights Reserved.