ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

Πιο πολύ καίνε οι ξαπλώστρες και ο καφές παρά ο ήλιος

Tweet
Share
Tweet
Share

Εδώ ο κόσμος καίγεται από την ανεργία, την ακρίβεια, την έλλειψη ρευστότητας, τους απερίγραπτους φόρους και όλα τα δεινά που μας έστειλε ο «Δίας» λες και του χρωστάμε τίποτα, έχουμε και τους εποχιακούς επιχειρηματίες της «αρπαχτής», που λυμαίνονται κάθε καλοκαίρι τις παραλίες, χρεώνοντας τις ξαπλώστρες, τους καφέδες και τα ποτά, περισσότερο από το ημερομίσθιο ενός «καλοπληρωμένου» στελέχους. Πολλά τα παραδείγματα τέτοιων απαράδεκτων συμπεριφορών, από τα νησιά μας μέχρι τις αποκαλούμενες trendy ή up market παραλίες της Αθήνας, όπως αναδεικνύονται από τα ρεπορτάζ των καναλιών.

 

Υπάρχουν ορισμένοι επιχειρηματίες, που δίνουν το κακό όνομα και στους υπόλοιπους, τους σοβαρούς, δεν λένε να αντιληφθούν ότι δεν πάει άλλο. Δεν μπορούν να σκέπτονται κοντόφθαλμα και να αδιαφορούν για την οικονομική κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει οι περισσότεροι Έλληνες εδώ και πολλά χρόνια.

Εδώ, αξίζει να σημειώσουμε ότι σε μια πασίγνωστη κοσμική πλαζ της Αθήνας, εξασκούν προχωρημένη πρακτική – πολιτική εξυπηρέτησης πελατών, με το να κρατούν ρεζερβέ ξαπλώστρες έναντι αρκετών δεκάδων ευρώ, για οποιαδήποτε ημέρα της εβδομάδας, κατά τη διάρκεια της σαιζόν, εκτός του τσουχτερού εισιτήριου εισόδου σε αυτήν. Αλλά, αυτή η πρακτική είναι καθιερωμένη και στα λεγόμενα κοσμοπολίτικα νησιά των Κυκλάδων.

Ουδείς υποστηρίζει ότι πρέπει να διαθέτουν τσάμπα τις υπηρεσίες τους, αλλά θα έπρεπε αυτές, καθώς και τα προϊόντα που τις συνοδεύουν, να κρατούν μια ισορροπία. Δηλαδή, οι τιμές που χρεώνουν να είναι εναρμονισμένες με τις νέες οικονομικές δυνατότητες των καταναλωτών.

Βέβαια, θα μου πείτε ότι οι καταναλωτές που δυσκολεύονται εξαιτίας των δύσκολων οικονομικών συνθηκών, δεν πηγαίνουν σε αυτές τις παραλίες και αναζητούν άλλες για να δροσιστούν… τις παρακατιανές, τις πιο κοντινές στην Αθήνα (άσε που σε όσες από αυτές προσφέρονται δωρεάν οι ξαπλώστρες, τις πληρώνουν τελικά μέσω των τιμών των καφέδων, σάντουιτς, νερών αλλά σε λογικό πλαίσιο). Και αφήνουν τις άλλες στους -ανεπίδεκτους μαθήσεως περί ακρίβειας - καταναλωτές, που προκειμένου να κάνουν το «κομμάτι» τους, δίνουν την δυνατότητα στους επιχειρηματίες αυτούς, να τους πουλάνε «φύκια για μεταξωτές κορδέλες». 

Αν και προσωπικά πιστεύω ότι ο λόγος που δεν «ιδρώνει το αυτί» αυτού του είδους των επιχειρήσεων, είναι η αδικαιολόγητη συμπεριφορά που επιδεικνύει μια κατηγορία Ελλήνων καταναλωτών, που δεν καταλαβαίνουν τίποτα από αυξήσεις, αρκεί να αγοράζουν αυτά που θέλουν σε οποιαδήποτε τιμή και αν πωλούνται. Δυστυχώς, στη χώρα μας, αυτή – η μοναδική στον κόσμο – κατηγορία καταναλωτών, αποτελεί το «βούτυρο στο ψωμί» των επιχειρήσεων παροχής υπηρεσιών, εστίασης και διασκέδασης. Και είναι αυτοί που τις συντηρούσαν μέχρι σήμερα και θα τις συντηρούν πάντα, εκτός αν τους φορέσει κάποιος ειδικά γυαλιά, με τα οποία θα βλέπουν τις τιμές πιο καθαρά και αντικειμενικά και θα αντιλαμβάνονται την απλή έννοια του value for money. 

Πάνος Τσαγκαράκης

 
Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: Προηγούμενο θέμα Επόμενο θέμα

Προσθήκη σχολίου

Premium Penna Reporter Mamamia CityWoman