ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

Το DNA αποκαλύπτει πόσο θα ζήσουμε

Όλα εκείνα τα απόκρυφα σημεία του βιολογικού ρολογιού που μπορεί να μας βοηθήσουν να καταλήξουμε σε ασφαλή συμπεράσματα κατάφεραν να εντοπίσουν επιστήμονες, καταγράφοντας στοιχεία σχετικά με το προσδόκιμο ζωής κάθε ανθρώπου.

Η ομάδα των ερευνητών εστίασε στις χημικές αλλαγές του DNA που λαμβάνουν χώρα κατά την διάρκεια της ζωής ενός ανθρώπου, οι οποίες τους βοήθησαν στην πρόβλεψη σχετικά με το πόσο μπορεί να ζήσει αυτός.

Οι επιστήμονες, συγκρίνοντας τις πραγματικές ηλικίες των συμμετεχόντων με την ηλικία του βιολογικού τους ρολογιού, κατέληξαν στο συμπέρασμα πως όσοι είχαν «ηλικία βιολογικού ρολογιού» μεγαλύτερη από την πραγματική τους, είχαν περισσότερες πιθανότητες να πεθάνουν συντομότερα σε σχέση με όσους είχαν ηλικίες βιολογικού ρολογιού και πραγματική, ταυτισμένες.

Για να υπολογιστεί η βιολογική ηλικία των 5.000 συμμετεχόντων έγινε λήψη αίματος κατά την αρχή του πειράματος, ενώ οι ίδιοι άνθρωποι έμειναν υπό επιστημονική παρακολούθηση για 14 ολόκληρα χρόνια, προκειμένου να αναλύονται οι χημικές αλλαγές στο DNA τους.

dna 2330322b

Το κύριο ερώτημα που προέκυψε ήταν πως ανεξάρτητα από άλλους παράγοντες ποιότητας ζωής, όσοι είχαν βιολογικό ρολόι που «έτρεχε» γρηγορότερα από τον συμβατικό χρόνο, εμφάνισαν μικρότερο προσδόκιμο ζωής.

Η αλλαγή αυτή στο DNA διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στις βιολογικές διεργασίες και επηρεάζει την ενεργοποίηση ή απενεργοποίηση των γονιδίων. Ο λόγος για διαδικασία η οποία ονομάζεται μεθυλίωση (χημική τροποποίηση του γενετικού υλικού με την προσθήκη ομάδων μεθυλίου).

Όπως αναφέρει ο βασικός ερευνητής της μελέτης από το Πανεπιστήμιο του Εδιμβούργου, κ. Ian Deary, «αυτή η μελέτη αυξάνει τα επίπεδα κατανόησης των εννοιών της μακροζωίας και της υγιούς γήρανσης. Είναι συναρπαστικό, καθώς ορίζει ένα νέο δείκτη γήρατος και πρόβλεψης του προσδόκιμου ζωής, πέρα από παράγοντες όπως το κάπνισμα, ο διαβήτης και οι καρδιαγγειακές παθήσεις».

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: Προηγούμενο θέμα Επόμενο θέμα