ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

Ποιοι είναι οι “Opinion Leaders" και κατά πόσο μας επηρεάζουν

Tweet
Share
Tweet
Share

Του Πάνου Τσαγκαράκη

Οι πρώτοι που οφείλουν να το γνωρίζουν είναι οι διαφημιστές και τα media shops. Για «δικούς» τους όμως λόγους ορισμένοι, κατά τη γνώμη μου, δεν συμβουλεύουν πάντα σωστά τους πελάτες τους. 

Ποιοι είναι όμως σήμερα αυτοί οι "Opinion Leaders", και πόσο επηρεάζουν εμάς τους υπόλοιπους. Είναι πλέον οι άνθρωποι που ενημερώνονται για οικονομικά, πολιτικά και άλλα θέματα, από τα διάφορα μέσα, περιλαμβανομένου του διαδικτύου και των social media, επηρεάζοντας αντίστοιχα το περιβάλλον τους, το οποίο – λόγω της δικτύωσης – δεν είναι καθόλου κλειστό και η γνώμη τους μπορεί να εξελιχθεί ως χιονοστιβάδα σαρώνοντας τα πάντα. Και αυτοί οι άνθρωποι μπορεί να είναι η/ο σύζυγος, φίλος, η ένας συνάδελφος στην επιχείρηση που εργαζόμαστε.

Αυτοί είναι οι άμεσοι, όπως τους ονομάζουμε "Opinion Leaders" . αλλά υπάρχουν και οι έμμεσοι, και αυτοί είναι οι προσωπικότητες και διασημότητες που χρησιμοποιούν στις διαφημίσεις τους τα διάφορα προϊόντα/υπηρεσίες, προκειμένου να διαμορφώσουν μια συνειδητή αγοραστική συμπεριφορά-τάση, που να επηρεάζει τον τρόπο ζωής των καταναλωτών. Π χ. όπως ο Jude Low  στη διαφήμιση του Johnny Walker, ή George Glooney, στη διαφήμιση του Nespresso.

Αυτό που πρέπει να αντιληφθούν οι άνθρωποι της διαφήμισης και της επικοινωνίας, είναι ότι η εποχή που οι πληροφορίες έρρεαν προς μία κατεύθυνση, από τις επιχειρήσεις στους καταναλωτές, παρήλθε. Δηλαδή, όταν σχεδίαζαν τα πλάνα και τους προϋπολογισμούς τους, εκείνο που μέτραγαν, ήταν οι εντυπώσεις του καταναλωτή. Πόσοι άνθρωποι θα δουν και θα ακούσουν τη διαφήμιση τους.

Σήμερα, oι πληροφορίες ρέουν προς πολλές κατευθύνσεις, τα σημεία επαφής με τους καταναλωτές έχουν πολλαπλασιασθεί, και η παλιά προσέγγιση του ενός που ταιριάζει σε όλα, έκανε τόπο στο μάρκετινγκ ακριβείας (precision marketing), και στην one – to – one επικοινωνία

Πράγμα που σημαίνει, ότι τα ψηφιακά μέσα και τα κοινωνικά δίκτυα, αποτελούν τα νέα πιο στοχευμένα μέσα έκφρασης των "Opinion Leaders", που με τη σειρά τους επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό την απόφαση αγοράς των υπολοίπων καταναλωτών. Άλλωστε, αυτό αποδεικνύεται και από την εμπιστοσύνη που αποδίδουν πολλές επιχειρήσεις σε αυτά τα μέσα.  

Κατά συνέπεια τα ψηφιακά μέσα ενημέρωσης, αποτελούν πλέον τα σύγχρονα μέσα, στα οποία οι διαφημιστές πρέπει να εστιάσουν και να προτείνουν – και αυτά – στους διαφημιζόμενους πελάτες τους, ανεξάρτητα αν δεν τους αφήνουν τα ίδια κέρδη με τα παραδοσιακά μέσα (δηλ. τηλεόραση, εφημερίδες και περιοδικά), με επιστροφές κλπ. Διότι στο τέλος της ημέρας αυτό που μετράει, είναι ο πελάτης να έχει την καλύτερη και αντικειμενικά πιο αποδοτική πρόταση!

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: Προηγούμενο θέμα Επόμενο θέμα

Προσθήκη σχολίου

Premium Penna Reporter Mamamia CityWoman