ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

Πόσο διαφορετικά είναι τα Ελληνικά σχολεία;

Tweet
Share
Tweet
Share

Σημαντικές είναι οι αποκλίσεις που παρατηρούνται στο εκπαιδευτικό σύστημα της Ελλάδας, σε σχέση με αυτά της υπόλοιπης Ευρώπης, την ώρα που ο διάλογος για την Παιδεία έχει ανοίξει διάπλατα στην χώρα, με την νέα κυβέρνηση να μην έχει ξεκαθαρίσει επακριβώς τις προθέσεις της. Τον περασμένο Μάιο η χώρα βρέθηκε τελευταία στη λίστα μεταξύ των ευρωπαϊκών κρατών, όσον αφορά στην αποδοτικότητα των σχολείων, σύμφωνα με την έρευνα του περιοδικού Economist για τον βρετανικό εκδοτικό οίκο Pearson. Σε παγκόσμιο επίπεδο, η χώρα κατατάχθηκε δίπλα σε αναπτυσσόμενες χώρες όπως η Ινδονησία, το Μεξικό και η Βραζιλία. 

Στην Ελλάδα, οι μαθητές πηγαίνουν στο σχολείο στις 8:15, ενώ στις περισσότερες περιπτώσεις, το κουδούνι για το σχόλασμα δεν χτυπά πριν τις 14:00. Λίγο νωρίτερα και συγκεκριμένα γύρω στις 13:30 τελειώνουν το πρόγραμμά τους τα παιδιά του Δημοτικού. Το ωράριο είναι συνεχές και δεν εμπλουτίζεται από κάποιο διάλειμμα μεγάλης διάρκειας, όπου τα παιδιά θα έχουν την ευκαιρία να γευματίσουν, λόγου χάρη.

dialeimma

Διαφορετικά είναι τα πράγματα στη Φινλανδία, η οποία θεωρείται και η χώρα με το πιο πετυχημένο εκπαιδευτικό σύστημα της Ευρώπης. Κατά τα έξι πρώτα χρόνια φοίτησης, οι μαθητές πηγαίνουν στο σχολείο στις 9:00, ενώ αποχωρούν γύρω στις 14:00. Το ίδιο, με μικρές διαφοροποιήσεις, ισχύει και για τα παιδιά που βρίσκονται στα τρία τελευταία χρόνια της φοίτησης. Το πρόγραμμα, παρ’ όλα αυτά, στη χώρα είναι διακεκομμένο, καθώς οι μαθητές απολαμβάνουν το φαγητό τους κατά τη διάρκεια ενός μεγάλου, συνήθως μισάωρου, διαλείμματος, υπό την επίβλεψη δασκάλων και καθηγητών.

 

Περισσότερες οι διδακτικές ώρες στα ελληνικά σχολεία σε σύγκριση με αυτά της Φινλανδίας

Στην Αγγλία, η οποία επίσης βρίσκεται υψηλά στη λίστα με τις χώρες και τα εκπαιδευτικά τους συστήματα, το κουδούνι για την έναρξη της ημέρας, θα χτυπήσει στις 8:30, ενώ η λήξη θα σημάνει, επτά ώρες μετά και συγκεκριμένα, στις 15:30. Όσον αφορά τους μαθητές της Ολλανδίας, πηγαίνουν στο σχολείο στις 8:30, ενώ το πρόγραμμα τελειώνει στις 15:30 επίσης. Nα σημειωθεί, ωστόσο, ότι γύρω στις 12:00 κάνουν ένα μεγάλο διάλειμμα, το οποίο διαρκεί για 75 περίπου λεπτά.

asfaleia sto sxoleioBUS

Πολλές, συν τοις άλλοις, είναι οι διαφορές που εντοπίζονται στην οργάνωση του σχολικού χρόνου, μεταξύ των χωρών της Ευρώπης. Τα σχολεία στη Φινλανδία, κλείνουν στις καλοκαιρινές διακοπές για διάστημα δέκα εβδομάδων, ιδιαίτερα μεγάλη περίοδος αν συγκριθεί με με τις διακοπές στις άλλες χώρες της Γηραιάς Ηπείρου. Στον πίνακα, διαφαίνεται πως οι μαθητές κάνουν περισσότερες διακοπές στη Φινλανδία, τη Γερμανία, την Ιρλανδία, την Πορτογαλία, τη Γαλλία και την Ιταλία. Μόνο στην Αγγλία είναι λιγότερες. Η κατανομή, βέβαια, των διακοπών στη διάρκεια του χρόνου, εξαρτάται και από τις κλιματολογικές συνθήκες που επικρατούν στην κάθε χώρα.

diakopesxwres 3

Άξιο αναφοράς είναι, επίσης, το γεγονός ότι οι διδακτικές ώρες στην Ελλάδα, σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, είναι πολύ περισσότερες από αυτές της Φινλανδίας, η οποία φημίζεται για το άριστο σύστημά της. Λιγότερες είναι οι ώρες και στην Αυστρία στις πρώτες τάξεις ενός μαθητή, ενώ αυξάνονται αισθητά και ξεπερνούν αυτές της Ελλάδας, όσο το παιδί μεγαλώνει. Μειωμένες σε σχέση με τη χώρα μας, είναι και οι διδακτικές ώρες των Νορβηγών μαθητών. Στη συνέχεια παρουσιάζεται ο πίνακας με τα αναλυτικά στοιχεία:

 Συνολικός ετήσιος ελάχιστος αριθμός διδακτικών ωρών

ΧΩΡΑ ΣΥΝΟΛΟ ΩΡΩΝ
ΗΛΙΚΙΑ 7 ΕΤΩΝ ΗΛΙΚΙΑ 10 ΕΤΩΝ ΗΛΙΚΙΑ 13 ΕΤΩΝ
ΒΕΛΓΙΟ*      
Γαλλόφωνη κοινότητα* 848 848 849
Γερμανόφωνη κοινότητα* 848 850 849
Φλαμανδική κοινότητα* 849 849 849
ΔΑΝΙΑ* 600 780 900
ΓΕΡΜΑΝΙΑ* 615 713 874
ΕΛΛΑΔΑ* 655 761 923
ΙΣΠΑΝΙΑ* 810 810 866
ΓΑΛΛΙΑ* 847 845 935
ΙΡΛΑΝΔΙΑ* 855 854 1074
ΙΤΑΛΙΑ* 900 900 933
ΛΟΥΞΕΜΒΟΥΡΓΟ* 936 934 900
ΟΛΛΑΝΔΙΑ* 880 1000 1067
ΑΥΣΤΡΙΑ* 630 750 1020
ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ* 788 875 874
ΦΙΛΑΝΔΙΑ* 628 628 857
ΣΟΥΗΔΙΑ* - - 807
ΗΝ. ΒΑΣΙΛΕΙΟ*      
Αγγλία και Ουαλία* 836 912 950
Β. Ιρλανδία* 570 855 855
Σκωτία* 951 951 1045
ΙΣΛΑΝΔΙΑ* 634 703 793
ΝΟΡΒΗΓΙΑ* 570 770 855
Ν. ΖΗΛΑΝΔΙΑ**(1)

Θεωρητικός μέσος όρος

985

Θεωρητικός μέσος όρος

985

Θεωρητικός μέσος όρος

950

ΑΥΣΤΡΑΛΙΑ**(2)

Θεωρητικός μέσος όρος

1000

Θεωρητικός μέσος όρος

1000

Θεωρητικός μέσος όρος

1100

ΚΑΝΑΔΑΣ/Αλμπέρτα**(3) 950 950 950
ΗΠΑ/Γουησκόνσιν *** 1050 1050 1137
ΙΑΠΩΝΙΑ** 850 1015 1050
Γενικός μέσος όρος ελάχιστου αριθμού διδακτικών ωρών 803 864

933

Σημειώσεις:
(1)    Ο ελάχιστος ετήσιος αριθμός διδακτικών ωρών υπολογίστηκε ως εξής: 197 διδακτικές ημέρες ετησίως επί 5 ώρες ημερησίως=985 ώρες (πρωτοβάθμια εκπαίδευση) και 190 επί 5 ώρες ημερησίως=950 ώρες (δευτεροβάθμια εκπαίδευση).
(2)    Ο ελάχιστος ετήσιος αριθμός διδακτικών ωρών υπολογίστηκε ως εξής: 200 διδακτικές ημέρες επί 5 ώρες ημερησίως=1000 ώρες (πρωτοβάθμια εκπαίδευση) και 200 διδακτικές ημέρες επί 5.5 ώρες ημερησίως=1100 ώρες (δευτεροβάθμια εκπαίδευση).
(3)    Ο ελάχιστος μέσος όρος διδακτικών ημερών στον Καναδά (7 πολιτείες) σύμφωνα με στοιχεία του ΙΒΕ (1998) ανέρχεται στις 922 ώρες

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: Προηγούμενο θέμα Επόμενο θέμα

Προσθήκη σχολίου

Premium Penna Reporter Mamamia CityWoman