ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

Τι είναι ο δείκτης Big Mac;

Tweet
Share
Tweet
Share

Πέραν των επισήμων δεικτών που χρησιμοποιούνται για τον υπολογισμό της Ισοτιμίας Αγοραστικών Δυνάμεων, υπάρχει κι ένας άλλος δείκτης, όχι και τόσο επίσημος αλλά αρκετά χρήσιμος. Ο δείκτης Big Mac. 

Ο εκλαϊκεύμενος δείκτης Big Mac, απλοποιεί τις έννοιες και τις κάνει προσιτές στο ευρύ κοινό. Δημιουργήθηκε τον Σεπτέμβριο του 1986 από το οικονομικό περιοδικό The Economist, με σκοπό την μετρήση της αγοραστικής δύναμης μεταξύ δύο νομισμάτων βάσει ενός πολύ γνωστού και κοινού προϊόντος, που διατίθεται σε όλες τις χώρες και του οποίου η τελική τιμή παρακολουθείται εύκολα και περιλαμβάνει όλους τους παράγοντες που μπορούν να επηρεάσουν ή να διαμορφώσουν την τιμή ενός προϊόντος. 

Έκτοτε, ο δείκτης Big Mac ανακοινωνέται ετησίως από το Economist, ενώ υπάρχουν και διάφορες παραλλαγές του δείκτη, όπως, πόσες ώρες εργασίας χρειάζεται κάποιος για να αγοράσει ένα Big Mac ή πόσα Big Mac μπορεί να αγοράσει κάποιος με το ωρομίσθιό του, σε διάφορες χώρες του κόσμου.

Παραθέτουμε το γράφημα με προσαρμοσμένα στοιχεία, που δείχνει πόσα Big Mac μπορεί να αγοράσει ένας Ευρωπαίος με το ωρομίσθιο του κατώτερου μισθού.

Infographic: How many Big Macs can European workers buy per hour? | Statista

Και το γράφημα που δείχνει πόσα λεπτά έπρεπε να εργαστεί κάποιος  ώστε να αγοράσει ένα Big Mac.big mac2

Σημειώνεται ότι ο συγκεκριμένος δείκτης δεν υπολογίζει διάφορους άλλους μακροοικονομικούς δείκτες και ότι πλέον, κυκλοφορούν και άλλοι παρόμοιοι εκλαϊκευμένοι δείκτες όπως για παράδειγμα ο δείκτης iPhone, που χρησιμοποιεί ως μέτρο σύγκρισης το κόστος του τηλεφώνου και παλαιότερα (2007) ο δείκτης iPod.

 
 
Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: Προηγούμενο θέμα Επόμενο θέμα

Προσθήκη σχολίου

Premium Penna Reporter Mamamia CityWoman