ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

Νέα Υόρκη. Πιο δημοφιλής πόλη για τους κινηματογραφιστές

Tweet
Share
Tweet
Share

Η πόλη των αντιθέσεων και των αντιφάσεων, αυτή που όλοι γνωρίσαμε καλά μέσα από τον κινηματογράφο, ακόμα κι αν ποτέ δεν την μάθαμε τόσο καλά από κοντά. Ο λόγος για τη Νέα Υόρκη, το μυθικό αυτό μέρος που έχει προβληθεί τόσο για τα θετικά όσο και για τα αρνητικά του. Τα πάρκα, οι γέφυρες, η πολυπολιτισμικότητα, οι ουρανοξύστες και η πολυτέλεια κι από την άλλη η φτώχεια, η βία, η διαφθορά αποκαλύπτονται σε κάθε πτυχή της. Η πολιτεία των ΗΠΑ έχει πρωταγωνιστήσει στο σινεμά μέσα από δεκάδες φιλμ. Συγκεντρώσαμε κάποια από αυτά και σας τα παρουσιάζουμε στη συνέχεια.

«Do the Right Thing» του Spike Lee

Το «Do the right thing» του Spike Lee, σύμφωνα με την άποψη των σινεφίλ, αποτελεί ένα αριστούργημα το οποίο πρέπει να παρακολουθήσουν όσοι δεν το έχουν κάνει ως σήμερα. Γυρίστηκε στο Bedford- Stuyvensant στο Brooklyn, το μεγαλύτερο μέρος του σε ένα τετράγωνο, ενώ κατάφερε να μεταδώσει στο θεατή ακριβώς την ατμόσφαιρα που επικρατούσε στις γειτονιές των μαύρων στη Νέα Υόρκη τη δεκαετία του 80. Με απόλυτη ακρίβεια περιγράφεται η ραθυμία, ο ρατσισμός, ο θυμός που «καίει» μαζί με τον καύσωνα και σε τελική ανάλυση η επανάσταση που έρχεται να λυτρώσει τους καταπιεσμένους κατοίκους.

-«Taxi Driver» του Martin Scorsese

Ο Μάρτιν Σκωρτσέζε είναι από τους λίγους καλλιτέχνες που έχει ασχοληθεί τόσο πολύ με τις διαφορετικές εκφάνσεις της μεγαλούπολης. Κάλλιστα θα μπορούσε να δημιουργηθεί μια δεκάδα μόνο με τις ταινίες του ίδιου για την πόλη. Ο Ταξιτζής θεωρείται ένα εμβληματικό θρίλερ που αντανακλά με άρτιο τρόπο τον ψυχισμό ενός ανθρώπου αποξενωμένου και αντικοινωνικού που ζει σε μια σκληρή πόλη. Ο Ρόμπερτ ντε Νίρο δίνει ρεσιτάλ.

-«Little Odessa» του James Gray

Πρόκειται για μια βαθιά συγκινητική ταινία που εκτυλίσσεται στην κοινότητα των Ρώσων Εβραίων της Νέας Υόρκης, όπου ένας επαγγελματίας δολοφόνος επιστρέφει στη γειτονιά που μεγάλωσε για μια δουλειά. Σκηνοθετημένη από τον James Gray έχει χαρακτηριστεί ως μια από τις πιο ενδιαφέρουσες κοινωνικές ταινίες.
Στα μάτια του άνδρα ξεχωρίζει ο αφόρητος ψυχικός πόνος και η αναταραχή που προκαλεί η επανένωση με την οικογένειά του που είχε να δει χρόνια. Βλέπει το μικρότερο αδελφό του που τον λατρεύει, μιλά με την ετοιμοθάνατη μητέρα του που τον αγαπά. Η συμπεριφορά του σκληρού πατέρα του διαλύει τις άμυνες του και η ψυχή του καταρρέει μέρα με τη μέρα.

-«Rosemary’s Baby» του Roman Polanski

Τα λόγια δεν είναι αρκετά για να περιγράψουν το αριστούργημα του Πολάνσκι που λαμβάνει χώρα στις πλούσιες γειτονιές της Νέας Υόρκης, το Σέντραλ Πάρκ, τα αρχοντικά διαμερίσματα.
 
Η νεαρή Ρόζμαρυ έχει παντρευτεί έναν ηθοποιό που πασχίζει να κάνει καριέρα. Μετακομίζουν μαζί στο νέο τους σπίτι, ένα επιβλητικό παλαιό κτήριο στη Νέα Υόρκη. Παρόλο που προειδοποιούν το ζευγάρι ότι το σπίτι έχει μια σκοτεινή ιστορία μαγείας και φόνων, εκείνοι αποφασίζουν να αγνοήσουν τις δοξασίες και να μείνουν εκεί. Η Ρόζμαρυ θέλει να κάνει παιδί αλλά ο άντρας της, Γκάι, θέλει να περιμένει μέχρι να καταφέρει να προχωρήσει στη δουλειά του.

Στο μεταξύ, γνωρίζονται με τους γείτονες, ένα ηλικιωμένο ζευγάρι, την Μίνι και τον Ρόμαν. Η Ρόζμαρυ βρίσκει τους γείτονες πολύ πιεστικά φιλικούς αλλά ο Γκάι αρχίζει να τους επισκέπτεται όλο και πιο συχνά. Σύντομα ο Γκάι έχει την ευκαιρία να παίξει στο θέατρο, όταν ένας συνάδελφός του τυφλώνεται ξαφνικά, και αμέσως μετά συμφωνεί με την Ρόζμαρυ να κάνουν παιδί. Η καριέρα του Γκάι δείχνει να έχει εκτοξευτεί μυστηριωδώς, καθώς οι σημαντικοί ρόλοι αρχίζουν να διαδέχονται ο ένας τον άλλον. Η Ρόζμαρυ, αρχίζει να υποψιάζεται ότι κάτι περίεργο συμβαίνει. Αφού μένει έγκυος, σε μια βραδιά που συνοδευόταν από περίεργες παραισθήσεις, αρχίζει να ερευνά για τους ύποπτους γείτονες. Σύντομα ανακαλύπτει ότι ασχολούνται με τη μαύρη μαγεία και τη λατρεία του Σατανά, και πιστεύει ότι το παιδί που κουβαλάει μέσα της προορίζεται για θυσία στον διάβολο. Η αλήθεια όμως θα είναι ακόμα πιο σκληρή...

-

«Manhattan» του Woody Allen

Ο Γούντι Άλεν είναι ένας δημιουργός, ο οποίος έχει αγαπηθεί ιδιαίτερα από το κοινό, καθώς οι ταινίες του έχουν γράψει τη δική τους ιστορία ξεχωρίζοντας για την αισθητική τους. Η ασπρόμαυρη version της εντυπωσιακής ταινίας έχει καταπλήξει ακόμα και τους πιο αυστηρούς κριτές.

Ο Ισαάκ Ντέιβις είναι ένας χωρισμένος σεναριογράφος τηλεοπτικών σόου, που ζει στο Μανχάταν και είναι μάλλον δυσαρεστημένος με τη δουλειά του. Η πρώην γυναίκα του τον εγκατέλειψε για να ζήσει με μια άλλη γυναίκα και γράφει ένα βιβλίο για τη σχέση της με τον Ισαάκ. Εκείνος βγαίνει ραντεβού με μια δεκαεφτάχρονη μαθήτρια του λυκείου, την Τρέισι, που είναι ερωτευμένη μαζί του, όμως εκείνου δεν του αρέσει. Όταν συναντά τη Μαίρη Ουίλκι, την ερωμένη του καλύτερού του φίλου, του Γιέιλ, που είναι παντρεμένος με την Έμιλυ, την ερωτεύεται. Χωρίζει με την Τρέισι κι αρχίζει μια σχέση με την Μαίρη, επηρεάζοντας τις ζωές πολλών ανθρώπων, συμπεριλαμβανομένης και της δικής του.

-«Midnight Cowboy» του John Schlesinger

Ο λόγος για μια πραγματικά αντισυμβατική ταινία για τη φιλία που αναπτύσσεται μεταξύ δύο ανδρών, του Joe Buck (Jon Voight) που αφήνει το Τέξας για να ζήσει μια καλύτερη ζωή στη Νέα Υόρκη, για να καταλήξει να δουλεύει ως ζιγκολό, και του περιθωριακού Ratso (Dustin Hoffman), ενός φιλάσθενου μικροαπατεώνα. Οι δύο άνδρες ενώνονται σαν μια γροθιά για να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις της σκληρής πόλης, μέσα σε έναν αγώνα που το τέλος είναι δυστυχώς προκαθορισμένο.

-«Metropolitan» του Whit Stillman

Πολλοί συγκρίνουν την πρώτη ταινία του Whit Stillman με τα μυθιστορήματα της Jane Austen. Το έργο περιγράφει τις σχέσεις μιας παρέας φοιτητών στις διακοπές, στα μεγάλα πλούσια σαλόνια της Νέας Υόρκης.

Τεράστιες διαλογικές σκηνές μεταξύ αριστοκρατών στην παρακμή τους και διανοουμενίστικες παρέες, όπου η τέχνη, η λογοτεχνία, τα κουτσομπολιά, ο ναρκισσισμός και ο σνομπισμός αλληλοσυμπληρώνονται. Ένα κομμάτι της μεγαλοαστικής Νέας Υόρκης με μια σαρκαστική, κριτική ματιά για την αποδόμιση των αρίστων και των εκλεκτών.

-«King of New York» του  Abel Ferrara

Οι ταινίες του Έιμπελ Φεράρα φημίζονται για τη βία, τον κυνισμό και τους εξαιρετικούς χαρακτήρες τους οποίους προβάλλουν. Ο Κρίστοφερ Γουώκεν, είναι ένας πρώην έμπορος ναρκωτικών που βγαίνει από τη φυλακή αποφασισμένος να εξαλείψει κάθε ανταγωνισμό και να μοιράσει τα κέρδη από τις δουλειές του στους φτωχούς, έχοντας στόχο να φτιάξει ένα τεράστιο νοσοκομείο σε μια από τις πιο υποβαθμισμένες γειτονιές- γκέτο της Νέας Υόρκης.

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: Προηγούμενο θέμα Επόμενο θέμα

Προσθήκη σχολίου

Premium Penna Reporter Mamamia CityWoman