ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

Η Γκαλερί Ευριπίδη "φοράει" τα καλά της και μας υποδέχεται

Tweet
Share
Tweet
Share

Ήταν πριν κάποιους μήνες όταν η Γκαλερί Ευριπίδη στο Κολωνάκι άνοιξε τις πόρτες της στο κοινό δίνοντας κίνητρο στους φιλότεχνους και τους συλλέκτες της πόλης να αφεθούν στο μεγαλείο της δημιουργίας και να γνωρίσουν από κοντά γνωστούς ζωγράφους. Η είσοδος στο επιβλητικό κτίριο με τους μαύρους κίονες και το λευκό μάρμαρο προϊδεάζει για το εσωτερικό. Οι ψηλοτάβανες αίθουσες –που θυμίζουν μια άλλη εποχή- προσδίδουν κύρος ενώ οι ξύλινες επιφάνειες και τα γήινα χρώματα συνθέτουν ένα χώρο όπου η υψηλή αισθητική και η τέχνη συνυπάρχουν αρμονικά. Στη γκαλερί οι ίδιοι οι καλλιτέχνες μπορούν να εμπνευστούν και μετέπειτα να δημιουργήσουν. Όλοι χωρούν στο κτίριο της οδού Σκουφά, μας εξηγεί ο κ. Ευριπίδης.

Η γκαλερί αναπτύσσεται σε περισσότερα από 600 τμ και σε τρία επίπεδα, τα οποία δύναται να φιλοξενήσουν παράλληλα με τις εκθέσεις και άλλες εικαστικές και καλλιτεχνικές δραστηριότητες, αναπτύσσοντας μια πολυδιάστατη δυναμική. Την ανακαίνιση των εσωτερικών χώρων επιμελήθηκε ο γνωστός αρχιτέκτονας Δημήτρης Ρίζος έχοντας στόχο να μετατρέψει το κτίριο σε έναν υψηλής αισθητικής χώρο που φιλοδοξεί να βάλει τη δική του σφραγίδα στα εικαστικά δρώμενα της πόλης.

evripides art gallery hall 670x400 4

Μέχρι τις 23 Ιανουαρίου όσοι επισκεφτούν τη γκαλερί Ευριπίδη θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν την έκθεση «η Νέα Τοπιογραφία» στην οποία συμμετέχουν καταξιωμένοι Έλληνες καλλιτέχνες. Η έκθεση παρουσιάζει δημοφιλείς ζωγράφους της νέας γενιάς που καθιέρωσαν την ζωγραφική του τοπίου, τα τελευταία 35 χρόνια. Μπορεί να μην υπήρξε μεταξύ τους κάποια συντονισμένη συνεργασία, αλλά μοιράζονται ένα κοινό όραμα, όπως αποδεικνύεται από τα έργα τους.

Το κτίριο της οδού Σκουφά χωρά όλους όσους αγαπούν την τέχνη 

Γεννήθηκαν μετά τον πόλεμο και ωρίμασαν εκφραστικά στη δεκαετία του1980 - ασχολήθηκαν με το τοπίο αποκλειστικά ή σε μεγάλη έκταση, δίνοντας έργα όχι μόνο όμορφα, αλλά και υψηλής καλλιτεχνικής πνοής. Ζωγράφισαν τον ανοιχτό χώρο – φυσικό, αστικό, αφαιρετικό ή φαντασιακό- με μια νέα αισθητική, συνθέτοντας την ‘Νέα Τοπιογραφία’.

evripides art gallery hall 670x400

Τα ζωγραφικά τοπία έγιναν ένα νέο σκηνικό όπου η φύση, η πόλη αλλά και ο προσωπικός κόσμος του καλλιτέχνη ενσωματώνονται και αφηγούνται. Νέες καλλιτεχνικές απόψεις και ισχυρά ταλέντα ήλθαν στο προσκήνιο δίνοντας στην ελληνική ζωγραφική άνθηση και καλλιτέχνες πρώτης γραμμής. Ας σημειωθεί ότι είναι η εποχή στην οποία άλλαξε η αίσθηση του οικείου χώρου, και του ιστορικού, πολιτιστικού και καλλιτεχνικού ορίζοντα, καθώς η Ελλάδα γινόταν πλήρες μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Τη χαρά του για τη διεξαγωγή της έκθεσης εκφράζει από την πλευρά του ο κ. Ευριπίδης, ενώ εξηγεί πως η δημιουργία της γκαλερί ήταν ένα όνειρο χρόνων. Το κοινό ενδιαφέρον του ίδιου με τη σύζυγό του, Νάσια, για την τέχνη ήταν εξάλλου αυτό που τους ώθησε στη δημιουργία μιας οικογενειακής συλλογής, η οποία ξεκίνησε δειλά στα νεανικά τους χρόνια, διαμορφώθηκε όμως σταδιακά, μέσα σε δύο δεκαετίες, σε μια μοναδική συλλογή με σημαντικά έργα σπουδαίων Ελλήνων ζωγράφων μεταξύ των οποίων δεσπόζουσα θέση έχει ο Γιάννης Σπυρόπουλος, ο οποίος τους συγκίνησε σε πολύ νεαρή ηλικία, όπως ομολογούν και οι ίδιοι.

Xρύσα Βέργη, Reflection IV

topio 2

Το μεγάλο ενδιαφέρον της ίδιας για τη ζωγραφική και τη γλυπτική από τα φοιτητικά της χρόνια την φέρνει κοντά σε ανθρώπους των εικαστικών. Παρακολουθεί στενά τα καλλιτεχνικά δρώμενα στην Ελλάδα και την Ευρώπη και αποκτά μια ξεχωριστή αγάπη για τους Έλληνες δημιουργούς.

Στην σημαντική αυτή έκθεση, στους δυο ορόφους της Γκαλερί Ευριπίδη, περιλαμβάνονται περίπου 50 έργα, που επέλεξαν οι καλλιτέχνες σε συνεργασία με τον ιστορικό-κριτικό Χάρη Καμπουρίδη, επιμελητή της έκθεσης. Είναι η πρώτη φορά που γίνεται μια έκθεση με αυτό το θέμα και σε αυτές τις διαστάσεις.

Παναγιώτης Φειδάκης, Αίγιο

aigio 1

Στα έργα αυτά το φιλότεχνο κοινό θα δει για πρώτη φορά σε διάλογο το προσωπικό ύφος, τη φυσιογνωμία, κάθε ζωγράφου και την ιδιαίτερη άποψή του στη ζωγραφική του χώρου, όπως και τη μεταμοντέρνα καταγωγή καθενός από ιστορικές τεχνοτροπικές απόψεις, όπως ο νατουραλισμός, ο ρεαλισμός, ο εξπρεσιονισμός, η αφαίρεση, κτλ. Τα θέματα των έργων είναι η φύση ως σύνολο η ως μερική άποψη, επιμέρους σύμβολα και σημεία του τοπίου, αλλά και το δομημένο περιβάλλον και η αφαιρετική/ονειρική ανάπλαση του χώρου η των επιμέρους σημείων του, η ψυχική σχέση του θεατή με το τοπίο, κ.α. Η έκθεση συνοδεύεται από εκτεταμένο κατάλογο/λεύκωμα με τα έργα καθώς και εισαγωγή-μελέτη του επιμελητή.

Γιώργος Ξένος, Ελλάδα

greece

Στην έκθεση περιλαμβάνονται έργα των: Γ. Αδαμάκου, Χ. Βέργη, Ε. Βορδώνη, Ε. Ηλιοπούλου, Σ. Ιωάννου, Ε. Κανά, Γ. Κόττη, Δ. Κούκου, Τ. Μαντζαβίνου, Γ. Ξένου, Κ. Παπανικολάου, Β. Ρήνα, Π. Σάμιου, Β. Σταματόπουλου, Π. Φειδάκη, Μ. Φιλοπούλου, Γ. Χαδούλη και Μ. Χάρου.

Διάρκεια έκθεσης: Έως 23 Ιανουαρίου 2016

Γκαλερί Ευριπίδη: Ηρακλείτου 10 και Σκουφά Κολωνάκι , 106 73

Ημέρες και ώρες λειτουργίας:

Τρίτη - Παρασκευή: 11.00 -15.00 & 17.00 - 20.30

Σαββάτο: 11.00 -15.00

Κυριακή και Δευτέρα: Κλειστά

Eιρήνη Κανά, Παλιά κίτρινα πρωινά

kitrina 1

Μαρία Φιλοπούλου, Προς το φως

topio 12

Mανώλης Χάρος, Το πέρασμα 

topio 14

 

Kυριακή Αξιώτη 

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: Προηγούμενο θέμα Επόμενο θέμα

Προσθήκη σχολίου

Premium Penna Reporter Mamamia CityWoman