ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

"Το αυτοκίνητο γίνεται όπλο όταν μπαίνει μέσα ένα βλήμα"...

Tweet
Share
Tweet
Share

Τον είχαμε ρωτήσει και παλαιότερα αν τρέχει στην Εθνική, όταν μετακινείται για ιδιωτικούς λόγους. Μας κοίταξε έκπληκτος και είπε κοφτά «θα αστειεύεστε βέβαια…»!  

Και την περασμένη Πέμπτη στη Βουλή, σοκάρισε για μια ακόμα φορά τα μέλη της Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας παρουσιάζοντας στοιχεία που (θα έπρεπε να) προκαλούν πανικό!

Ο λόγος για τον δημοφιλέστερο οδηγό αγώνων «ράλι» Ιαβέρη, κατά κόσμον Αναστάσιο Μαρκουΐζο, ο οποίος δεν κουράζεται να επαναλαμβάνει ότι για να καταλάβει κανείς την καλλιέργεια, τον ψυχισμό και το βαθμό ατομικής ευθύνης των Ελλήνων δε χρειάζεται να σκάψει βαθειά. Αρκεί να προσέξει πως συμπεριφέρονται οι οδηγοί…

Επηρμένοι εαυτούληδες, αγενείς, έτοιμοι πάντα για καυγά, εντός των ορίων της ψευτομαγκιάς και του «ξέρεις ποιος είμαι εγώ», έχοντας βαθειά άγνοια του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, ούτε που υποψιάζονται οι καψεροί πως όσοι κινούνται στους δρόμους, είναι ένα σύνολο ανθρώπων, που ξεκίνησαν να πάνε κάπου και πρέπει να φτάσουν ασφαλείς στον προορισμό τους. 

Περίπου πέντε άνθρωποι χάνουν, κατά μέσο όρο, τη ζωή τους κάθε μέρα και άλλοι εξήντα τραυματίζονται από τροχαία δυστυχήματα στην Ελλάδα, συνόψισε ο «Ιαβέρης». Πρόκειται για τον τραγικό απολογισμό του «πολέμου της ασφάλτου», ο οποίος αποτυπώνει ανάγλυφα την θηριώδη απουσία οδηγικής παιδείας που χαρακτηρίζει την κοινωνία μας.

Οι αριθμοί συνήθως λένε την αλήθεια. Σε 1.600 ανέρχονται οι νεκροί και σε 20.000 οι τραυματίες από τροχαία μέσα σε ένα χρόνο στην Ελλάδα, σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε στη Μόνιμη Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας της Βουλής ο πολύπειρος πιλότος. 

Βάσει των ίδιων στοιχείων, τα πιο πολλά τροχαία ατυχήματα συμβαίνουν σε κατοικημένες περιοχές με ταχύτητες κάτω από 45 χλμ. την ώρα, ενώ τα περισσότερα θύματα που αφήνουν την τελευταία τους πνοή στην άσφαλτο, είναι κάτω των 30 ετών. Παράλληλα, το 60 με 70% των θυμάτων από τροχαία ατυχήματα, είναι ηλικίας 15 - 29.

Οι τραγικοί δρόμοι και οι επικίνδυνοι οδηγοί που σε συνδυασμό με την άγνοια και την αδιαφορία οδηγούν σε ένα εγκληματικό αποτέλεσμα, εξήγησε ο Ιαβέρης. «Τον καρκίνο του δρόμου στη χώρα μας τον αντιμετωπίζουμε με παυσίπονο αντί χειρουργείου», είπε και έφερε ως παράδειγμα το γεγονός ότι, ενώ σε όλες τις χώρες τα τελευταία χρόνια έχουν μειωθεί τα τροχαία ατυχήματα από 20% - 99,5%, όπως στη Σουηδία, στην Ελλάδα είχαμε αύξηση ως και 60%.

«Το αυτοκίνητο γίνεται όπλο, όταν μπαίνει μέσα ένα βλήμα» είπε δηκτικά ο «Ιαβέρης» αναφερόμενος στο οικτρό επίπεδο των οδηγών και συνέχισε προκαλώντας δέος: «Μέσα στα τελευταία 100 χρόνια, στην Ελλάδα που πέρασε και δύο πολέμους, έχασαν την ζωή τους σε ώρα μάχης 70.000 ελληνόπουλα. Στα 60 τελευταία χρόνια με το αυτοκίνητο έχασαν τη ζωή τους 140.000 άνθρωποι ενώ 350.000 έμειναν ανάπηροι».

Ο κ, Μαρκουΐζος, έθεσε και μια άλλη σημαντική παράμετρο, την οικονομική καθώς όπως εκτίμησε το 40% του κόστους στην υγεία, οφείλεται στα τροχαία. «Τα τροχαία ατυχήματα κοστίζουν 600.000 ευρώ κάθε χρόνο. Στα 60 χρόνια σημαίνει 12 δισ. ευρώ πεταμένα ματωμένα, στην άσφαλτο. Και μετά λέμε πώς να εξοικονομήσουμε λεφτά και βάζουμε ισοδύναμα, όταν όλα αυτά τα χρήματα πετιούνται άδικα στο δρόμο», επεσήμανε ο μπαρουτοκαπνισμένος οδηγός.

Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε στην παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη, υπογραμμίζοντας ότι «είναι απόπειρα φόνου, είναι απόπειρα αυτοκτονίας». Ο Ιαβέρης, υπογράμμισε ακόμα, ότι, μόνο αν αναληφθεί πρωτοβουλία σε υψηλό πολιτικό επίπεδο, μπορεί το εθνικό αυτό πρόβλημα να επιλυθεί.

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: Προηγούμενο θέμα Επόμενο θέμα

Προσθήκη σχολίου

Premium Penna Reporter Mamamia CityWoman