ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

Έλληνες στα χρόνια της ανάγκης

Tweet
Share
Like
Tweet
Share
Like

Τι κάνουν οι πολυμήχανοι Έλληνες στα χρόνια της ανάγκης; Δημοσίευμα του Reuters παρουσιάζει ένα δείγμα Ελλήνων οι οποίοι με αφορμή την κρίση, πήραν ρίσκο, έκαναν επανεκκίνηση και φαίνεται πως πέτυχαν κάτι καλύτερο από αυτό που είχαν πριν.

Αν η ανάγκη είναι η μητέρα της εφεύρεσης, αναφέρει το ρεπορτάζ,οκτώ χρόνια ύφεσης και συρρίκνωσης της αγοράς εργασίας έχουν αναγκάσει αρκετούς Έλληνες να κάνουν επανεκκίνηση, να αλλάξουν επάγγελμα και να καινοτομήσουν για να επιβιώσουν.

Από το νησί της Σύρου, χειροποίητα ξύλινα γυαλιά που κάνουν θραύση στην Ευρώπη και έξω από αυτήν. Οργανικό μέλι με χρυσό από τους λόφους της Εύβοιας έχουν φανατικούς πελάτες σε Ηνωμένες Πολιτείες, Λονδίνο, Χονγκ Κονγκ και Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.

Και σε ένα προάστιο της Αθήνας, ένας ξυλουργός έκανε το χόμπι του επάγγελμα, κατασκευάζοντας ξύλινα ψαροτούφεκα, όταν η επιχείρησή του χρεοκόπησε. Ο πρώτος πελάτης του ήταν από τη Ρωσία.

Ο Δημήτρης Χατζηρόδος, κατασκευάζει ξύλινα ψαροτούφεκα που πωλούνται μεταξύ 450 και 1.500 ευρώ και λέει ότι η κρίση αναγκάζει τους Έλληνες να σκεφτούν διαφορετικά και να καινοτομήσουν.

Δημήτρης Χατζηρόδος

«Όταν τα πράγματα γίνουν δύσκολα σε κάνουν να αρχίσεις να σκέφτεσαι με διαφορετικό τρόπο. Όταν τα πράγματα είναι εύκολα κανείς δεν κάνει δύσκολες επιλογές», λέει, καθισμένος στο εργαστήριο που ο ίδιος και ο αδελφός του κληρονόμησαν από τον πατέρα τους.

Δημήτρης Χατζηρόδος

Τα ξύλινα γυαλιά της Σύρου

Ο Περικλής Θεριός, 36 ετών, μετανάστευσε για λίγο στον Καναδά. Αλλά επέστρεψε. Ο ίδιος και η σύντροφός του Ελένη Βακονδίουγύρισαν πίσω και άρχισαν να φτιάχνουν χειροποίητους ξύλινους σκελετούς γυαλιών το 2012, χρησιμοποιώντας μεταξύ άλλων και ανακυκλωμένα υλικά.

Η ιδέα τους ήρθε μια μέρα ενώ έπιναν καφέ, μετά την αποτυχία αρκετών άλλων προσπαθειών τους.

«Ήταν πολύ δύσκολο, και υπήρξαν πολλές φορές που σκεφτήκαμε να σταματήσουμε, αλλά πιστεψαμε στις δυνάμεις μας, πιστεψαμε ότι θα δημιουργούσαμε ένα προϊόν που θα μπορούσε να σταθεί μόνο του στην αγορά» λέει η Ελένη.

«Υπήρξαν στιγμές που τα ντουλάπια στο σπίτι μας ήταν άδεια, γιατί ό,τι εισόδημα είχαμε πήγαινε προς την έρευνα και την ανάπτυξη της ιδέας μας», προσθέτει.

Κάπως έτσι, μέσα από ένα μικρό εργαστήριο στη Σύρο, αυτό το ζευγάρι ξεκίνησε με παραγωγή 350 ζευγαριών το χρόνο.

Σύμφωνα με τους ίδιους, πλέον βρίσκονται σε πολύ καλό δρόμο αφού φέτος θα φτάσουν τα 2.000 ζευγάρια παραγωγή, με το καθένα να πωλείται μεταξύ 250 και 300 ευρώ.

«Τουλάχιστον προσπαθήσαμε»

Στην Εύβοια, στην καρδιά της ελληνικής υπαίθρου, ο Γιάννης Καρυπίδης και η Στέβη Θεοδώρου έχουν αξιοποιήσει τις κυψέλες που άφησε ο παππούς της Στέβης.

Πέρυσι πούλησαν 60.000 βάζα βιολογικό μέλι. Η παραγωγή τους έχει ήδη υπερβεί τα 70.000 βάζα για το πρώτο εξάμηνο του 2016 και έχουν φανατικούς πελάτες σε Ηνωμένες Πολιτείες, Λονδίνο, Χονγκ Κονγκ και Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. 

Πρώην στέλεχος της διαφήμισης και λογιστής ο Γιάννης λέει ότι το ζευγάρι είχε αποφασίσει να μεταναστεύσει στο Ηνωμένο Βασίλειο, αλλά ένα ταξίδι στη Εύβοια τους έκανε να αλλάξουν γνώμη.

«Είπαμε στον εαυτό μας: Αν δουλέψει δούλεψε, αν όχι τουλάχιστον δοκιμάσαμε, πήραμε ένα μάθημα και προχωράμε σε κάτι άλλο» εξήγησε ο Γιάννης.

Η εταιρεία Stayia Farm παράγει σήμερα 16 διαφορετικούς τύπους μελιού, με το πιο διάσημο εκείνο με ψήγματα χρυσού. Το προϊόν πωλείται μεταξύ 30 – 50 ευρώ το βαζάκι στο εξωτερικό.


 

 

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: Προηγούμενο θέμα Επόμενο θέμα

Προσθήκη σχολίου

Premium Penna Reporter Mamamia CityWoman
Copyrights © 2009-2019 Premium S.A. All Rights Reserved.