ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

Ένα μοναδικό Iso Grifo για απαιτητικούς συλλέκτες

Tweet
Share
Tweet
Share

Ορισμένοι fan εξακολουθούν να θεωρούν το  Iso Grifo ένα ιταλικό καθαρόαιμο και εν μέρει δεν έχουν άδικο. Το κομψό, grand-tourer αμάξωμα του σχεδίασε ο Giorgetto Giugiaro (του οποίου το βιογραφικό σημείωμα περιλαμβάνει επίσης το Lotus Esprit και το Volkswagen Golf). Τα μηχανικά του μέρη σχεδιάστηκαν από τον Giotto Bizzarrini (ο οποίος ήταν υπεύθυνος για την επετειακή  250 GTO Ferrari). και η μηχανή του προήλθε από το Chevrolet Corvette.

Το  σπορ  διθέσιο - πνευματικό τέκνο του ιδρυτή της Iso Renzo Rivolta (του οποίου οι βιομήχανοι πρόγονοι έκαναν μια περιουσία από προϊόντα τόσο διαφορετικά όπως τα αυτοκίνητα φούσκα και τα ψυγεία), λανσαρίστηκε το 1965 για να πωληθεί παράλληλα με το Iso Rivolta. Το Grifo, ονομάστηκε από τον Griffin, τον  μυθικό βασιλιά των ζώων, ο οποίος είχε ως στόχο να προσφέρει σοβαρό ανταγωνισμό στις Ferrari και Maserati συνδυάζοντας την ομορφιά και το στυλ για το οποίο τα Ιταλικά GT ήταν φημισμένα με τη δύναμη και την αξιοπιστία, t - εξ ου και η χρήση σκληρών αμερικανικών κιβωτίων ταχυτήτων και κινητήρων V8. Τα πρώτα μοντέλα χρησιμοποίησαν κινητήρες Corvette "μικρού μπλοκ", των οποίων το βάρος, χάρη στο αυτοκίνητο που ζυγίζει λιγότερο από 1.000 κιλά, έδινε κορυφαία ταχύτητα περίπου 170 μίλια / ώρα - καθιστώντας το πιο γρήγορο αυτοκίνητο της ημέρας.

The last-built 1974 Iso Grifo 7-litre, sold for about £280,000 at Sotheby’s

Ο τελευταίος κινητήρας  1974 Iso Grifo 7 λίτρων, που πωλήθηκε για περίπου 280.000 δολάρια στο Sotheby's | Εικόνα: Erik Fuller

Πιστεύεται ότι κατασκευάστηκαν μόλις 413 Grifos κατά τη διάρκεια των εννέα χρόνων της παραγωγής του, καθιστώντας τα σπάνια με οποιοδήποτε πρότυπο. Ωστόσο, οι τιμές μόλις άρχισαν να ανεβαίνουν.  Τα καλύτερα μπορούν ακόμη να βρεθούν "μόνο" γύρω στις 200.000 στερλίνες λίρες. Η τρέχουσα τιμή πώλησης ρεκόρ ανέρχεται σε 440.000 δολάρια (περίπου 280.000 λίρες), που είχαν οριστεί πέρυσι από την RM Sotheby's - μία από τις καλύτερες πηγές - για το τελευταίο που κατασκευάστηκε. Και πολλοί πιστεύουν ότι οι τιμές θα εξακολουθήσουν να ανεβαίνουν.

Το χειροποίητο Grifo κατασκευάστηκε σε εκδόσεις Σειράς Ι, Σειρά II και IR-8, οι τελευταίες δύο με κινητήρες μεγαλύτερης χωρητικότητας μέχρι 7,4 λίτρων και επανατοποθετημένο εμπρόσθιο άκρο που εν μέρει έκρυψε τους προβολείς του αυτοκινήτου. Αν και το IR-8 είναι το πιο σπάνιο, τα μοντέλα Series I και II είναι πιο περιζήτητα για τις καθαρές γραμμές τους.

Στο φετινό Wilton Classic και Supercar Show, το αυτοκίνητο της σειράς I του Yaras ονομάστηκε Best Classic. "Περιβάλλεται από πολλές φανταστικές συμμετοχές - συμπεριλαμβανομένης της Ferrari 250 California και της Ferrari 250 GT Lusso - αλλά νομίζω ότι οι άνθρωποι αρχίζουν να συνειδητοποιούν ότι οποιαδήποτε συνεργασία μεταξύ Bizzarrini και Giugiaro πρέπει να είναι κάτι μάλλον ξεχωριστό".

Ο City trader Zak Dhabalia συμφωνεί ότι τελικά το κάποτε μη αναγνωρισμένο Grifo επιτέλους αναγνωρίζεται και  γι 'αυτό το λόγο κατέβαλε σχεδόν 192.000 λίρες για ένα μοντέλο της σειράς I του 1967 σε μια δημοπρασία Bonhams στο φετινό Goodwood Festival Speed. "Το αρχείο του ιστορικού αυτοκινήτου περιείχε 900 φωτογραφίες που δείχνουν κάθε βήμα της τετραετούς αποκατάστασης του που κόστισε £ 180.000", λέει. "ανήκε  στον επίσημο φωτογράφο της βασιλικής οικογένειας του Μονακό για 35 χρόνια. Είχε επιδεινωθεί άσχημα από τον αλμυρό αέρα της Μεσογείου - είναι γνωστό ότι υποφέρει από σκουριά - αλλά ξανακτίστηκε σχολαστικά. "

"Αυτό που δεν περίμενα, όμως, ήταν η προσοχή που προσελκύει το Grifo", προσθέτει. "Σε αρκετές περιπτώσεις οι άνθρωποι έχουν βγάλει το κεφάλι τους  έξω από τα παραθυ του αυτοκίνητου  τους στα φανάρια μόνο και μόνο για να ρίξουν μια ματιά και να ρωτήσουν τι μάρκα είναι."

The dashboard and steering wheel of Zak Dhabalia’s 1967 Iso Grifo 5.4-litre coupé

Το ταμπλό και το τιμόνι είναι του  5,4 λίτρων του Iza Grifo το 1967 του Zak Dhabalia | Εικόνα: Bonhams

Ο  Νταμπάλια διαπίστωσε σύντομα ότι ο μοναδικός ειδικός του Iso Grifo στον κόσμο είναι ο πρώην εργοστασιακός μηχανικός και δοκιμαστής Roberto Negri, ο οποίος αποκαθιστά τα αυτοκίνητα στο εργαστήριό του στο Clusone της Ιταλίας – αρκετά μεγάλη απόσταση από το σπίτι του Dhabalia στο Κεντ. Αλλά τα αμερικανικα μηχανικα μερη του Iso μπορούν να μεταφερθούν στο  κοντινό εργαστηριο  Dart Services, που ειδικεύεται στην αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία, για συντήρηση.

"Το σύστημα κίνησης του Iso Grifo είναι σχεδόν εξ ολοκλήρου Corvette και οι κινητήρες είναι εξαιρετικά αξιόπιστοι", λέει ο Steve Caldwell, της Dart Services, ο οποίος ίδρυσε την επιχείρηση πριν από περίπου 40 χρόνια. «Είναι όμορφα σχεδιασμένα αυτοκίνητα, αλλά αρκετά βασικά - που σημαίνει ότι οι λογαριασμοί για την εξυπηρέτηση τους είναι συνήθως εκατοντάδες λίρες και όχι χιλιάδες, όπως ίσως είναι για μια συγκρίσιμη Ferrari ή Maserati».

Η κατοχή ενός Grifo, ωστόσο, δεν είναι καθόλου εύκολη. Ένας μεγάλος αριθμός πωλήθηκαν στη Γερμανία, όπου το στυλ τους έγινε δημοφιλές στους αυτοκινητόδρομους. μια σημαντική ποσότητα πήγε στις ΗΠΑ. ενώ στο Ηνωμένο Βασίλειο εισήχθησαν μόνο 32 μοντέλα με το τιμόνι δεξιά. Εκείνα που διατίθενται προς πώληση τείνουν να προσφέρονται σε πλειστηριασμούς ή μέσω του δικτύου της Iso & Bizzarrini Owner's Club στις ΗΠΑ. 

Π. Τ.

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: Προηγούμενο θέμα Επόμενο θέμα

Προσθήκη σχολίου

Premium Penna Reporter Mamamia CityWoman