ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

Αποστολή στο Παρίσι... Το "προφητικό" έργο έχει ελληνική υπογραφή

Tweet
Share
Tweet
Share

Μετά την ηχηρή του παρουσία στην Art en Capital 2014 με το έργο «La Grece aujourd’hui» στην Societe des Independents, ο εικαστικός, αρχιτέκτων και πολεοδόμος Χρήστος Κονταρούδης επιστρέφει δυναμικά στη φετινή μεγάλη γιορτή του Παρισιού με την απόλυτα επίκαιρη δημιουργία του «L’ immigration de 1896-2015», η οποία αναμένεται να καθηλώσει το κοινό που θα βρεθεί στην πόλη του φωτός για τη λαμπερή διοργάνωση.

«Το κλίμα στους δρόμους της πόλης είναι βαρύ, ενώ το αεροδρόμιο φρουρεί ο στρατός. Τα τοπικά καταστήματα έχουν μπει σε ρυθμούς Χριστουγέννων, αυτές όμως οι γιορτές δεν θα είναι όπως οι περσινές», σχολιάζει μιλώντας στο Penna o ίδιος ο δημιουργός. Η Société de Artists Francais -η παλαιότερη ένωση Γάλλων ζωγράφων και γλυπτών- ιδρύθηκε επί Λουδοβίκου του 16ου. Αποδέχεται μόνο έναν πίνακα ανά καλλιτέχνη, ενώ έχει ιδιαίτερα αυστηρά κριτήρια. Τέλος απονέμει και βραβεία. Η μεγάλη έκθεση θα διαρκέσει έως και την Κυριακή.

Ηχηρή παρουσία με ένα «προφητικό» έργο

Στην Art Capital 2015, ο καλλιτέχνης είχε την τιμή να επιλεγεί από την Societe des Artists Francais ώστε να εκθέσει το έργο του, το οποίο όπως δηλώνει και ο τίτλος καλύπτει τα τέλη 19ου αιώνα έως τις μέρες μας και άρα είναι διαχρονικό. Η δημιουργία του διήρκεσε έξι μήνες, ενώ ολοκληρώθηκε το Μάιο του 2014 και για το λόγο αυτό πολλοί τη χαρακτήρισαν… προφητική. Για την ολοκλήρωση της χρειάστηκε διαχρονική μελέτη του φαινομένου σε διεθνές επίπεδο.

Το πολύπτυχο έργο αποτελείται από 19 επιμέρους δημιουργίες, ενώ εξιστορεί με λίγες εικόνες την ψυχολογική βία την οποία δέχονται οι δύο πλευρές του πρόσφατου φαινομένου της μετανάστευσης, αυτοί που μεταναστεύουν και αυτοί που υποδέχονται τις μαζικές μετακινήσεις πληθυσμών.

konta 2

Ο πίνακας χωρίζεται σε τρεις κατακόρυφες ενότητες. Η πρώτη ενότητα που αποτελείται από 10 πίνακες εξιστορεί και απεικονίζει το μαζικό μεταναστευτικό κύμα από τα τέλη του 19ου αιώνα μέχρι σήμερα. Στην πάνω αριστερά γωνία σε δύο πίνακες παρουσιάζονται δύο εποχές. Η αρχή καταγραφής μεταναστών στο Elis Island ενώ στο βάθος της σύνθεσης παρουσιάζεται το τέλος αυτής της διαδικασίας με τους πολιτικούς μετανάστες γύρω στο 1952. Η επόμενη σειρά απεικονίζει τους εμιγκρέδες της Αμερικής, την πρώτη γενιά αυτής της σειράς μεταναστών.

Στην τρίτη σειρά φτάνουμε στις μέρες μας αρχής γενομένης από τα Βαλκάνια, ενώ στην τέταρτη σειρά βρισκόμαστε σε αυτό που λαμβάνει χώρα στο Αιγαίο και στην Μεσόγειο, με τους απελπισμένους λαούς να εγκαταλείπουν την πατρίδα τους με οποιοδήποτε μέσο το οποίο πολλές φορές αποβαίνει μοιραίο. Στο κέντρο της ενότητας δεσπόζει η ελπίδα για μια καλύτερη ζωή που υπερκαλύπτει τον όποιο κίνδυνο μετακίνησης.

Η δεύτερη κατακόρυφη ενότητα, αποτελείται από τέσσερις πίνακες, δύο μεγάλους και δύο μικρούς. Ο πρώτος μεγάλος επάνω συμβολίζει με αλληγορικό τρόπο την εθνική αιμορραγία των χωρών που εγκαταλείπονται από τους λαούς τους, για μια καλύτερη ζωή σε περιβάλλοντα πολλές φορές σκληρά και αφιλόξενα που τελικά όμως ενσωματώνουν τους μετανάστες και τους προσφέρουν ό,τι χρειάζονται. Στο κέντρο της ενότητας η φιλία και η αλληλεγγύη των λαών απαλύνουν πολιτισμικές, κοινωνικές και θρησκευτικές διαφορές. Τέλος ο κάτω πίνακας αυτής της ενότητας παρουσιάζει τους προορισμούς από και προς.

Η τρίτη ενότητα αποτελείται από πέντε προσωπογραφίες με σαφή φυλετικά χαρακτηριστικά, με πρώτο από πάνω τον επιστήμονα πλέον που απογυμνώνει την χώρα του, χωρίς την θέλησή του, για να προσφέρει τις υπηρεσίες του σε άλλο τόπο. Μόνο από την Ελλάδα έχουν φύγει 300.000 επιστήμονες την περίοδο 2010-2015.

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: Προηγούμενο θέμα Επόμενο θέμα

Προσθήκη σχολίου

Premium Penna Reporter Mamamia CityWoman