ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

Η «μελαγχολία του Αυγούστου» και πώς αντιμετωπίζεται

Tweet
Share
Like
Tweet
Share
Like

«Η μελαγχολία του Αυγούστου είναι κάτι σαν τη μελαγχολία του απογεύματος της Κυριακής, η οποία, όμως, εν προκειμένω, κρατά για ένα μήνα» λέει ο διευθυντής ψυχιατρικής του Ιατρικού Κέντρου του Γουέστσεστερ Στίβεν Φερνάντο μιλώντας στο New York Magazine. Μάλιστα, υπάρχει και ιατρική εξήγηση. Αυτό που αποκαλείται μελαγχολία του Αυγούστου δεν είναι παρά μια εποχική συναισθηματική διαταραχή.

«Για να διαγνωστεί μια διαταραχή της διάθεσης πρέπει το άτομο να έχει τουλάχιστον επί δυο εβδομάδες αρκετά επίμονα συμπτώματα που δεν δείχνουν να βελτιώνονται», δηλώνει ο Φερνάντο. Αν κάποιος πάντως έχει αυτά τα συμπτώματα για μικρότερο διάστημα τότε μάλλον έχει μια υποκλινική εκδοχή της διαταραχής. «Κάτι που είναι υποκλινικό έχει μικρότερη διάρκεια, είναι λιγότερο σοβαρό και έχει διακυμάνσεις», λέει ο Φερνάντον. «Αν συμβεί κάτι καλό, αισθάνεσαι καλύτερα και αν συμβεί κάτι που δεν είναι και τόσο καλό, αισθάνεσαι χειρότερα. Υπάρχει δηλαδή διακύμανση της διάθεσης ανάλογα με την περίσταση. Σε μια διαταραχή, όμως, δεν υπάρχουν διακυμάνσεις».

Και ενώ συνήθως οι ασθενείς που πάσχουν από εποχική κατάθλιψη βλέπουν τα συμπτώματά τους να… φουντώνουν περισσότερο το χειμώνα λόγω του ότι η ηλιοφάνεια είναι μικρότερη και ο Αύγουστος μπορεί να προκαλέσει μελαγχολία. Οι λόγοι όπως προαναφέρθηκαν μπορεί να είναι το άγχος της αρχής του σχολείου, η επιστροφή στη δουλειά και του τέλους των διακοπών.

Το κλειδί για την εξάλειψη αυτών των αρνητικών συναισθημάτων είναι η πλήρης χαλάρωση, η αποκοπή από οτιδήποτε μπορεί να προκαλεί άγχος και ταραχή, δηλώνει η Ρέιτσελ Ανουντσιάτο, αναπληρώτρια καθηγήτρια ψυχολογίας στο πανεπιστήμιο Φόρντχαμ. «Τον Αύγουστο είναι η καταλληλότερη στιγμή για κάποιον να κάνει ένα διάλειμμα από όλα και από όλους», δηλώνει. Ο Τζόσουα Κλαπόφ, κλινικός ψυχολόγος και αναπληρωτής καθηγητής της Σχολής Δημόσιας Υγείας του πανεπιστημίου της Αλαμπάμα, πάλι, προτείνει για την αντιμετώπιση της μελαγχολίας του Αυγούστου να συμμετέχει κανείς σε δραστηριότητες που αγαπά, με άτομα που λατρεύει. «Αυτό που δεν πρέπει να κάνετε είναι να απομονωθείτε» λέει προσθέτοντας ότι ο Αύγουστος είναι η καλύτερη στιγμή για να ξεπεράσει κανείς τις συναισθηματικές του διαταραχές περνώντας χρόνο με τους φίλους του, βλέποντας μαζί τους μια ταινία, ή απλά με το να κάτσει μαζί τους και να πιει έναν καφέ και να χαλαρώσει κουβεντιάζοντας. Αυτός είναι ο καλύτερος τρόπος κατά τον καθηγητή για να αντιμετωπίσει κανείς τη μελαγχολία για το τέλος του καλοκαιριού.

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: Προηγούμενο θέμα Επόμενο θέμα

Προσθήκη σχολίου

Premium Penna Reporter Mamamia CityWoman
Copyrights © 2009-2020 Premium S.A. All Rights Reserved.