ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

Η πιο διάσημη κόκκινη γλώσσα στον κόσμο

Tweet
Share
Tweet
Share

από τον Πάνο Τσαγκαράκη

Οι ειδικοί λένε ότι το κόκκινο χρώμα εκφράζει την επιθετικότητα του χαρακτήρα αυτού που το επιλέγει σε οτιδήποτε κατέχει. Από την άλλη εγώ, χωρίς να είμαι ειδικός, πιστεύω ότι εκφράζει την επιθυμία όσων επιχειρηματιών – ή και  μουσικών στην προκειμένη περίπτωση – θέλουν το προϊόν τους να ηγηθεί όχι μόνο στις αγορές που δραστηριοποιούνται αλλά και διεθνώς.

Υπάρχουν brands που έχουν ταυτιστεί στη συνείδηση όλων μας με το κόκκινο χρώμα. Αν παρατηρήσετε κάτι για τις μάρκες που χρησιμοποιούν κόκκινο, συνήθως δηλώνουν τον ενθουσιασμό, τη διασκέδαση και το πάθος. Μερικά από τα λογότυπα αυτά είναι πολύ εντυπωσιακά και έχουν αποκτήσει μεγάλη δημοτικότητα σε όλο τον κόσμο, άλλα πάλι, «βγάζουν γλώσσα»  όπως το  κόκκινο «ασεβές» και προκλητικό  λογότυπο των Rolling Stones, γνωστό ως η «Γλώσσα». Το οποίο δεν χρειάστηκε καν να ακολουθείται από το όνομα του συγκροτήματος ή να παρουσιαστεί με μια συγκεκριμένη γραμματοσειρά. Στην  πραγματικότητα αυτό συμβαίνει όταν ένα λογότυπο (όπως στη φωτο), δείχνει ξεκάθαρα ότι μεταφέρει τη δύναμη του μηνύματος. Αυτό ακριβώς είναι το τέλειο παράδειγμα για το πώς ένα καλά σχεδιασμένο λογότυπο, από μόνο του, μπορεί να μεταφέρει θαυμάσια ένα μήνυμα,  στην προκειμένη περίπτωση του συγκροτήματος, χωρίς να ακολουθείται από το όνομα του.

Το λογότυπο αυτό στο album των Rolling Stones που σχεδίασε ο John Pasche το 1970, εξακολουθεί ακόμη και σήμερα, να αντιπροσωπεύει το υπερβατικό και επαναστατικό πνεύμα του ροκ συγκροτήματος και βέβαια, το πάθος και τη ζωτικότητα τους, που βρίσκονται στις συνθέσεις των ανεπανάληπτων μουσικών τους έργων.

Η χρήση του κόκκινου χρώματος, σύμφωνα με τους ειδικούς, προτιμάται από μάρκες που θέλουν να περάσουν και άλλα μηνύματα πέρα από τον ενθουσιασμό, όπως είναι η νεανικότητα και η τόλμη. Θυμηθείτε το χαρακτηριστικό κόκκινο πακέτο στα τσιγάρα με τις περισσότερες πωλήσεις σε όλον τον κόσμο, τα Marlboro, την κόκκινη ετικέτα του παγκόσμιου best seller σκωτσέζικου ουίσκι, του Johnny Walker Red Label, την Coca-Cola το πρώτο σε πωλήσεις αναψυκτικό διεθνώς. Και πολλές ακόμα μάρκες με ηγετική παρουσία, που έχουν γράψει ή συνεχίζουν να γράφουν τη δική τους ιστορία. Ας θυμηθούμε μερικές: Nestle, Virgin, Xerox, Toyota, Vodafone, Canon, Hoover, 3M, Colgate, Compaq, Miele, AEG, Toshiba, TUI AG, JVC, Moulinex, Henkel, Avis, CNN, Pirelli, Red Bull, Kellogs, Exon, Toshiba, Sharp, Lego, Levis και πολλές άλλες.

Αλλά πέρα από το λογότυπο η χρήση του κόκκινου χρώματος μπορεί να συνδέεται ακόμα πιο άμεσα με το ίδιο το προϊόν. Όπως συμβαίνει με τη Ferrari. Όταν σκέφτεται κανείς μια Ferrari δεν τη φαντάζεται σε ένα οποιοδήποτε χρώμα αλλά κόκκινη. Και παρά το γεγονός ότι το λογότυπό της δεν είναι κόκκινο, χρησιμοποιεί αυτό το χρώμα για να το πλαισιώσει ή για να αναδείξει τα μοντέλα της. Ακόμα και η NASA έχει χρησιμοποιήσει στο παρελθόν το κόκκινο χρώμα στο logo της, μέχρι που το αντικατέστησε το 1992, χωρίς ωστόσο να το εγκαταλείψει τελείως αφού χρησιμοποιεί πλέον ένα έμβλημα στρογγυλού σχήματος που αντιπροσωπεύει έναν πλανήτη που περιλαμβάνει αστέρια, μία κυκλική τροχιά γύρω από το όνομα του οργανισμού που δείχνει τα διαστημικά ταξίδια και ένα κόκκινο διάνυσμα σχήματος ν που αντιπροσωπεύει την αεροναυπηγική. Τυχαίο; Δεν νομίζω.

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: Προηγούμενο θέμα Επόμενο θέμα

Προσθήκη σχολίου

Premium Penna Reporter Mamamia CityWoman