ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

Kέλλυ Μενδρινού: Φτιάχνω κήπους, σαν πίνακες μέσα στους οποίους μπορεί κανείς να περπατήσει!

Tweet
Share
Like
Tweet
Share
Like

Συνέντευξη στη Ζέτα Τζιώτη 

Συναντήσαμε την εικαστικό, Κέλλυ Μενδρινού, μαθήτρια του Π. Τέτση και του L. Cremonini, με αφορμή την έκθεση έργων της με τίτλο «Corpus-Locus-Hortus» στην S.G. ArtGallery, στον Λυκαβηττό.

Η έκθεση της Κέλλυς Μενδρινού έχει τίτλο « Corpus – Locus – Hortus» και την επιμελήθηκε ο ιστορικός τέχνης, κος Μίλτος Φραγκόπουλος.

Ο τίτλος της έκθεσης απορρέει από τα πολλαπλά ενδιαφέροντα της καλλιτέχνιδος, που αντικατοπτρίζονται στη δουλειά της, με έναν κοινό ενδότερο πυρήνα. Τα έργα που παρουσιάζονται στην έκθεση αυτή, συγκροτούν ένα «τρίπτυχο», όπου τρία διαφορετικά θεματικά και υφολογικά μέρη συνθέτουν ένα ενιαίο σύνολο.

Αρχικά, παρουσιάζονται ανθρώπινα σώματα με μολύβι πάνω σε μουσαμά, αχνά, ευαίσθητα και ευάλωτα, κλεισμένα στον εαυτό τους, αλλά ταυτόχρονα επικοινωνούν ή εφάπτονται.

Σε μια άλλη θεματική, έργα μικρών και μεγαλύτερων διαστάσεων διερευνούν την αφαιρετική φόρμα και τα χρώματα. Ο τόπος γεωμετρικός που εμπεριέχει κυρίως αναφορές στο αστικό και δομημένο περιβάλλον.

Η διερεύνηση του γεωμετρικού χώρου, ως τόπου για την ανθρώπινη μορφή τείνει κάποιες στιγμές, μέσα από ανεπαίσθητες μεταλλάξεις της φόρμας, προς το πιο ακανόνιστο και ρευστό.

Με τον τρόπο αυτό, οδηγούμαστε σε μια τρίτη θεματική, τον τόπο που τείνει να διαμορφωθεί σε κήπο.

Οι κήποι-λαβύρινθοι της καλλιτέχνιδος δεν είναι συμμετρικοί και έχουν πολλές εξόδους, επιτρέποντας στον επισκέπτη να έχει εποπτεία. Θα μπορούσαν και να συμβολίζουν την ίδια τη ζωή.

Τα τρία αυτά πεδία, του σώματος, του τόπου και του κήπου, αποτελούν το περιεχόμενο του έργου της Μενδρινού, που παρουσιάζεται υπό τον «τριπλό» αυτόν τίτλο.

Η εικαστικός μας ξενάγησε στην έκθεση και απάντησε στις ερωτήσεις μας:

kelly

Ζ.Τ : Είστε μια ζωγράφος με ευρεία θεματολογία στις ενότητες που επεξεργάζεται. Θα θέλατε να μας μιλήσετε για την εξέλιξη της δουλειάς σας ως σήμερα;

Κ.Μ : Στη δουλειά μου υπάρχει μεγάλη αλλαγή στο πέρασμα του χρόνου, την οποία πίστευα πάντα ότι έπρεπε  να αιτιολογήσω στον κόσμο.

Όμως είχα την τύχη, να το κάνει αυτό ο Μίλτος Φραγκόπουλος, ιστορικός τέχνης, που μου πρότεινε να διοργανώσουμε αυτήν την έκθεση.

Πέρασα λοιπόν, από την παραστατική ζωγραφική στην αφηρημένη και σ αυτήν την φάση έχω περάσει στους κήπους, ιδωμένους σαν πίνακες μέσα στους οποίους μπορεί κανείς να περπατήσει.

Έχω ασχοληθεί αρχικά με νεκρή φύση, με πρόσωπα και φιγούρες. Την εξέλιξη αυτών μπορείτε να δείτε και  στην τελευταία μου έκθεση στην S.G. Art Gallery.

Τα έργα που κάνω τώρα με μολύβι σε μουσαμά έχουν μεγάλη σχέση με αυτά που έκανα στο εργαστήρι του Δημήτρη Καλαμάρα στην σχολή.

Ζ.Τ : Πιστεύετε  ότι η δουλειά σας  έχει επηρεαστεί από τους δασκάλους σας; Είχατε μια γενικότερη επιρροή από αυτούς;

Κ.Μ : Η τύχη ήταν αυτή που με έφερε κοντά στον Παναγιώτη Τέτση και τον Leonardo Cremonini. Έτυχε, κυριολεκτικά, να υπάρξω μαθήτριά τους και να δουλέψω μαζί τους.

Ο Τέτσης με εντυπωσίαζε πάντα στην δουλειά του με τον τρόπο που απέδιδε την ύλη και την ρευστότητα του χρώματος. Με το εργαστήριο του Παναγιώτη Τέτση πηγαίναμε να δουλέψουμε στην Ύδρα κάθε Μάιο. Η Ύδρα δεν ήταν μόνον η δουλειά, ήταν η διαμονή στη σχολή και η συναναστροφή μαζί του. Αυτό ήταν μια γεύση ζωής.

Ο Cremonini πάλι είχε πολύ έντονο το «τυχαίο». Ήταν κλασικός παραστατικός ζωγράφος, ανοιχτός και στα μοντέρνα ρεύματα, γοήτευε με τη μεσογειακή θεματολογία του, το στυλιζαρισμένο και εκφραστικό σχέδιο, το εξαιρετικό χρώμα. Εκείνη την εποχή θυμάμαι, οι μισοί σχεδόν μαθητές της τάξης ήμασταν Έλληνες και Κύπριοι.

Η δουλειά μου χαρακτηρίζεται κυρίως από το μέτρο, επηρεασμένη από την μαθήτευσή μου στον γλύπτη Δημήτρη Καλαμάρα.

Η συνάντηση μου μ αυτούς μου προσέδωσε αυτό που μπορώ να σας παρουσιάσω. Η διαφορετικότητα είναι ο πλούτος.

kelly 2

Ζ.Τ : Πως καταλήξατε να ασχολείστε στην δουλειά σας με τους κήπους;

Κ.Μ : Οδηγήθηκα σ αυτό, από την κόπωση που μου προκάλεσε το υλικό, από την αναθυμίαση του χρώματος.

Και είχα πάντα στο μυαλό μου να βρω κάτι, που να μην με ενοχλεί.

Τα χρόνια της σχολής, νέα, με πάθος για την τέχνη δεν αισθάνθηκα ποτέ δυσφορία στο υλικό, αλλά με τον καιρό αισθάνθηκα αυτήν την έντονη ενόχληση.

Έτσι,  η αγάπη μου για το φυσικό υλικό με ώθησε σ αυτό. Πάλι η μυρωδιά με επηρέασε. Αυτό ήταν η μυρωδιά του χώματος, των χαλικιών, της φύσης.

Έχω κάνει αρκετές μακέτες κήπων και λίγοι από αυτούς έχουν ήδη δημιουργηθεί. Όταν φτιάχνεις την μακέτα των κήπων πρέπει να έχεις στο νου σου τι ακριβώς θες να φτιάξεις, τι θέλει ο ιδιοκτήτης του κήπου και να λάβεις υπόψη σου τον χώρο που έχεις να διαμορφώσεις. 

Πληροφορίες Κοινού

Χώρος: S.G. ArtGallery | Κλεομένους 2, Κολωνάκι | St George Lycabettus Hotel | Αθήνα

Διάρκεια Έκθεσης: 4 - 29 Απριλίου , 2017

Ώρες Λειτουργίας: Τετάρτη & Σάββατο: 11:00 – 16:00

Τρίτη, Πέμπτη & Παρασκευή: 11:00 – 14:00 & 18:00 – 21:00,

Επικοινωνία: Τηλ.: 210 7290875, Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: Προηγούμενο θέμα Επόμενο θέμα

Προσθήκη σχολίου

Premium Penna Reporter Mamamia CityWoman
Copyrights © 2009-2020 Premium S.A. All Rights Reserved.