ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

Ποιοι είναι οι "Opinion Leaders";

Tweet
Share
Like
Tweet
Share
Like

Του Πάνου Τσαγκαράκη

Οι πρώτοι που οφείλουν να το γνωρίζουν είναι οι διαφημιστές και τα media shops. Για «δικούς» τους όμως λόγους ορισμένοι, κατά τη γνώμη μου, δεν συμβουλεύουν πάντα σωστά τους πελάτες τους. Το λέω αυτό, διότι την προηγούμενη εβδομάδα συζητούσα με ένα φίλο μου επιχειρηματία στο χώρο των ψηφιακών μέσων, ο οποίος μου ανέφερε ένα περιστατικό, με ένα πελάτη του, από τον ευρύτερο χρηματοπιστωτικό τομέα, ο οποίος προφανώς δεν είχε την σωστή ενημέρωση και συμβουλή από τη διαφημιστική του εταιρία περί του θέματος.

Όπως μου είπε, ο πελάτης δεν ήθελε να διαφημίσει το προϊόν του στο ψηφιακό μέσο του φίλου, με το επιχείρημα, ότι αυτό, απευθύνεται και διαβάζεται μόνο από "Opinion Leaders", ενώ το προϊόν του απευθύνεται στις μάζες. Ισχυριζόμενος, ότι άλλα, πιο «λαϊκά», παρόμοια με του φίλου μου ψηφιακά μέσα, απευθύνονται σε αυτές.

Ποιοι είναι όμως σήμερα αυτοί οι "Opinion Leaders", και πόσο επηρεάζουν εμάς τους υπόλοιπους. Είναι πλέον οι άνθρωποι που ενημερώνονται για οικονομικά, πολιτικά και άλλα θέματα, από τα διάφορα μέσα, περιλαμβανομένου του διαδικτύου και των social media, επηρεάζοντας αντίστοιχα το περιβάλλον τους, το οποίο – λόγω της δικτύωσης – δεν είναι καθόλου κλειστό και η γνώμη τους μπορεί να εξελιχθεί ως χιονοστιβάδα σαρώνοντας τα πάντα. Και αυτοί οι άνθρωποι μπορεί να είναι η/ο σύζυγος, φίλος, η ένας συνάδελφος στην επιχείρηση που εργαζόμαστε.

Αυτοί είναι οι άμεσοι, όπως τους ονομάζουμε "Opinion Leaders" . αλλά υπάρχουν και οι έμμεσοι, και αυτοί είναι οι προσωπικότητες και διασημότητες που χρησιμοποιούν στις διαφημίσεις τους τα διάφορα προϊόντα/υπηρεσίες, προκειμένου να διαμορφώσουν μια συνειδητή αγοραστική συμπεριφορά-τάση, που να επηρεάζει τον τρόπο ζωής των καταναλωτών. Π χ. όπως ο Jason Button στη διαφήμιση του Johnny Walker, ή George Glooney, στη διαφήμιση του Nespresso.

Αυτό που πρέπει να αντιληφθούν οι άνθρωποι της διαφήμισης και της επικοινωνίας, είναι ότι η εποχή που οι πληροφορίες έρρεαν προς μία κατεύθυνση, από τις επιχειρήσεις στους καταναλωτές, παρήλθε. Δηλαδή, όταν σχεδίαζαν τα πλάνα και τους προϋπολογισμούς τους, εκείνο που μέτραγαν, ήταν οι εντυπώσεις του καταναλωτή. Πόσοι άνθρωποι θα δουν και θα ακούσουν τη διαφήμιση τους.

Σήμερα, oι πληροφορίες ρέουν προς πολλές κατευθύνσεις, τα σημεία επαφής με τους καταναλωτές έχουν πολλαπλασιασθεί, και η παλιά προσέγγιση του ενός που ταιριάζει σε όλα, έκανε τόπο στο μάρκετινγκ ακριβείας (precision marketing), και στην one – to – one επικοινωνία

Πράγμα που σημαίνει, ότι τα ψηφιακά μέσα και τα κοινωνικά δίκτυα, αποτελούν τα νέα μέσα έκφρασης των "Opinion Leaders", που με τη σειρά τους επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό την απόφαση αγοράς των υπολοίπων καταναλωτών. Άλλωστε, αυτό αποδεικνύεται και από την εμπιστοσύνη που αποδίδουν πολλές επιχειρήσεις σε αυτά τα μέσα.  

Κατά συνέπεια τα ψηφιακά μέσα ενημέρωσης, αποτελούν πλέον τα σύγχρονα μέσα, στα οποία οι διαφημιστές πρέπει να εστιάσουν και να προτείνουν – και αυτά – στους διαφημιζόμενους πελάτες τους, ανεξάρτητα αν δεν τους αφήνουν τα ίδια κέρδη με τα παραδοσιακά μέσα (δηλ. τηλεόραση, εφημερίδες και περιοδικά), με επιστροφές κλπ. Διότι στο τέλος της ημέρας αυτό που μετράει, είναι ο πελάτης να έχει την καλύτερη και αντικειμενικά πιο αποδοτική πρόταση!

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: Προηγούμενο θέμα Επόμενο θέμα

Προσθήκη σχολίου

Premium Penna Reporter Mamamia CityWoman
Copyrights © 2009-2020 Premium S.A. All Rights Reserved.