ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

Πώς θα γίνει η Ελλάδα ένας "autism friendly" προορισμός;

Tweet
Share
Tweet
Share

Κυριακή Αξιώτη 

Ο παγκόσμιος διαγωνισμός κοινωνικής επιχειρηματικότητας Chivas – The Venture έφτασε στην τελική ευθεία. Πέντε νεοφυείς επιχειρήσεις με κοινωνικό αντίκτυπο που ξεχώρισαν θα συμμετάσχουν στον ελληνικό τελικό, για την ανάδειξη του μεγάλου Έλληνα νικητή, που θα εκπροσωπήσει τη χώρα μας στον παγκόσμιο διαγωνισμό, διεκδικώντας μέρος της χρηματοδότησης $1 εκατ. για την επιχείρησή του.

Oι υποψήφιοι κατοχυρώθηκαν κατόπιν αξιολόγησης από τους ειδικούς της Ashoka στην Ελλάδα αλλά και του Skoll Center στην Μεγάλη Βρετανία. Μιλήσαμε με τους ιδρυτές της “A million senses”, μιας από τις πέντε φιναλίστ start up, για τον κοινωνικό αντίκτυπο του έργου, την επιχειρηματική της στρατηγική αλλά και τις δυνατότητες ανάπτυξης των επιχειρήσεων στη χώρα μας.

Πότε και με ποια αφορμή δημιουργήθηκε η ομάδα του "A million senses"; Ποιος ήταν ο αρχικός σας στόχος;

Η A MILLION SENSES είναι μία ιδέα που γεννήθηκε από την 20ετή επαγγελματική εμπειρία και καθημερινή επαφή μας με άτομα με αυτισμό και τις οικογένειές τους. Αναγνωρίζοντας το δικαίωμα όλων μας για διακοπές και ζώντας σε μία υπέροχη χώρα που προσφέρει πληθώρα προορισμών, αναζητούσαμε τη σωστή στιγμή και τον καλύτερο τρόπο, για να σχεδιάσουμε διακοπές προσαρμοσμένες πλήρως στις ιδιαίτερες ανάγκες των ατόμων με αυτισμό και όλης της οικογένειας. Η αφορμή δόθηκε το Μάιο του 2015 με τη συμμετοχή μας σε workshops για την προαγωγή της κοινωνικής επιχειρηματικότητας για τον αυτισμό, του Ελληνικού Επιστημονικού Δικτύου για τις Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος (EEΔΔΑΦ). Στο χρονικό διάστημα που ακολούθησε η ιδέα μας ζυμώθηκε, πέρασε από διάφορα στάδια και σήμερα έχουμε ξεκινήσει την υλοποίηση της.

Από πόσα και ποια μέλη αποτελείται η ομάδα σας;

Είμαστε μία ομάδα τριών, που ενωθήκαμε πριν από χρόνια μέσα από την κοινή επαγγελματική μας δραστηριότητά στην ΑΜΚΕ «Κέντρο Παιδιού και Εφήβου». Η Αγγέλα Μεννή, επαγγελματίας στον τομέα της ψυχικής υγείας με ειδίκευση στις διαταραχές αυτιστικού φάσματος είναι η υπεύθυνη επικοινωνίας της "A million senses". H Παρασκευή Σιδηροφάγη, απόφοιτος του τμήματος Φυσικής Αγωγής, με μεταπτυχιακή εκπαίδευση στον αυτισμό, είναι η δημιουργός των προγραμμάτων. Ο Κωνσταντίνος Μπουλαζέρης, απόφοιτος Τμήματος Οικονομίας και Διοίκησης, είναι ο υπεύθυνος οικονομικών.

ams

Τι προβλήματα αντιμετωπίζει στην καθημερινότητά της μια οικογένεια της οποίας μέλος είναι ένα παιδί με αυτισμό και ποιο είναι το κενό που επιδιώκετε να καλύψετε στην αγορά;

Για μία οικογένεια με μέλος στο φάσμα του αυτισμού, ακόμα και οι πιο απλές καθημερινές συνήθειες, όπως η ετοιμασία για το σχολείο, τα ψώνια ή ακόμα και το πρωινό γεύμα, μπορεί να είναι εξαιρετικά χρονοβόρες και δύσκολες. Ανάλογα με το βαθμό λειτουργικότητας του ατόμου με αυτισμό, οι απαιτήσεις για τους γονείς και για τα υπόλοιπα μέλη είναι αυξημένες και συχνά εξαντλητικές. Οι γονείς έχουν ελάχιστο χρόνο για ξεκούραση και συχνά αισθάνονται ότι δεν αξίζουν διακοπές, οι οποίες, χωρίς την κατάλληλη υποστήριξη, είναι πολύ σύνθετες. Υπάρχουν ειδικά κατασκηνωτικά προγράμματα για άτομα με αυτισμό που κάνουν εξαιρετική δουλειά, όμως δεν απευθύνονται σε όλη την οικογένεια. Η "A million senses" σχεδιάζει τις οικογενειακές διακοπές προσαρμοσμένες στις μοναδικές ανάγκες των ατόμων με αυτισμό, ώστε να μπορεί η οικογένεια να απολαμβάνει χρόνο μαζί, με την υποστήριξη επαγγελματιών εξειδικευμένων στις ΔΑΦ.

a

Τι σημαίνει για εσάς η ανάδειξη του ΑMS ανάμεσα σε δεκάδες ομάδες στον παγκόσμιο διαγωνισμό Chivas-The Venture;

Το Chivas Venture στηρίζει ακριβώς τον τομέα της επιχειρηματικότητας που δίνει και σε εμάς την έμπνευση να συνεχίσουμε, την κοινωνική προσφορά. Η κοινωνική επιχειρηματικότητα είναι πλέον το πρίσμα μέσα από το οποίο νέοι αλλά και υφιστάμενοι επαγγελματίες μπορούν να βλέπουν την επιχείρησή τους να καλύπτει όχι απλώς ανάγκες για προϊόντα και υπηρεσίες, αλλά για κοινωνική αφύπνιση, ευαισθησία και αλληλεγγύη. Το Chivas Venture βλέπει το επιχειρείν μέσα από αυτό το πρίσμα και υποστηρίζει τον κοινωνικό χαρακτήρα των νέων start ups. Για την "A million senses", αυτό ήταν η πρόκληση για να συμμετέχουμε και είναι μεγάλη τιμή το ότι αναγνωριστήκαμε ανάμεσα σε πληθώρα αξιόλογων συμμετοχών και είμαστε στην ομάδα των φιναλίστ του διαγωνισμού.

Σε περίπτωση που κερδίσετε τον ελληνικό τελικό, πώς θα αξιοποιήσετε τα χρήματα; Υπάρχουν κάποιοι σχεδιασμοί;

Η μεγαλύτερη και πιο σημαντική μας αποστολή μέσα από τη δραστηριότητα μας ως "A million senses" είναι η αφύπνιση πάνω στον αυτισμό και στις ανάγκες των ανθρώπων που ζουν με αυτόν. Πέρα, λοιπόν, από την κάλυψη υφιστάμενων λειτουργικών αναγκών, οι τρεις τομείς στους οποίους επιθυμούμε να αξιοποιήσουμε τα χρήματα είναι:

α) Μία ολοκληρωμένη διαδικτυακή πύλη που θα υποστηρίζει τις on line κρατήσεις και ηλεκτρονικό κατάστημα με b2b και b2c σύστημα, ώστε οι οικογένειες αλλά και οι συνεργάτες μας να λαμβάνουν υψηλού επιπέδου υπηρεσίες με άμεση και εύκολη πληροφόρηση.

β) Εξασφάλιση πιστοποίησης autism-friendly επιχειρήσεων. Ο σχεδιασμός των διακοπών προοδευτικά θα δημιουργεί τις προϋποθέσεις ώστε επιχειρήσεις του τουρισμού και γενικότερα της παροχής υπηρεσιών να είναι φιλικές προς τα άτομα με αυτισμό. Πηγαίνοντας ένα βήμα παρακάτω και σε συνεργασία με διεθνείς φορείς θέλουμε να δημιουργήσουμε ένα επίσημο δίκτυο autism-friendly επιχειρήσεων τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, πολλαπλασιάζοντας την αφύπνιση και δημιουργώντας περισσότερους επίσημους πρεσβευτές του αυτισμού και των υπηρεσιών της "A million senses".

γ) Μία συνεχή καμπάνια ενημέρωσης και επικοινωνίας μέσα από έντυπο και on line υλικό, συμμετοχή σε εκθέσεις και συνέδρια, σχετικά με τον αυτισμό αλλά και τον τουρισμό καθώς και διοργάνωση δικών μας εκδηλώσεων.

Η "A million senses" λειτουργεί μέσα από τη διασύνδεσή μας με ανθρώπους που βρίσκονται στο χώρο ή θέλουν να τον γνωρίσουν. Είναι σημαντικό για εμάς να συνεχίσουμε να προσδιοριζόμαστε μέσα από αυτή τη σχέση και να προσφέρουμε συνεχώς σε αυτή την κοινότητα. 

Ποια είναι κατά τη γνώμη σας τα βασικότερα προβλήματα που καλείται να αντιμετωπίσει μια start up κατά την ίδρυσή της στην Ελλάδα της κρίσης;

Η βασικότερη πρόκληση είναι να ξεφύγει από το σχεδιασμό και να προχωρήσει στην υλοποίηση, την απόσβεση και την ανάπτυξη. Υπάρχουν πολύ καλές ιδέες και δραστήριοι νέοι επαγγελματίες, όμως καλούνται να αντιμετωπίσουν πολλά έξοδα και διαδικαστικές δυσκολίες οι οποίες επιβραδύνουν το σκοπό. Θα μπορούσε να πει κανείς ότι τα εμπόδια στο ελληνικό επιχειρείν είναι αντικειμενικά πολλά, όμως ταυτόχρονα υπάρχει ένα συνεχώς αυξανόμενο δίκτυο υποστήριξης για start ups με τους νέους επαγγελματίες να έχουν πρόσβαση σε καθοδήγηση και υποστήριξη για να προσπεράσουν τα εμπόδια αυτά. Πιστεύουμε στις καλές ιδέες και στους ανθρώπους που έχουν τη θέληση να τις υλοποιήσουν.


Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: Προηγούμενο θέμα Επόμενο θέμα

Προσθήκη σχολίου

Premium Penna Reporter Mamamia CityWoman