ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

7 δεκαετίες σοβιετικής φωτογραφίας

Tweet
Share
Like
Tweet
Share
Like

Από το 1927 μέχρι και μετά την πτώση του κομμουνισμού, το περιοδικό Russia’s Soviet Photo καταγράφει την κουλτούρα της περιοχής. Με μια νέα έκθεση στη Μόσχα γιορτάζει το Κέντρο Φωτογραφίας Lumier την ιστορία της σοβιετικής φωτογραφίας.

Image 1

ΑΣΤΕΓΟΣ ΠΟΥ ΠΛΕΝΕΤΑΙ, 1927 - Γεννήθηκε μέσα σε συνθήκες αστικής ανέχειας το 1898. Ο Arkady Shaikhet ήταν μόλις 19 ετών όταν η Ρωσική Επανάσταση τάραξε τον κόσμο. Αφού υπηρέτησε την θητεία του στον πόλεμο τελειοποίησε την τεχνική του καλλιτεχνικού ρεπορτάζ καταγράφοντας το χτίσιμο της ΕΣΣΔ ιδρύοντας το Soviet Photo το 1927. (Arkady Shaikhet/Lumiere Brothers Center for Photography)

Image 2

ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΗΣ ΜΑΝΙΚΟΥΡΙΣΤ, 1929 – Τα χρόνια μετά την ίδρυση του περιοδικού Soviet Photo, πολλοί καλλιτέχνες επικεντρώθηκαν στην ανάπτυξη φωτογραφικών σειρών σαν αυτήν, που εστιάζει σε χέρια. (Arkady Shaikhet/Lumiere Brothers Center for Photography)

Image 3

Η ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΟΡΙΖΕΙ ΤΑ ΠΑΝΤΑ, 1930s – Διαγώνιες λήψεις, βαρύ κροπάρισμα είναι μερικές από τις χαρακτηριστικές τεχνικές που χρησιμοποιούσε η αριστερή κολεκτίβα φωτογράφων, October. Το μότο τους ήταν «νέες εποχές απαιτούν νέες τεχνικές. (Photograph: October/Lumiere Brothers Center for Photography)

Image 4

ΝΙΟΤΗ, 1937 – Η φωτογραφία του Boris Ignatovich δείχνει την μεταστροφή των φωτογράφων στον σοσιαλιστικό ρεαλισμό που όριζαν εικόνες αντί απλώς να απαθανατίζουν σκηνές, σε μια προσπάθεια ανάδειξης του κομουνιστικού ιδεώδους. (Photograph: Boris Ignatovich/Lumiere Brothers Center for Photography)

Image 5

ΑΥΓΑ, 1939 – Πρωτεργάτης της απεικόνισης στατικών εικόνων ήταν ο Alexander Khlebnikov. Σε αυτή τη σειρά φωτογραφιών της δεκαετίας του ’30 απεικονίζονται μια σειρά οικιακών αντικειμένων από υφάσματα, σπόρους μέχρι μπουκάλια γάλακτος. (Alexander Khlebnikov/MeduzaLumiere Brothers Center for Photography)

Image 6

Ο ΕΧΘΡΟΣ, 1944 – Με το ξέσπασμα του δεύτερου Παγκοσμίου Πολέμου, το φωτορεπορτάζ εργάστηκε για την υπεράσπιση της Μητέρας Ρωσίας. Σε αυτή τη φωτογραφία του Anatoli Egorov, ο οποίος τραυματίστηκε στη μάχη, ο Stepan Vasiljevich Ovcharenko πυροβολεί κατά εχθρικών στρατευμάτων. (Anatoli Egorov/Lumiere Brothers Center for Photography)

Image 7

ΓΝΩΡΙΣΕ ΤΟΥΣ ΝΙΚΗΤΕΣ, 1945 - Ο Sergei Eisenstein, συνέλαβε με τον φωτογραφικό φακό του, τον ενθουσιασμό του κόσμου μετά τη λήξη του δεύτερου Παγκοσμίου Πολέμου. Ο συνάδελφός του Rodchenko είπε για τον Eisenstein: «Είναι σαν σφουγγάρι που ρουφάει τα πάντα σχετικά με τη φωτογραφία». (George Petrusov/Lumiere Brothers Center for Photography)

Image 8

ΤΣΙΜΕΝΤΟΠΟΙΪΑ, 1954 – Μετά τη λήξη του Πολέμου, ο Vsevolod Tarasevich επέστρεψε στη φωτογραφία εργαζόμενος για τα περιοδικά Sovyetsky Soyuz, Ogonyok, Rabotnitsa και Soviet Photo. Μεγάλο μέρος της δουλειάς του επικεντρώθηκε στις αρετές και τα επιτεύγματα τις επιστήμης και της τεχνολογίας. (Vsevolod Tarasevich/Lumiere Brothers Center for Photography)

 Image 9

ΑΡΩΜΑ Νο8, 1958 – Πρόκειται για την όγδοη φωτογραφία μιας σειράς αρωμάτων που απαθανάτισε ο Alexander Khlebnikov με την οποία σηματοδότησε την στροφή του προς τη μόδα και τη διαφήμιση τη δεκαετία του ’50. (Soviet Photo/Lumiere Brothers Center for Photography)

Image 10

Η ΑΡΧΗ, 1959 – Η φωτογραφία του Vladimir Stepanov συνόδευε ένα άρθρο για ένα νέο μοντέλο φωτογραφικής μηχανής. (Vladimir Stepanov/Lumiere Brothers Center for Photography)

 Image 11

ΣΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΦΥΣΙΚΗΣ, 1960 – Ο Anatoly Khrupov ήταν ακόμη ένας φωτογράφος που βρέθηκε κοντά στα επιτεύγματα της Σοβιετικής επιστήμης. Εδώ απεικονίζεται ένας τεχνικός στο εργαστήρι του Πανεπιστημίου Βίλνιους της Λιθουανίας. (Lumiere Brothers Center for Photography)

Image 12

Η 12η ΣΥΜΦΩΝΙΑ, 1961 - Πορτρέτο του συνθέτη Dmitry Shostakovich που δείχνει μια στροφή στην τεχνοτροπία των πορτρέτων. Αντί στημένης πόζας, ο φωτογράφος Vsevolod Tarasevich επιλέγει να τον συλλάβει μεταξύ συναυλιών, εν αγνοία του συνθέτη. (Vsevolod Tarasevich/Lumiere Brothers Center for Photography)

Image 13

Η ΜΟΝΟΜΑΧΙΑ, 1963 – Η πολιτική κατάσταση της δεκαετίας του ’60 έφερε μαζί της και μια νέα δυναμικής τη φωτογραφία. Εδώ από τη σειρά «Δημόσιο Πανεπιστήμιο Μόσχας» του Vsevolod Tarasevich. ( Vsevolod Tarasevich/Lumiere Brothers Center for Photography)

Image 14

ΧΡΟΥΣΤΟΦ ΚΑΙ ΚΑΣΤΡΟ ΓΕΥΜΑΤΙΖΟΥΝ ΜΑΖΙ ΣΕ ΚΟΛΧΟΖ ΣΤΗ ΓΕΩΡΓΙΑ, 1963 – Ο μοναδικός ηγέτης κράτους που ταξίδεψε στην ΕΣΣΔ ήταν ο Φιντέλ Κάστρο. Ο Κουβανός ηγέτης περιηγήθηκε σε όλη τη ΕΣΣΔ επί 38 ημέρες γεγονός που έλαβε τεράστια δημοσιότητα στα σοβιετικά μέσα. ( Vasily Egorov/Lumiere Brothers Center for Photography)

Image 15

ΕΝΟΡΓΑΝΗ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ ΣΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΜΟΣΧΑΣ, 1973 – Μετέτρεψε με ένα κολάζ 4 φωτογραφιών μια ρουτίνα της ενόργανης στην αλφάβητο της χειρονομίας ο Alexander Abaza. (Alexander Abaza/Lumiere Brothers Center for Photography)

Image 16

ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΑΠΟ ΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ, 1976 – Ο Λιθουανός φωτογράφος Vitaly Butyrin γράφει μακρά σοβιετική ιστορία με τα σουρεαλιστικά μοντάζ φωτογραφιών του. (Lumiere Brothers Center for Photography)

Image 17

ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΗ ΣΚΗΝΗ ΤΩΝ ΜΠΟΛΣΟΪ, 1983 – Του χάρισε το πρώτο του World Press Photo βραβείο. Ο Vladimir Vytkin ήταν πολύ επικριτικός όσον αφορά τη σοβιετική φωτογραφία την οποία χαρακτήριζε κενή από γεγονότα. (Vladimir Vytkin/Lumiere Brothers Center for Photography)

Image 18

ΣΕΛΙΔΑ ΑΠΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΟΥ ΣΤΡΑΤΟΥ, 1989 – Γεννημένος το 1963 τα πρώτα χρόνια της καριέρας του Vadim Gushchin συνέπεσαν με την οικονομική και πολιτική μεταρρύθμιση, τα χρόνια του γκλάσνοστ και της περεστρόικα, υπό τον Μιχαήλ Γκορμπατσόφ. Η μετέπειτα δουλειά του έτεινε προς τον μινιμαλισμό και στάσιμες εικόνες. Ωστόσο το 1989 εξέδωσε μια σειρά από φωτογραφίες τις οποίες ονόμασε «Σελίδες από ημερολόγιο του Στρατού». (Lumiere Brothers Center for Photography)

Πηγή: theguardian

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: Προηγούμενο θέμα Επόμενο θέμα

Προσθήκη σχολίου

Premium Penna Reporter Mamamia CityWoman