ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

Ακριβά «toys» για προνομιούχους τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα

Tweet
Share
Tweet
Share

Του Πάνου Τσαγκαράκη

Το μειονέκτημα των ηλεκτροκινήτων αυτοκινήτων είναι οι πολύ υψηλές τιμές που διατίθενται στην αγορά, οι οποίες στην Ελλάδα ξεκινούν περίπου, από τα 23.000 ευρώ. Ενώ το κύριο πλεονέκτημα τους, είναι το χαμηλό κόστος λειτουργίας. Οι ηλεκτροκινητήρες είναι σήμερα από τις πιο αποδοτικές ενεργειακά μηχανές, με συντελεστές απόδοσης μεγαλύτερους από 90%. Ακόμη και το πλέον οικονομικό αυτοκίνητο καύσης διανύει τα 100 χιλιόμετρα μέσα στην πόλη με κόστος 3-3,5 ευρώ, όταν για ένα ηλεκτρικό το αντίστοιχο κόστος είναι 90 λεπτά.

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα η πλειονότητα των καταναλωτών στις δυτικές χώρες, θα προτιμούσε την αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, από ένα βενζινοκίνητο. Ωστόσο, πολλοί καταναλωτές παθαίνουν «ηλεκτροσόκ» όταν ανακαλύπτουν τις τιμές των «πράσινων» αυτών αυτοκινήτων, που η τιμή τους θα έπρεπε λογικά να είναι αρκετά οικονομικότερη. Αλλά μήπως δεν ισχύει το ίδιο και για τα υβριδικά αυτοκίνητα, τα οποία εξακολουθούν να είναι ακριβότερα από τα παραδοσιακά, πόσο μάλλον τα ηλεκτρικά. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες αποδίδουν τις υψηλές τιμές πώλησης στο ακριβό κόστος κατασκευής τους (ας περιμένουμε λοιπόν μέχρι την ολοκληρωτική καταστροφή του πλανήτη από την υπερθέρμανση και τότε, ίσως σκεφθούν τους τρόπους που θα μπορούσαν να είχαν ανακαλύψει για τη μείωση του κόστους των αυτοκινήτων αυτών).

Όταν λοιπόν ερωτήθηκαν για το αν θα διέθεταν περισσότερα χρήματα για την αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, έναντι ενός παραδοσιακού βενζινοκίνητου, το 65% των αμερικανών καταναλωτών απάντησαν αρνητικά, ενώ την αντίστοιχη απάντηση έδωσε και  το 76% των βρετανών. Από αυτούς που αποδέχονται τις αυξημένες τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και στις δύο χώρες, το 51% στις ΗΠΑ και το 57%  είπαν ότι δεν είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν περισσότερα από 5.000 δολάρια, σε σχέση με τη μέση τιμή ενός παραδοσιακού αυτοκινήτου.

electr2

Η αύξηση των διαφημίσεων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, είναι ένα θετικό σημάδι για την αυτοκινητοβιομηχανία, που στραγγαλίζεται μεταξύ της συνεχιζόμενης ύφεσης και της χαμηλής καταναλωτικής πίστης. Ωστόσο, μεγαλύτερη αύξηση παρουσιάζεται στα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα, καθώς οι πωλήσεις τους αρχίζουν να εμφανίζουν σημάδια βελτίωσης. Παρά την ελαφρά βελτίωση της καταναλωτικής πίστης, με αποτέλεσμα την ώθηση των πωλήσεων των αυτοκινήτων, η έρευνα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η οποία πραγματοποιήθηκε στις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο, έδειξε επίσης, ότι οι πληθωριστικές τιμές της βενζίνης, εξακολουθούν να βαραίνουν τους καταναλωτές, οι οποίοι ανησυχούν για τη συνεχιζόμενη ύφεση, ιδιαίτερα όταν σκέφτονται την αγορά ενός καινούργιου αυτοκινήτου. Και ακόμα, παρά την παγκόσμια τάση προς την επιλογή περισσότερο φιλικών προς το περιβάλλον αυτοκινήτων, το 78% των καταναλωτών στις δύο αυτές χώρες, ισχυρίσθηκαν πως ο κύριος λόγος για τον οποίο θα αγόραζαν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι για να εξοικονομήσουν το κόστος της βενζίνης. Η διάσωση του περιβάλλοντος έρχεται δεύτερη στις προτεραιότητες των καταναλωτών!

electric cars1

Στην Ελλάδα προβλέπονται ήδη κίνητρα ενίσχυσης της ηλεκτροκίνησης, όπως η απαλλαγή καταβολής τέλους ταξινόμησης και τα μειωμένα ή μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, ενώ συζητούνται και πρόσθετα μέτρα. Αρμόδια επιτροπή του ΥΠΕΚΑ έχει δρομολογήσει τις διαδικασίες για την επεξεργασία σχεδίου Κοινής Υπουργικής Απόφασης (ΚΥΑ) με στόχο την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης των οχημάτων που χρησιμοποιούν οι δημόσιες υπηρεσίες Σήμερα στην Ελλάδα έχουν πωληθεί πάνω από 60 αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ μέχρι και τον Αύγουστο του 2014 κυκλοφορούσαν 20-25.

toys

Το περιβάλλον θα αποτελούσε σημαντικό λόγο για την αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου για το 63% των καταναλωτών στις ΗΠΑ και το 70% στο Ηνωμένο Βασίλειο. Ενώ 60% περισσότεροι αμερικανοί, απ’ ότι βρετανοί καταναλωτές, θα αγόραζαν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο προκειμένου να βοηθήσουν τις αυτοκινητοβιομηχανίες που τα κατασκευάζουν (ουάου!).

Είναι καιρός, πάντως, χώρες και βιομηχανίες να ενδιαφερθούν για την εξισορρόπηση της καταστροφής που προκάλεσαν στο περιβάλλον από τη βιομηχανική επανάσταση και μετά. Και, έστω και καθυστερημένα, να βρεθούν τρόποι με τους οποίους θα γίνουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αντί για ακριβά «toys – gadgets» των προνομιούχων, πιο προσιτά για τα πορτοφόλια των μέσων και χαμηλών εισοδημάτων καταναλωτών παγκοσμίως.

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: Προηγούμενο θέμα Επόμενο θέμα

Προσθήκη σχολίου

Premium Penna Reporter Mamamia CityWoman